Stránka 4 z 6

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 10:59
od testone
jen taková drobnost z praxe
kamion - klasická 40t souprava tahač - návěs, tj. cca 25t nákladu jede trasu Čr - Španělsko tam a zpátky za cca 5 dní, spotřeba tak 22-23 l/100km nafty.
v podstatě na písknutí
zkuste to poslat vlakem
spočítat spotřebu

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 11:26
od Thomeeque
Odkud kam v daných zemích? Hlavně to Španělsko je dost velké..

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 11:52
od testone
města - to je asi jedno
tam jde o těch cca 2000 km přes Pyreneje a cekovou efektivitu téhle dopravy
tahač kterej za těch 23 l /100 km jede má třeba v navigaci výškový profil trasy, automatickou převodovku, neustále to drží otáčky motoru v pásmu nejnižší něrné spotřeby, před vrcholem kopce to ubere a vrchol to přejede setrvačností a tak
umí to auta tak cca 5-10 let zpátky

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 12:13
od dracekvo
Tohle nemůže nikdy fungovat. Pokud ubere na vrcholu, tak ten za ním musí ubrat taky a ten za ním ještě víc. A takto se to bude řetězit a ve výsledku bude spotřeba vyšší, protože jak se naložený kamion do kopce zpomalí, tak musí podřadit a už se nerozjede. Klasickej efekt kolony bez příčiny.
Kamion vždy jede na omezovači těch 90, pokud to jde.

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 12:15
od Thomeeque
testone - Jak 2000 km přes Pyreneje? Nejsem žádný expert na dopravu, ale vlaky se s Pyrenejemi imho už nějak popasovaly..

praha-madrid-vlakem.jpg

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 12:19
od lapa
dracekvo píše: 8. 3. 2023, 12:13 Tohle nemůže nikdy fungovat. Pokud ubere na vrcholu, tak ten za ním musí ubrat taky a ten za ním ještě víc. A takto se to bude řetězit a ve výsledku bude spotřeba vyšší, protože jak se naložený kamion do kopce zpomalí, tak musí podřadit a už se nerozjede. Klasickej efekt kolony bez příčiny
.....
Aha - to by vysvetlovalo to predjizdeni kamionu do kopce na D1 - vpredu jede ten chytrej uspornej ... :lol:

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 12:49
od jean
Naše firma jednou zkusila poslat něco vlakem.
Nehledě na to, že stejně potřebuješ nějakou dopravu k tomu vlaku a pak znovu od vlaku. Nakládáš a vykládáš dvojnásobně. To jsou vše náklady.
Nicméně zkusilo se to. Po týdnu stál náš náklad na 30 km vzdáleném depu. Nikdy více.
Dracekvo, podobné skúsenosti má asi každý, čo o železnici neteoretizuje, ale reálne s nimi skúsil niečo vyjednať :lol: Štát v štáte.

Testone, ak by sa uvažovalo o funkčnom vlaku, tak náklady na palivo budú vždy jasne na strane vlaku. Nie je nič efektívnejšie, ako vlak

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 2:05
od testone
Thomeeque píše: 8. 3. 2023, 12:15 testone - Jak 2000 km přes Pyreneje? Nejsem žádný expert na dopravu, ale vlaky se s Pyrenejemi imho už nějak popasovaly..
.....+- 2000 km z CZ do ESP mimo jiné přes Pyreneje.....
bylo to míněno takhle

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 2:46
od prochaska
Na tohle je jednoduchá odpověď - v Teplicích je jedna firma, která vyrábí železniční dvojkolí pro zákazníka z Francie. To první je původně železniční opravna, to druhé výrobce vagónů, takže oba mají "z definice" vlečku až do výrobní haly. Ta dvojkolí tam vozí kamiónem :-) Tipuju, že vědí proč :-)

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 2:59
od testone
ono o situaci na železnici mnohé vypovídá i to, že jaxi tady naložit vlak a jet s ním na druhej konec Evropy prostě nelze z mnoha papírových důvodů
každej stát si hrabe na svým písečku

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 5:11
od jean
Prochazka, ja si tipnem - asi toho nemaju naraz na prevoz 500 ton, aby zaplnili cely nakladny vlak? :lol:

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 5:36
od Habešan
Škoda, že se takovej vlak nedá rozdělit na menší kousky.
Jak by se jim asi mohlo říkat ... ?

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 5:51
od jean
Jakože 100 tonová lokomotíva bude ťahať jeden vagon? To bude ekonomika jak z ruska :lol:

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 6:06
od Habešan
Tak k nejbližímu nádraží by to dotlačili něčím menším, třeba lokotraktorem.

Jenže to by se provoz na železnici musel trochu víc podobat něčemu, co nezamrzlo v 19. století.

Re: Batéria

Napsal: 8. 3. 2023, 6:12
od prochaska
jean píše: 8. 3. 2023, 5:11 Prochazka, ja si tipnem - asi toho nemaju naraz na prevoz 500 ton, aby zaplnili cely nakladny vlak? :lol:
No, tak nějak to bude :-) Ono to hlavně popírá tvrzení salónních "ekologů", že přece už od jednoho vagónu je vlak mnohem výhodnější než náklaďák. Tohle je důkaz, že není. Odpadá tam námitka o dvojím překládání, přesto je v tom něco, co to takhle znevýhodňuje.