Stránka 1 z 1

Solid Cam - rotační osa

Napsal: 21. 2. 2017, 12:55
od Martinhora
Prosím Vás nevíte někdo, jak přinutit Solidcam aby tvořil výstupní data pro 4-tou osu (myšleno polohování ve stupních) v režimu 0-360st? Teď mi z toho leze -180 až + 180. Někdy je to otravný - děláte na 179st a pak na 181st a zbytečně se to přetáčí kolem dokola. Nedaří se mi najít, kde to změnit. Dík.

Re: Solid Cam - rotační osa

Napsal: 21. 2. 2017, 3:39
od Thomeeque
Mě přijde, že by to mělo jít definovat už na úrovni gcode - člověk může potřebovat jet z jednohu úhlu do druhého určitým směrem (třeba při tvorbě závitu). Zkusil bych, jak se zachová inkrementální mód (G91) příp. gůglil, jak se pomocí A osy dělají závity (zajímavý klíčový slovo je možná 360 rollover).. T.

EDIT: sry, něco tu slavíme, jsem lehce osliven - ten první tip asi nedává úplně smysl, ty se snažíš ukecat SolidCam.. možná ten druhej tip..

Re: Solid Cam - rotační osa

Napsal: 22. 3. 2017, 2:43
od balibul
Dle mého názoru záleží na správně vytvořeném postprocesoru a nastaveni v souboru .vmid. Jen doufám, že nepotřebuješ SOLIDCAM na soustružení, protože to je hrůza!!!

Re: Solid Cam - rotační osa

Napsal: 22. 3. 2017, 5:01
od Martinhora
balibul píše:Dle mého názoru záleží na správně vytvořeném postprocesoru a nastaveni v souboru .vmid. Jen doufám, že nepotřebuješ SOLIDCAM na soustružení, protože to je hrůza!!!
Solidcam mám jen na frézování a nemůžu si to vynachválit. Prošel jsem prakticky všechno vč. definice stroje, ale nikde jsem to nenašel - takže jsem se s tím zatím smířil. Podporu zaplacenou nemám - takže tam mi taky nepomůžou. Trošku jsem to prokaučoval, protože v době zápůjčky na vyzkoušení jsem měl k dispozici i podporu zdarma :(

Re: Solid Cam - rotační osa

Napsal: 22. 3. 2017, 5:54
od balibul
Postprocesor se skládá ze tří souborů, jeden má příponu .vmid. Udělal bych si zálohu a pak bych ho normálně dvojklikem otevřel a kouknul bych na nastavení. Jinak i když nemáš zaplacenou podporu, zkusil bych se ne to zeptat, třeba odpoví.

Re: Solid Cam - rotační osa

Napsal: 16. 5. 2017, 3:21
od _Zbysek_
Ahoj, pokud chceš přinutit solidcam k vykonávání rotačního pohybu (do nc kódu půjde výstup v souřadnicích pro rotaci) tak v definici geometrie zaškrtni před výběrem pole Nabalení. Záleží v jaké to děláš operaci a pro jaký stroj (systém, 4osa vlevo,vpravo,leží na stole,atd.)
Pak záleží jak nastavíš výstup v Přídavných parametrech operace - Polární - Kartézské....atd....

Re: Solid Cam - rotační osa

Napsal: 17. 5. 2017, 6:21
od Martinhora
No ono tady nejde o vlastní operace, ale především o změnu nulového bodu. Pokud si třeba nadefinuju čtyři nulové body. A ty se liší jen natočením osy A. (třeba 0st, 90st, 180st, 270st)Tak si to solidcam definuje nějak sám a místo 0-360st používá -180 až 180 st.

Re: Solid Cam - rotační osa

Napsal: 17. 5. 2017, 5:00
od Habešan
Možná, že prostě nemá definováno, že plnohodnotná rotační osa se dokáže otáčet přes hranici 180°.
Možná si ji představuje jen jako nějakou kolíbku, tak jako to bývá u pětiosek.

Zkus mu nadefinovat, že máš 5-osou mašinu, možná že se na 4. ose tenhle problém projeví, ale 5. osa bude moct točit donekonečna.

Nebo by chtěl odněkud získat kontrolní údaj, že už byla provedena celá otáčka, a když ví, že ho stroj nemá, tak se raději vždycky vrací přes nulu.

Re: Solid Cam - rotační osa

Napsal: 18. 5. 2017, 6:04
od Martinhora
Mě to právě taky přijde, že to A bere jako kolíbku. Ale nikde v definici stroje jsem nenašel parametr, kterej by udával, že to Ačko je kontinuální. Ještě zkusim na netu pohledat nějakej postprocesor na 5os mašinu a zkusit co to udělá - případně se podívat do definice té 5osky.

Re: Solid Cam - rotační osa

Napsal: 22. 5. 2017, 2:59
od _Zbysek_
Doporučuju nejdřív zkusit chování té 4 osy bez NC kódu. Začal bych najetím reference přes G53 nebo G28 a A. Podle toho poznáš, jestli "odmotává" nebo jen pozicuje na úhel. Pak zkus zadat pohyb na A10. Když bude na A10 tak mu zadaje pohyb na A350. Někdy záleží i na znaménku před A, jestli pojede nejkratší cestou nebo ne. Jinak je to funkce přímo do gpp souboru a jmenuje se norm(360) ta ti bude vracet hodnotu úhlu právě mezi 0 a 360st. Nebo záleží na tebou použité operaci v CAMu, v Přídavných parametrech je možnost definovat styl výstupu přímo buď +-180 nebo 0-360. V vmid souboru se definuje pouze vector té 4té osy. Podle vectorů z toho uděláš kolíbku nebo ne.
Pokud ten tvůj projekt má "nekorektně" natočenou osu X versus tebou vybraná geometrie, je možný, že to máš v postprocesoru dobře, ale Projekt máš špatně nedefinovaný. Nadhoď sem obrázky polohy nulového bodu s vybranou geometrií.