Čínská vřetena - zkušenosti
- jova
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Bude to 70 né 700 ohmů.
Takový rezistor na 300W se špatně shání. Kup 7 těhle a zapoj je za sebe. http://www.gme.cz/rr-10r0-50w-5-100ppm- ... g-p114-304

Takový rezistor na 300W se špatně shání. Kup 7 těhle a zapoj je za sebe. http://www.gme.cz/rr-10r0-50w-5-100ppm- ... g-p114-304
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22921
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
shani se uplne vpohode
je cesky vyrobce staci hledat brzdny odpor a stoji asi 300
original od siemense k menicum stoji 10 000 a je to piksla v ktery je to same
je cesky vyrobce staci hledat brzdny odpor a stoji asi 300
original od siemense k menicum stoji 10 000 a je to piksla v ktery je to same
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Jojo přesně tak napsal sem tam 70 Ohmů akorát se mi nechtělo hledat tu značku tak jsem to napsal slovy a jeste neudělal mezeru
Já právě na netu našel jen brzdny odpor od lenze za litr asi, jinej mi to nevyhodilo prave...
Prvně skusim ty parametry a pak uvidim jestli bude ten odpor třeba
jak se me ot zastavi a roztoci do 5s to by byla bomba 
A azamo nevzpomeneš si ktere parametry to presne byli ? Nenapsal jsis si to někde ? Popřípadě večer jak dojdu z práce mužu nafotit tu brožurku . Mám z toho trošku strašáka pač sem tu četl, že ty činske měniče sou jak manželky s migrénou jak zdupeš nastaveni tak se horkotěžko nastavuje zpátky aby se vůbec motor roztočil.

Já právě na netu našel jen brzdny odpor od lenze za litr asi, jinej mi to nevyhodilo prave...
Prvně skusim ty parametry a pak uvidim jestli bude ten odpor třeba


A azamo nevzpomeneš si ktere parametry to presne byli ? Nenapsal jsis si to někde ? Popřípadě večer jak dojdu z práce mužu nafotit tu brožurku . Mám z toho trošku strašáka pač sem tu četl, že ty činske měniče sou jak manželky s migrénou jak zdupeš nastaveni tak se horkotěžko nastavuje zpátky aby se vůbec motor roztočil.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22921
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
uz jsem to nasel
ty rezistory k menicum za hubicku jsou zde:
http://www.tesla-blatna.cz/cs/vyrobky-rezistory.php" onclick="window.open(this.href);return false;
ty rezistory k menicum za hubicku jsou zde:
http://www.tesla-blatna.cz/cs/vyrobky-rezistory.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
- jova
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Já to nastavil podle http://translate.google.cz/translate?hl ... rev=search a není v to problém.Airm@n64 píše:... Mám z toho trošku strašáka pač sem tu četl, že ty činske měniče sou jak manželky s migrénou jak zdupeš nastaveni tak se horkotěžko nastavuje zpátky aby se vůbec motor roztočil.
Měly by to být ty PD014 a PD015 .
Tady je taky jeden návod http://make-a-project.blogspot.cz/2013/ ... speed.html
Tady je taky jeden návod http://make-a-project.blogspot.cz/2013/ ... speed.html
Brzdný odpor je obyčejný výkonový odpor.
Kdysi jsem to vyráběl kámošovi jako "dočasné" řešení. Kousek obdélníkového hliníkového jeklu a do něho 6 kusu 20W keramických odporů z GM, odpory jsou k tomu jeklu přitaženy kouskem hliníkového plechu. Bylo to celé za pusu ze zbytků a funguje to doteď (už několik let, takže to tam samozřejmě zůstane nafurt).
Jako dočasné řešení by se daly použít třeba žárovky. Žárovka 60W má za studena odpor zhruba kolem 65R. Dal bych tam za sebe 2 kusy žárovky 100W, odpor vyjde akorát a zatižitelnost bude obrovská. Změna odporu po zahřátí tady moc vadit nebude, ono se to asi ani moc nedokáže vyhřát, řekl bych. Navíc bude hezké, že možná uvidíš, jak to brzdí, rozsvítí se ti "kontrolka".
Jen to musíš dělat tak, aby tě neviděl nějaký eurohujer.
Kdysi jsem to vyráběl kámošovi jako "dočasné" řešení. Kousek obdélníkového hliníkového jeklu a do něho 6 kusu 20W keramických odporů z GM, odpory jsou k tomu jeklu přitaženy kouskem hliníkového plechu. Bylo to celé za pusu ze zbytků a funguje to doteď (už několik let, takže to tam samozřejmě zůstane nafurt).
Jako dočasné řešení by se daly použít třeba žárovky. Žárovka 60W má za studena odpor zhruba kolem 65R. Dal bych tam za sebe 2 kusy žárovky 100W, odpor vyjde akorát a zatižitelnost bude obrovská. Změna odporu po zahřátí tady moc vadit nebude, ono se to asi ani moc nedokáže vyhřát, řekl bych. Navíc bude hezké, že možná uvidíš, jak to brzdí, rozsvítí se ti "kontrolka".
Jen to musíš dělat tak, aby tě neviděl nějaký eurohujer.
Ono hodně záleží na ztrátovém výkonu a nastavené charakteristice brždění.
V některých aplikacích by žárovky asi dlouho nevydržely a funkce by byla divná, studené vlákno má nízký odpor a pouští se tam přes 700V, navíc po rozsvícení přestávají dobře brzdit.
Oprava: Těch 700V tam je při 400V napájení takže u 1f na 230 to tak žhavé nebude
U vřetena se energie vrací málo, a normální měnič zabrzdí v pár vteřinách s odporem to jsou časy řádově nižší.
Ono není měnič jako měnič, pokud výrobce škudlí a dá malé kondíky není kam energii nacpat.
Pro jistotu jsem zkusil co dá měnič JX OMRON na 2,2kw vřetenu.
Plné točky za 1s (a asi i méně), zastavení bez odporu 2,3s (při nižší hodnotě se mu moc nabije kondík a vyhodí chybu)
V některých aplikacích by žárovky asi dlouho nevydržely a funkce by byla divná, studené vlákno má nízký odpor a pouští se tam přes 700V, navíc po rozsvícení přestávají dobře brzdit.
Oprava: Těch 700V tam je při 400V napájení takže u 1f na 230 to tak žhavé nebude

U vřetena se energie vrací málo, a normální měnič zabrzdí v pár vteřinách s odporem to jsou časy řádově nižší.
Ono není měnič jako měnič, pokud výrobce škudlí a dá malé kondíky není kam energii nacpat.
Pro jistotu jsem zkusil co dá měnič JX OMRON na 2,2kw vřetenu.
Plné točky za 1s (a asi i méně), zastavení bez odporu 2,3s (při nižší hodnotě se mu moc nabije kondík a vyhodí chybu)
Naposledy upravil(a) Cjuz dne 4. 1. 2015, 3:54, celkem upraveno 1 x.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Díkes chlapi
Tak ještě zitra jedna šichta a de se makat zas doma
Zitra nastavim hodnotu PD15 a PD14 stačí mi roztáčení max. 5s a brzdeni max taky 5s smaozrejme skusim i 3sekundy
mene fakt nepotrebuju
Něco jineho bude az ten meňič odejde tak pořidim asi Lenze 2200W a tam si už ten brzdy odpor dám aby to zabrzdilo jeste rychleji nez pustim tlacitko na menici
Hned jak to budu mit dam sem report 






Tak měňič nastaven za 60 vteřin
parametr PD014(akcelerace) nastaven na 2.0 a parametr PD015(brzdeni) na 2.0 a je to fakt bomba
to začne točit rychle a brždění fakt super ani neni třeba brzdny odpor dávat si myslim.Popřípadě pokud bych tím odporem zvýšil životnost měňiče(kondíku) tak bych jej tam dal 
original parametr tam byl nastaveny na 20.0 na pd014 tak na pd015



original parametr tam byl nastaveny na 20.0 na pd014 tak na pd015