Re: Brusné kotouče
Napsal: 22. 11. 2015, 5:48
... 60 tun je pekny, ale osa by mela zustat rovna Pokud to uz nekde funguje tim lepe a budes slavnym prukopnikem.
Největší české fórum o strojírenství, CNC strojích a 3D tiskárnách
https://forum.strojirenstvi.cz/
tak sem to tam dnes narval tu hridelku zatial bez prirub som to puštal ide pekne tichučko a lahúčko tá predošla fotka bola len ilustračna tento modry motor novy som prerabal na brusku..elbarto píše:To jsem moc zvedavy a vidis mi do hlavy. Tento postup jsem zavrhnul, protoze osu v rotoru beru nalisovanou "vetsi silou nez velkou" Navic jsou tam ta alu zebirka, ktera lisovani budou komplikovat. Nevim zda nevyzkouset radeji neco srotakoveho at si neznicis motor v peknem kryti ? Urco sem pisni neco o svem snazeni please.
Do mistra mam daleko ,,, tie rebierka obídeš vysustružiš si kružok aby ti to sadlo pri lisovaní nie na rebra ale na ten kružok hlinikovy ono su dve možnosti možeš to oprieť o plechy zlisovane ktore tvoria rotor motora takym sposobom som to nalisovaval alebo o hlinikovu časť stymi rebrami takto som to rozoberal bezpečnejši by mal byť ten prvy spôsob ked to oprieš o tie plechy rotora...lisoval mi to ten moj znami čo ma ten 60 tonovy hydraulicky lis doma ale tu hodnotu ti nepoviem pri akej to povolilo nesledoval som to..ale zaujiave že to teleso rotora ta časť ktorá je nalisovana ma nejakych 75mm a hriadel bola asi na 25mm naryhovaná a držalo to len na tej naryhovanej časti ta nenaryhovana časť šla uplne navolno dovnutra..elbarto píše:... pekna prace mistre, podarilo se to vylisovat bez ulamani zebirek na rotoru a cca pri jake sile ( v tunach) to vylezlo ? Nemam ted v dilne velky lis, tak abych odhanul kam jit loudit.
Ano takto byly a snad i jsou i dnes běžně nalisované hřídele do rotoru asynchronního motoru. Jen malá část hřídele je rýhovaná. Viděl jsem to i u výrobce, když jsme byli jako učedníci před 45lety na exkurzi v MEZu. Ve fabrice jsme také několikrát přelisovávali novou hřídel do motoru, lisovali jsme to na lisu CDM80, ale mohu případné zájemce o nalisování hřídele do rotoru upozornit, že je třeba nejdříve zjistit ze které strany výrobce původní hřídel lisoval. Dá se to zjistit celkem jednoduše a to pouhým zrakem. Rotorové plechy jsou totiž kolem hřídele jakoby mírně prohnuty dovnitř (ve směru původního lisování). Tímto směrem je potřeba vylisovávat starou hřídel a také zalisovávat novou hřídel. Pokud se to bude dělat opačným směrem - proti srsti, budou rotorové plechy mít snahu se na hřídel uzavírat a je pak zapotřebí mnohem větší síly. Nejdůležitější je to hlavně při nalisování nové hřídele, pokud by tam šla proti srsti mohla by se taky ohnout.peter1 píše: tie rebierka obídeš vysustružiš si kružok aby ti to sadlo pri lisovaní nie na rebra ale na ten kružok hlinikovy ono su dve možnosti možeš to oprieť o plechy zlisovane ktore tvoria rotor motora takym sposobom som to nalisovaval alebo o hlinikovu časť stymi rebrami takto som to rozoberal bezpečnejši by mal byť ten prvy spôsob ked to oprieš o tie plechy rotora...lisoval mi to ten moj znami čo ma ten 60 tonovy hydraulicky lis doma ale tu hodnotu ti nepoviem pri akej to povolilo nesledoval som to..ale zaujiave že to teleso rotora ta časť ktorá je nalisovana ma nejakych 75mm a hriadel bola asi na 25mm naryhovaná a držalo to len na tej naryhovanej časti ta nenaryhovana časť šla uplne navolno dovnutra..
Až si pak ten diamant koupíš, tak budeš akorát nasranej, že sis ho nepořídil dávno dřív!aula píše:Chtěl bych taky poprosit o radu...
Diamant zatím ne, dám napřed šanci karbidu