Typy fréz pro dural

oscar
Příspěvky: 1220
Registrován: 2. 5. 2010, 8:50
Bydliště: Perníkovice

17. 6. 2013, 12:49

poradte, prosim, hloupemu:

potrebuju udelat na frezce do duralu kapsu o prumeru cca 45 a hloubce 40mm.

kterou frezu prumer 6mm na to pouzit?
http://www.ilkametal.cz/akce/Tvrdokovov ... i_2013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

univerzalni "drazkovaci" ze strany 1?
(co to znamena drazkovaci?)

hrubovaci ze strany 6?

(bude 57 mm delka stacit na upnuti ?)

extradlouhou ze strany 3?

anebo to nejak zkombinovat?

do vetsiho prumeru bych sel nerad - masinka se vzpouzi
(zkousel jsem to sudlat HSS a neni to uplne ono)

diky
RaS
Příspěvky: 8580
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 6. 2013, 1:07

6ka fréza takhle vyložená bude dost vibrovat, budeš to muset brát zlehka což asi zas takovej problém není.. pokud ta fréza nebude mít břit celejch 40mm tak počítej s tím že se může stát že si nabere šponu a orve s ní ten povrch co už je hotovej (to nahoře) takže má-li to být skutečně spolehlivě krásný tak předhrubovat a vzít konečnou šponu na vejšku frézy, která na to bude mít délku takže asi jedině ta extradlouhá z jiného katalogu možná..a nebo jít alespoň do 8ky..
další řešení je podbrousit stopku aby prostě při zanořování nebrala dříkem.. já osobně bych to třeba vyhruboval 2břitou šestkou pokud bych trval na šestce a pak dokončil větší, to už by nebyl takovej záhul na tu frézku..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8346
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

17. 6. 2013, 1:12

Drážkovací znamená, že může frézovat drážku do plného. Zpravidla má 2, případně 3 zuby a šroubovici udělanou především tak, aby dobře vyhazovala špony.

Dělat tohle šestkou není dobrý nápad. Sehnat v tomhle průměru frézu podbroušenou do délky 40 (tj. stopka tenčí než průměr přes břity) nebude úplně snadné. Pokud sneseš to, aby stopka drhla o už obrobený povrch (namačkají se tam špony a bude to drnčet) tak použij kteroukoliv z nich a frézuj to po vrstvách (malých...).

Při celkové déllce 57 a vyložení 40 (vlastně o pár mm víc) je ta stabilita upnutí už dost na pováženou, zkus najít delší.
Aleš Procháska
oscar
Příspěvky: 1220
Registrován: 2. 5. 2010, 8:50
Bydliště: Perníkovice

17. 6. 2013, 1:57

RaS píše:6ka fréza takhle vyložená bude dost vibrovat, budeš to muset brát zlehka což asi zas takovej problém není
prochaska píše:Dělat tohle šestkou není dobrý nápad.
Zkusim se domluvit se strojem ze by zvladl osmicku.
RaS píše: .. pokud ta fréza nebude mít břit celejch 40mm tak počítej s tím že se může stát že si nabere šponu a orve s ní ten povrch co už je hotovej (to nahoře) takže má-li to být skutečně spolehlivě krásný tak předhrubovat a vzít konečnou šponu na vejšku frézy
Tak jsem to zamyslel....
prochaska píše:Pokud sneseš to, aby stopka drhla o už obrobený povrch (namačkají se tam špony a bude to drnčet) tak použij kteroukoliv z nich a frézuj to po vrstvách (malých...).
nic jineho mi asi nezbyde.
prochaska píše:Při celkové déllce 57 a vyložení 40 (vlastně o pár mm víc) je ta stabilita upnutí už dost na pováženou, zkus najít delší.
u te osmicky je to potom 63mm

no,diky za odpovedi, provedu zkousku ohnem.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7395
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

17. 6. 2013, 3:17

hlavně si podbruš tu část která je mezi zuby a upnutím, stačí v ruce
jestli je to mašina bez chlazení (pustit naplno aby to vyplavovalo špony) připrav si kompresor nebo pořádný vysavač na průběžné odstraňování špon a flašku s malou dírkou ve víčku naplněnou lihem na chlazení a mazání
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
oscar
Příspěvky: 1220
Registrován: 2. 5. 2010, 8:50
Bydliště: Perníkovice

17. 6. 2013, 3:23

testone píše:hlavně si podbruš tu část která je mezi zuby a upnutím, stačí v ruce
no do takovych akci bych se nerad poustel....
testone píše: jestli je to mašina bez chlazení (pustit naplno aby to vyplavovalo špony) připrav si kompresor nebo pořádný vysavač na průběžné odstraňování špon a flašku s malou dírkou ve víčku naplněnou lihem na chlazení a mazání
jednou rukou foukam vzduch, druhou strikam lih.
(treti ovladam linuxcnc :) )
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7395
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

17. 6. 2013, 4:26

jestli budeš mít frézu zanořenou víc, než je délka ostří zubů, budeš s tím mít problém, viz předřečníci
podbruš to, nic na tom není, jedíné kriterium je aby ten nový povrch byl pod zuby
že to bude hrbaté a okousané je úplně jedno
vem to i s pár mm zubů odzhora, ve výjezdu stejně už maj´ geometrii na h.... a neřežou
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
vruboun
Příspěvky: 375
Registrován: 25. 3. 2010, 7:11

17. 6. 2013, 6:12

na ten líh bacha, v práci jsem jel litinu a nahonem mi přinesli hliníkový díl - vrtat hlubokou 8 mm díru, z lenosti abych si nepouštěl vodu do litěných špon, jsem to ulejval líhem a on se mi ta potvora při posledním vyjetí vznítil, plamen nebyl skoro vidět a na tu vodu nakonec holt taky došlo :mrgreen: , pravda vrták se třením hodně rozpálil
pokud se na broušení té frézy v ruce nebudeš cítit, upni jí za kousek stopky do vrtačky, roztoč a přlož k brusnýmu kotouči (puštěnýmu) a máš brusku na kulato a ruce v bezpečí :lol:
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1681
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

17. 6. 2013, 8:07

tohle je přesně co hledaš, akorat ta cena...

http://www.hoffmann-tools.com/Zerspanun ... b9dPdj5CrY" onclick="window.open(this.href);return false;

občas se objevi na aukru cca za 500 :roll:
jinak mam podobnou , je to nezmar, vydrží strašně dlouho...
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8346
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

17. 6. 2013, 9:45

Tuhle zrovna ne, ta má šest břitů a on potřebuje hlodat do plnýho. Když už dát za frézu majlant tak spíš
http://www.hoffmann-tools.com/Zerspanun ... ram=202259" onclick="window.open(this.href);return false;
Aleš Procháska
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7395
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

17. 6. 2013, 10:04

Proč frézu s vniřním chlazením?
On má na mašině chĺazení vřetenem?
na hliník čím míň břitů tím líp, líp to odvádí třísku
dvou, max tříbřitá, s jedním břitem přes střed aby s ní šlo rampovat nebo zavrtávat
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8346
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

17. 6. 2013, 10:07

Aj, to jsem trochu přestřelil, kouknul jsem o řádek vedle. Totéž bez chlazení má číslo 202251 a při průměru 6 mm je to 350 Kč levnější. Dvoubřitou obdobu téhož jsem v katalogu nenašel.
Aleš Procháska
oscar
Příspěvky: 1220
Registrován: 2. 5. 2010, 8:50
Bydliště: Perníkovice

18. 6. 2013, 6:25

Diky za rady.
Bohuzel hoffman je mimo me financni moznosti.
(Vnitrni chlazeni i mimo me sny :) )


http://www.ilkametal.cz/akce/Tvrdokovov ... i_2013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Zkusim to 8kou hrubovaci (posledni strana)
a dokoncit (zkusmo) podbrousenou 8kou 2britou (prvni strana).

Co strategie?
Hrubovani - zkusil bych Ap 5mm, Ae 1.5mm, zavrtavani pod uhlem do 5°, uhel steny kapsy 1°, 0.2mm pridavek
(Ma smysl pouzivat trochoidu? Jake ji pripadne nastavit parametry?)

Preddokonceni - 5x hloubka 1d s pridavkem 0.1
Dokonceni - 3 rezy po 14mm

Anebo je to uplne spatne?

diky
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1681
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

18. 6. 2013, 6:56

no ja to uvedl jako příklad, někdy se vyplatí za nastroj připlatit. vedšinou používam platkové . ale občas šahnu i po takovýchto spešl nastrojích.. pokud dělaš často tak se ti to vyplatí... taky jsem začínal z Hss atd.. pak jsem čichl k hofmanu a tgs a produktivita je někde jinde.. podle mne se to oplatí...je rozdíl šolichat kapsu 10 minut nebo 50 minut.. ale je to samozřejmě můj nazor a taky otazka peněz. je pravda že každý si to asi nemůže dovolit..
dotaz , proč šestibřitá neni vhodná do plneho ? používam je běžně jak do duralu tak do oceli...
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8346
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

18. 6. 2013, 8:58

Většinou to nedoporučuje výrobce, důvodem je málo místa pro špony mezi zuby. A u hliníku je posuv při drážkování do plného omezený hlavně objemem špon, takže se musí snížit rychlost nebo hloubka a je to nakonec pomalejší, než třeba tříbřitou.
Aleš Procháska
Odpovědět

Zpět na „pro frézku“