Ahojte,
mal by som taky dotaz, z konstrukcnych dovodov mi vychadza, ze lepsie by mi bolo pouzit linearne vedenie (2-radove, 45mm sirka) "dole hlavou",
takze zataz by prakticky "visela" na vozikoch. Je to OK? vsade v katalogu pisu len zatazenie C a Co smerom na vozik zhora. Co vy na to, nebude s tym problem? Mozno laicka otazka,ale za otazku nic nedam....
nosnost linearu
Nevím, kolik je únostost lineaáru, když je vzhůru nohama, nemám u sebe katalog. Bude asi menší, myslím si, kvůli profilu kolejnice. No 45ka je už fest kolejnice. My používáme uložení vozíkama proti sobě, tzn. plocha vozíku svisle, kolejnice vodorovně.
neviem ci som to napisal tak aby sa to dalo aj pochopit,takze tu je nacrt situacie.
- Přílohy
-
- Grafika1.gif (2.16 KiB) Zobrazeno 4957 x
Taky je třeba brát v úvahu, kolik unesou šrouby, na kterých to bude "viset". Jaká hmotnost bude nesena a jaké dynamické síly se tam vyskytnou. Myslím, že pro tuto variantu nejsou lineáry uvažované, protože jsou namáhány proti dosedací ploše a tudíž od ní odtahovány. Ale to je jen můj názor.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8340
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Ale tohle namáhání se vyskytuje i v normálním provozu, u spousty profi mašin bývají dolní vozíky na ose Z ke kolejnici přitlačovány a vrchní odtahovány. Asi to nebude tak horké, zvlášť pro hobby konstrukci která je stejně většinou buď hrubě poddimenzovaná (takže to upadne tak jako tak) nebo naopak mohutně předimenzovaná (takže je to fuk)Josef píše:Taky je třeba brát v úvahu, kolik unesou šrouby, na kterých to bude "viset". Jaká hmotnost bude nesena a jaké dynamické síly se tam vyskytnou. Myslím, že pro tuto variantu nejsou lineáry uvažované, protože jsou namáhány proti dosedací ploše a tudíž od ní odtahovány. Ale to je jen můj názor.

Aleš Procháska