Stránka 4 z 6
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 10:59
od testone
jen taková drobnost z praxe
kamion - klasická 40t souprava tahač - návěs, tj. cca 25t nákladu jede trasu Čr - Španělsko tam a zpátky za cca 5 dní, spotřeba tak 22-23 l/100km nafty.
v podstatě na písknutí
zkuste to poslat vlakem
spočítat spotřebu
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 11:26
od Thomeeque
Odkud kam v daných zemích? Hlavně to Španělsko je dost velké..
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 11:52
od testone
města - to je asi jedno
tam jde o těch cca 2000 km přes Pyreneje a cekovou efektivitu téhle dopravy
tahač kterej za těch 23 l /100 km jede má třeba v navigaci výškový profil trasy, automatickou převodovku, neustále to drží otáčky motoru v pásmu nejnižší něrné spotřeby, před vrcholem kopce to ubere a vrchol to přejede setrvačností a tak
umí to auta tak cca 5-10 let zpátky
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 12:13
od dracekvo
Tohle nemůže nikdy fungovat. Pokud ubere na vrcholu, tak ten za ním musí ubrat taky a ten za ním ještě víc. A takto se to bude řetězit a ve výsledku bude spotřeba vyšší, protože jak se naložený kamion do kopce zpomalí, tak musí podřadit a už se nerozjede. Klasickej efekt kolony bez příčiny.
Kamion vždy jede na omezovači těch 90, pokud to jde.
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 12:15
od Thomeeque
testone - Jak 2000 km přes Pyreneje? Nejsem žádný expert na dopravu, ale vlaky se s Pyrenejemi imho už nějak popasovaly..
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 12:19
od lapa
dracekvo píše: ↑8. 3. 2023, 12:13
Tohle nemůže nikdy fungovat. Pokud ubere na vrcholu, tak ten za ním musí ubrat taky a ten za ním ještě víc. A takto se to bude řetězit a ve výsledku bude spotřeba vyšší, protože jak se naložený kamion do kopce zpomalí, tak musí podřadit a už se nerozjede. Klasickej efekt kolony bez příčiny
.....
Aha - to by vysvetlovalo to predjizdeni kamionu do kopce na D1 - vpredu jede ten chytrej uspornej ...
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 12:49
od jean
Naše firma jednou zkusila poslat něco vlakem.
Nehledě na to, že stejně potřebuješ nějakou dopravu k tomu vlaku a pak znovu od vlaku. Nakládáš a vykládáš dvojnásobně. To jsou vše náklady.
Nicméně zkusilo se to. Po týdnu stál náš náklad na 30 km vzdáleném depu. Nikdy více.
Dracekvo, podobné skúsenosti má asi každý, čo o železnici neteoretizuje, ale reálne s nimi skúsil niečo vyjednať
Štát v štáte.
Testone, ak by sa uvažovalo o funkčnom vlaku, tak náklady na palivo budú vždy jasne na strane vlaku. Nie je nič efektívnejšie, ako vlak
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 2:05
od testone
Thomeeque píše: ↑8. 3. 2023, 12:15
testone - Jak 2000 km přes Pyreneje? Nejsem žádný expert na dopravu, ale vlaky se s Pyrenejemi imho už nějak popasovaly..
.....+- 2000 km z CZ do ESP mimo jiné přes Pyreneje.....
bylo to míněno takhle
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 2:46
od prochaska
Na tohle je jednoduchá odpověď - v Teplicích je jedna firma, která vyrábí železniční dvojkolí pro zákazníka z Francie. To první je původně železniční opravna, to druhé výrobce vagónů, takže oba mají "z definice" vlečku až do výrobní haly. Ta dvojkolí tam vozí kamiónem
Tipuju, že vědí proč
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 2:59
od testone
ono o situaci na železnici mnohé vypovídá i to, že jaxi tady naložit vlak a jet s ním na druhej konec Evropy prostě nelze z mnoha papírových důvodů
každej stát si hrabe na svým písečku
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 5:11
od jean
Prochazka, ja si tipnem - asi toho nemaju naraz na prevoz 500 ton, aby zaplnili cely nakladny vlak?
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 5:36
od Habešan
Škoda, že se takovej vlak nedá rozdělit na menší kousky.
Jak by se jim asi mohlo říkat ... ?
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 5:51
od jean
Jakože 100 tonová lokomotíva bude ťahať jeden vagon? To bude ekonomika jak z ruska
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 6:06
od Habešan
Tak k nejbližímu nádraží by to dotlačili něčím menším, třeba lokotraktorem.
Jenže to by se provoz na železnici musel trochu víc podobat něčemu, co nezamrzlo v 19. století.
Re: Batéria
Napsal: 8. 3. 2023, 6:12
od prochaska
jean píše: ↑8. 3. 2023, 5:11
Prochazka, ja si tipnem - asi toho nemaju naraz na prevoz 500 ton, aby zaplnili cely nakladny vlak?
No, tak nějak to bude
Ono to hlavně popírá tvrzení salónních "ekologů", že přece už od jednoho vagónu je vlak mnohem výhodnější než náklaďák. Tohle je důkaz, že není. Odpadá tam námitka o dvojím překládání, přesto je v tom něco, co to takhle znevýhodňuje.