Software pro RepRap

http://www.reprap.org/wiki/Main_Page" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět
Uživatelský avatar
zz912
Příspěvky: 1360
Registrován: 25. 5. 2008, 7:16

23. 5. 2013, 11:41

Dobrý den panové a dámy,

jelikož mám málo času, tak jsem se vyloženě bránil myšlence 3D tiskárny RepRap. Nakonec "mě to dostalo" a už studuji co by se dalo či nedalo. Má představa je taková, že bych chtěl rozchodit nejdřív software pro RepRap, pak elektroniku včetně krokových motorů a až se mi budou na stole alespoň nějak vrtět motory, tak půjdu do stavby hardware.

Jako RepRap bibli beru stránky http://reprap.org" onclick="window.open(this.href);return false; . Podle ní co se týče software potřebuji:
- CAD Tools
- CAM Tools
- - slicer
- - G-code interpreter
- - G-code sender


CAD Tools
3D kreslit trošku umím, takže mi stačí parametrický model převést do *.STL formátu

CAM Tools
Tak a tady jsem začátečník úplný. Kdysi jsem prošel školením na frézovací CAM od PTC, takže tuším co by zkratka CAM v RepRapu mohla znamenat, ale to je tak vše.

- - slicer
Jestli jsem to dobře pochopil, tak slicer by měl být software, které převede 3D model většinou ve formátu *.STL do G-kódu. Je to tak?
Mohu si vybrat z:
1 Skeinforge
2 RepSnapper
3 RepRap Host Software
4 Slic3r
5 X2sw
6 SuperSkein
......
Tak a tady bych potřeboval poradit, který program zvolit. Základní požadavky na software by měli být, aby byl zadarmo a mohl ho legálně používat i pro komerční využití. Na druhou stranu nemám zájem o nějaký odfláknutý pokus, který si říká Program. Požadavek na uživatelskou přívětivost nemám, pokud bude dobrý manuál (i v EN), tak kvalitnímu software rád věnuji čas na jeho pochopení. Pokud jsou tyto dva požadavky protichůdné, bylo by možné tyto programy (i jiné programy) seřadit dle jejich kvalit a ceny?

- - G-code interpreter
By měl být program, který převede G-kód do řeči stroje. Tady si mohu vybrat z:
1 EMC/Linux
2 Mach3
......