Stránka 7 z 7
Re: Strojní závitníky
Napsal: 23. 3. 2020, 5:20
od b3nd3r
testone píše: ↑23. 3. 2020, 11:43
dej sem fotku toho momenťáku
A radsi i konec toho imbus klice/nastavce, kterym to dotahuje. Snad to neni kulicka, protoze tak to strhne raz dva.
Re: Strojní závitníky
Napsal: 23. 3. 2020, 9:15
od Mrosconi
Vím jak funguje momentovy klíč, i vím že inbus třeba držet správně v díře.
Pokud je to tak, že 8.8 je 4.8
tak se není čemu divit.
Re: Strojní závitníky
Napsal: 23. 3. 2020, 9:51
od Josef
Tak si vem šrouby M8 - 4.8 a 8.8, udělej si dva závity do kvantlíku vedle sebe, dej šrouby třeba přes 10ku matku a podložku. No a zkoušej. Uvidíš, jak se ta 4.8čka začne natahovat, než ji urveš. Ta 8.8čka se natahovat toliko nebude a potřebuješ větší moment abys jsi ji urval.
Re: Strojní závitníky
Napsal: 23. 3. 2020, 10:03
od testone
Mrosconi píše: ↑23. 3. 2020, 9:15
YAT058.jpg
Vím jak funguje momentovy klíč, i vím že inbus třeba držet správně v díře.
Pokud je to tak, že 8.8 je 4.8
tak se není čemu divit.
no, já jsem myslel fotku toho tvýho kterým jsi to utahoval, ne obrázek staženej z Alzy.....
Re: Strojní závitníky
Napsal: 24. 3. 2020, 11:29
od Mrosconi
Fotky jsem neudělal, ale mám dva momentaky. Jeden 10-60 a druhý 28-210Nm.
Gola je vesměs NAREX a něco Lux. Imbusy jsou rovné NAREX.
V pátek si udělám test. Teď nemůžu.
Díky
Re: Strojní závitníky
Napsal: 24. 3. 2020, 11:30
od Mrosconi
Re: Strojní závitníky
Napsal: 24. 3. 2020, 11:35
od Dawe
To vypada jako krehky lom, krom toho maleho kousicku co se natahnul. Tohle byl jako novy sroub a jeho prvni zasroubovani??
Re: Strojní závitníky
Napsal: 24. 3. 2020, 11:46
od jova
Trochu zvláštní je to "obroušení" hlavy šroubu z boku. To vzniklo následně po utržení? Není ten šroub zatěžován v otvoru na ohyb?
Re: Strojní závitníky
Napsal: 24. 3. 2020, 1:48
od Mrosconi
Asi třikrát jsem ho zašrouboval a odšrouboval při ustavování kolejnice. Nebyl ještě dotahnutý. Všechny díry jsou relativně přesné, takže otěr nevznikl při dotahování. To křuplo při prvním dotažení.
Re: Strojní závitníky
Napsal: 24. 3. 2020, 3:45
od Dawe
Nesrouboval jsi to razovym utahovakem? A neni to nahodou pevnost 10.9 nebo 12.9. misto 8.8?
Re: Strojní závitníky
Napsal: 24. 3. 2020, 4:08
od Mrosconi
Nic z toho. Šrouboval jsem t to čistého závitu akušroubovákem nastaveným na nejmenší krouťák, aby se to jen dotko kolejnice. Pak jsem začal utahovat postupně po troše všechny šrouby. Na momentíku jsem nstavil cca 25Nm. Dup, a servany. 3lo to jak po másel. Prostě nějaký hnůj a ne ocel.
Zkusil jsem to jinak a navrtal nový závit do kousku materiálu S235. Našrouboval šroub a začal přitahovat tlustou podložku. Jeden šroub mi prasknul už při 16Nm. Druhý při 24 (ten z obrázku), krabici jsem tedy odložil a nemám chu%t to řešit. Vím, že šrouby od Burgera v Hostivicích si nikdy nekoupím.
Další pokus byl s M8, zase imbus) nějakou vyšroubovanou od nevim kuď a měla to být 8.8. Začala se kroutit až při momentu 70Nm. Momenťákem ani mýma rukama to tentokrát není.
Prostě hovnomateriál.
Re: Strojní závitníky
Napsal: 24. 3. 2020, 4:43
od Dawe
Mrosconi> OK. Mne se nic takoveho se spojovacim materialem nikdy nestalo, ale verim ti. Padela se dnes vsechno mozny, proc ne i srouby.
Re: Strojní závitníky
Napsal: 24. 3. 2020, 5:56
od Milan199
Za "bolševika" vyrobené imbusy byl docela problém nějak obrábět. Bylo to hužvaté a bez oleje to moc nešlo. Ty dnešní se chovají spíše jako "automatovka 11109". Je to bláto a ty hlavy hází několik desetin radiálně a dosedací plocha hlavy je taky hnus.