Stránka 1 z 1
Soustružení kol lokomotivy Albatros 498.104
Napsal: 23. 11. 2021, 8:20
od salus
Re: Soustružení kol lokomotivy Albatros 498.104
Napsal: 23. 11. 2021, 9:38
od robokop
skoda ze tam toho neni moc videt
Re: Soustružení kol lokomotivy Albatros 498.104
Napsal: 23. 11. 2021, 5:06
od milan.83
To je luxusní práce. V Nymburce v DPOV mají podobný podúrovňový soustruh. Další pak mají ČD v Ústí nad Labem a Přerově. Ten v Praze je ale nejmodernější, v provozu je od roku 2018.
Re: Soustružení kol lokomotivy Albatros 498.104
Napsal: 23. 11. 2021, 5:55
od Mex
Neviděl jsem, čím to kolo pohánějí.
Pohon je jen adhezí těmi dvěma malými kolečky kolem nože?
Ta kolečka vypadala, že mají kovový povrch. Tam snad adheze nemůže být bůhvijaká.
Re: Soustružení kol lokomotivy Albatros 498.104
Napsal: 23. 11. 2021, 6:11
od chb
tipl bych, že pohánějí to druhé kolo
Re: Soustružení kol lokomotivy Albatros 498.104
Napsal: 23. 11. 2021, 6:27
od Britt
milan.83 píše: ↑23. 11. 2021, 5:06
To je luxusní práce. V Nymburce v DPOV mají podobný podúrovňový soustruh. Další pak mají ČD v Ústí nad Labem a Přerově. Ten v Praze je ale nejmodernější, v provozu je od roku 2018.
V Nymburce se na tom přetáčí Pendolína. Koukal jsem na to jako tele, souprava tam najede a jedno dvojkolí po druhém přetáčí. Celé to trvá 4-6 hodin.
Re: Soustružení kol lokomotivy Albatros 498.104
Napsal: 23. 11. 2021, 6:47
od elbarto
... ten kdo to stříhal si dal velmi záležet, aby nepustili svoje knowhow do světa, není tam vidět nic.
Re: Soustružení kol lokomotivy Albatros 498.104
Napsal: 23. 11. 2021, 8:42
od Zdenek Valter
Mex píše: ↑23. 11. 2021, 5:55
Neviděl jsem, čím to kolo pohánějí.
Pohon je jen adhezí těmi dvěma malými kolečky kolem nože?
Ta kolečka vypadala, že mají kovový povrch. Tam snad adheze nemůže být bůhvijaká.
Jenže na každou nápravu je tam 18 tun
Takže tam je adheze dostatečná - pravděpodobně je v přidávaném koni snímač otáček.
Kola se podle mne stáčí obě najednou.
Re: Soustružení kol lokomotivy Albatros 498.104
Napsal: 23. 11. 2021, 9:13
od milan.83
Britt píše: ↑23. 11. 2021, 6:27
milan.83 píše: ↑23. 11. 2021, 5:06
To je luxusní práce. V Nymburce v DPOV mají podobný podúrovňový soustruh. Další pak mají ČD v Ústí nad Labem a Přerově. Ten v Praze je ale nejmodernější, v provozu je od roku 2018.
V Nymburce se na tom přetáčí Pendolína. Koukal jsem na to jako tele, souprava tam najede a jedno dvojkolí po druhém přetáčí. Celé to trvá 4-6 hodin.
JJ, Nymburk dělá Pendolina. Občas se tam dostanou i jiné rarity, přece jen je to kousek od Cerhenického okruhu, kde se občas podaří nějaké to dvojkolí "obout". My tam vozíme lokomotivy na přetočení taky.
Tady pár fotek a vizualizací té Pražské bestie:
https://www.sudop.cz/cs/projekty/tandem ... el-v-praze
Co se týkalo dotazů na pohon, které tu byly, tak se to u podúrovňových soustruhů běžně pohání těmi "malými kolečky", na kterých dvojkolí sedí. Ona adheze mezi "kolečkem" a obráběným kolem je poměrně slušná, vždyť ty lokomotivy mají 16 - 22,5 tun na nápravu.
Re: Soustružení kol lokomotivy Albatros 498.104
Napsal: 23. 11. 2021, 9:28
od milan.83
Mex píše: ↑23. 11. 2021, 5:55
Ta kolečka vypadala, že mají kovový povrch. Tam snad adheze nemůže být bůhvijaká.
Zkus si představit, že ta dvě kolečka, která nemají "bůhví jakou adhezi", pohání dvojkolí, které samo o sobě musí na kolejnici mít takovou adhezi, aby to rozhýbalo vlak vážící dejme tomu 3500 tun. Teda ono to dvojkolí na ten vlak není jedno, na 3500 tun už musí být čtyři. Při tom se to celé nesmí smeknout ani na mokru, ani ve stoupání kolem 40 promile. Při hodně nepříznivých podmínkách pomáhá elektronika (na listí, na ledu). Ta samá dvojkolí, která ten vlak rozhýbávají, musí být schopná lokomotivu ubrzdit, plus musí být schopná ubrzdit něco navíc, protože ne každý vůz ve vlaku je brzděný (v případě poruchy brzdy může být brzda vypnutá a brzdění toho vozu obstarává zbytek vlaku).
Je až s podivem, jaké síly dokáže přenést styk kov-kov.