nosnost linearu

Odpovědět
PBr
Příspěvky: 1002
Registrován: 16. 6. 2007, 8:21
Bydliště: Slovensky Grob
Kontaktovat uživatele:

16. 4. 2008, 9:41

Ahojte,

mal by som taky dotaz, z konstrukcnych dovodov mi vychadza, ze lepsie by mi bolo pouzit linearne vedenie (2-radove, 45mm sirka) "dole hlavou",
takze zataz by prakticky "visela" na vozikoch. Je to OK? vsade v katalogu pisu len zatazenie C a Co smerom na vozik zhora. Co vy na to, nebude s tym problem? Mozno laicka otazka,ale za otazku nic nedam....
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5688
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

16. 4. 2008, 10:40

Nevím, kolik je únostost lineaáru, když je vzhůru nohama, nemám u sebe katalog. Bude asi menší, myslím si, kvůli profilu kolejnice. No 45ka je už fest kolejnice. My používáme uložení vozíkama proti sobě, tzn. plocha vozíku svisle, kolejnice vodorovně.
PBr
Příspěvky: 1002
Registrován: 16. 6. 2007, 8:21
Bydliště: Slovensky Grob
Kontaktovat uživatele:

16. 4. 2008, 12:10

neviem ci som to napisal tak aby sa to dalo aj pochopit,takze tu je nacrt situacie.
Přílohy
Grafika1.gif
Grafika1.gif (2.16 KiB) Zobrazeno 4957 x
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5688
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

16. 4. 2008, 12:22

Taky je třeba brát v úvahu, kolik unesou šrouby, na kterých to bude "viset". Jaká hmotnost bude nesena a jaké dynamické síly se tam vyskytnou. Myslím, že pro tuto variantu nejsou lineáry uvažované, protože jsou namáhány proti dosedací ploše a tudíž od ní odtahovány. Ale to je jen můj názor.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5688
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

16. 4. 2008, 12:54

Tak to používáme my.
Přílohy
priklad.jpg
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8340
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

16. 4. 2008, 12:58

Josef píše:Taky je třeba brát v úvahu, kolik unesou šrouby, na kterých to bude "viset". Jaká hmotnost bude nesena a jaké dynamické síly se tam vyskytnou. Myslím, že pro tuto variantu nejsou lineáry uvažované, protože jsou namáhány proti dosedací ploše a tudíž od ní odtahovány. Ale to je jen můj názor.
Ale tohle namáhání se vyskytuje i v normálním provozu, u spousty profi mašin bývají dolní vozíky na ose Z ke kolejnici přitlačovány a vrchní odtahovány. Asi to nebude tak horké, zvlášť pro hobby konstrukci která je stejně většinou buď hrubě poddimenzovaná (takže to upadne tak jako tak) nebo naopak mohutně předimenzovaná (takže je to fuk) :-)
Aleš Procháska
Odpovědět

Zpět na „lineárni vedení“