PAKO.ll píše:Na vydřené lože jen pro zjištění zda je či není a okolik zhruba .A nejlacinější metoda doma je dle mne struna . Prosvětlit a hyn sa ukáže jak strašné to je. Případně ve stovkách to dáš měrkama. Jen názor nestrojaře ovšem.
struna je nesmysl
jestli je to lože vydřené je vidět pouhým okem bez čehokoli dalšího, na konci té nejčastěji vydřené části, tj. tam kam dojíždí suport k univerzálce by byla napříč tou šikmou plochou "stříšky" vedení viditelná a nahmatatelná hrana
nejčastěji se na soustruhu dělá těsně u univerzálky a tam se to samozřejmě nejdřív vydře+
další věc ta kluzná ploška v suportu co jezdí po loži nikdy nemá úplně stejnou velikost jako ta protější na loži. takže na loži by opotřebením nutně musela vzniknout i podélná vyběhaná stopa, u univ. s ostrou hranou a na druhé straně do ztracena
aby to bylo vydřené někde v půlce lože musela by ta mašina leta dělat někde v seriovce jeden a ten samý kus aby ses suportem k té univ. vůbec nedostal, to je dost nepravděpodobné
pro první orientaci ani nepotřebuješ nějakou broušenou kulatinu, vem si kus hlazenky tak silné aby ti prošla vřetenem, vyklepej na hodinky a navrtej si konce, upni mezi hroty ( v univ. si stoč kus kulatiny do špičky a druhý konec do koníka) a můžeš zkoušet podle toho měřícího protokolu co tu někdo nalinkoval
křivost a házivost toho kusu hlazenky si snadno ověříš tím že s ním zatočíš rukou v těch hrotech
kup si stojánek a hodinky, bez toho to nepůjde
bacha některý stojánky jsou vaklavost sama, dobrý tak akorát s tím praštit výrobce po hlavě