Jak zkrátit vytahaný řemen
jediný problém je, že by bylo zádnodno aby z původního místa vypadnul a přesunul se o půl kilometru jinam ke mě do dílny..takto jsem pořád "u cizích" i když k němu můžu kdykoli si dělat, což je maliko problém vzhledem k tomu že je v místnosti za rohem za osumdedsátkama dveřma a ještě k tomu má takovou neforemnou podstavu že jsou válečky problém..
Zkus ho schválně u nich poptat, jsou celkem ochotný.fidel47 píše:Já bych tan Adhexix prozatím nechal stranou-teď Ti nepomůže, očistil bych ten řemen od všeho co jde oškrabat-dejme tomu tupým nožem, pak ho namazal rozehřátým loje (nemáš-li rybí tuk,myslím že to nevadí) já to mažu malým štětečkem z obou stran, pak to nechám chvíly vsáknou,potom rozjedu soustruh na velký otáčky-ono se to zahřeje a vsákne ještě víc,pak otřu (stojící)řemen a řemenice suchým hadrem a je to. Adhefix používám jako rychlou pomoc mezi mazání lojem, a však mám pocit že spíše škodí-pak se musí z řemenu oškrábat. Myslím že Ti to pro začátek pomůže, toho loje Ti bude stačit tak čtvrt kila na rok mazáni, až to budeš ohřívat lůj, ta z bytu ven-je to smrad ukrutnej,kdežto dnešní rybí tuk je bez zápachu-kam to spěje... Když čtu příspěvek od Zbýni a vydim ty ceny, tak si jdu obědnat moderní řemen a ten rybí tuk ti daruju
Válečky nebudou problém!Já mám u svého soustruhu nohy úplně stejný jako na Tvém stroji, při převozu jsem ho přišrouboval za ty díry v nohách na dva trámky (jako by jsi pod něj dal lyže) a pod ty trámky už jsem mohl dát válečky a tlačit-táhnout... Je to pěknej stroj, ze začátku bych nevymejšlel s řemenem nic nového a držel se postupů z doby kdy tyhle soustruhy soustružily na tři směny pro adolfa ...
no holt se ukáže..nějak už to ven snad dostanem, pojede to přes jedny klasické dveře s prahem a jedny fungl nové hliníkové a před budovou se to bude muset nějak kabrat vysokozdvižným vozíkem , protože pak je to z takového kopce, že by to jelo kilometr i samo a bez válečkůl, než by sme to pak lovili v potoce
Případně ten řemen řízni a můžeš ho použít jako upínací prvek při transportu
Prozradí nám prosím Zbýňa jaký typ řemenu (GTI,UTI...)od f. REKO zvolil pro své krásné stroje? Začínám o tom přemýšlet, koupil bych slepený od nich-vřeteno bych pro tuto sváteční příležitost rozebral. (že já jsem sem chodil, doteď jsem byl spokojenej a teď červík hlodá a hlodá...
Díky!


Tušim, že kromě brusky mám všechny GTI, ale normálně jim napiš parametry (výkon, otáčky, průměry řemenic, osovou vzdálenost řemenic, šířku řemene a použití) a oni ti sami navrhnou vhodnej. Jenom je dobrý mít napínák spíš v kratší poloze, řemen se má po namontování přepnout, pak povolit a pak je zezačátku občas potřeba dopnout. Po čase už dopínání moc nutný neni. Taky jsem kupoval už slepenej, velká výhoda je že spoj neni skoro znát. Tak taky ten umělej zvládnu proklouznout, ale jsem s nima mnohem spokojenější než s koženejma, holt klíňáky to nejsou.fidel47 píše:Případně ten řemen řízni a můžeš ho použít jako upínací prvek při transportuProzradí nám prosím Zbýňa jaký typ řemenu (GTI,UTI...)od f. REKO zvolil pro své krásné stroje? Začínám o tom přemýšlet, koupil bych slepený od nich-vřeteno bych pro tuto sváteční příležitost rozebral. (že já jsem sem chodil, doteď jsem byl spokojenej a teď červík hlodá a hlodá...
Díky!
Jak se daří ctěnému panu Hrnousovi napnout volný řemen? Dovolím si připsat několik poznatků: Nahlodán tímto vláknem, zakoupil jsem u firmy REKO plochý,slepený řemen GTI 200, přišel tři dny po obědnání,technická podpora o výrobce je vynikající, cena za rěmen 1150 mm/40 mm zhruba 500 Kč. V návodu k řemenu se mimo jiné píše:
1)U zařízení s možností napínání je nutno řemen před uvedením do provozu předepnout o 1,5 až 2,5 procent původní délky (před napínáním vyznačit na řemeni dvě rysky a měřit velikost prodloužení o stanovená procenta)
2)U zařízení bez možnosto napínání řemene je nutno instalovat řemen s předpětím 2-2,5 procent. Pokud po delší době provozu začne řemen prokluzovat, je nutno jej zkratit.
Řemen jsem zatím nenamontoval, musí si nejprve vyrobit hákové klíče na rozebrání vřetene.
1)U zařízení s možností napínání je nutno řemen před uvedením do provozu předepnout o 1,5 až 2,5 procent původní délky (před napínáním vyznačit na řemeni dvě rysky a měřit velikost prodloužení o stanovená procenta)
2)U zařízení bez možnosto napínání řemene je nutno instalovat řemen s předpětím 2-2,5 procent. Pokud po delší době provozu začne řemen prokluzovat, je nutno jej zkratit.
Řemen jsem zatím nenamontoval, musí si nejprve vyrobit hákové klíče na rozebrání vřetene.