24. 10. 2013, 7:59
myslí tím navaření plocháče na stěnu běžného tenkostěnného jeklu, aby vznikla silnější stěna pro přišroubování lineárů
to už se tu řešilo asi 10x, viz různé diskuze o uložení lineárů
je to špatně
jak sahneš svařečkou někam do poloviny tyče, v tu ránu se to ohne
když navaříš plocháč na jekl, ohne se to, když to bez vyžíhání začneš frézovat, s každou šponou odebereš kus materiálu a pnutí v tom zůstane a zkroutí se to jinak
kdo to nezkusil, neuvěří
to je špatně
podle mě by se měly použít silnostěnné jekly, min o stěně 6 mm
do oceli se používá hloubka závitu 1x průměr šroubu, na 5-tky šroubečky na vedení 20mm až dost
malá mašinka tak jak to udělal Cjuz, ale ze silnostěnných jeklů
větší o rozjezdu dejme tomu 400-500 mm a výš bych řešil z jeklů dejme tomu 100x100x10mm
jednotlivé části portálu bych řešil jako jednotlivé tyče s na konci navařenými (jen na konci a svary jen na hrany, ne na plochu jeklu !!!!!!) přírubami z plechu tl. cca 20mm
jednotlivé tyče tohoto typu by šly snadno obrobit na běžné frézce i nevelkých rozměrů pod vedení a hlavně na koncích - příruby na sešroubování a skolíkování
nevařilo by se VŮBEC někam doprostřed kde by hrozilo zkroucení, vařilo by se jen z čela nebo na konci po hranách
neobráběl by se pak nějaký neforemný zkřížený rám nutně na velkém stroji, problém s upnutím atd., ale jen jednoduché tyče s masivními přírubami na konci
marodím a tak tu na foru smrdím celý dny
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;