Parametry tisku
co se týče poslední otázky - je třeba to řešit nebo se ti bude výtisk odlepovat od skla a bude se bortit, případně ho během tisku utrhneš úplně.
Kapton - drahý ale kvalitní mají třeba tady:
http://www.gme.cz/kaptonova-paska-elche ... m-p745-057
(Chtělo by to širší pásku, ale ta zřejmě není skladem)
Pokud tiskneš ABS, je možné použít "ABS juice"
http://forums.reprap.org/read.php?4,121996
rozpuštěný ABS v acetonu.
Kapton - drahý ale kvalitní mají třeba tady:
http://www.gme.cz/kaptonova-paska-elche ... m-p745-057
(Chtělo by to širší pásku, ale ta zřejmě není skladem)
Pokud tiskneš ABS, je možné použít "ABS juice"
http://forums.reprap.org/read.php?4,121996
rozpuštěný ABS v acetonu.
Saupe DMT 160x280 & bf20 & 3d PMi2 & SAFAG 118
Mno ABS juice, nevím, z toho bych měl obavu, aby po výtisku nedocházelo k dalšímu naleptávání.
Prozatím mám nachystány dvě kilové role 3mm ABS z Plasty mladeč
Orientační ceník, kdyby někoho zajímalo.
Předmět nabídky:
výrobek materiál Cena Kč/kg
Drát 3,00 návin 1 kg na špulce ABS 4 / 5
PLA D - tvrdší 280,- Kč / kg
Drát 3,00 návin 8 kg na špulce ABS 4 / 5
PLA D - tvrdší 265,- Kč / kg
Drát 3,00 návin 1 kg na špulce PLA A - měkčí 423,- Kč / kg
Drát 3,00 návin 8 kg na špulce PLA A - měkčí 405,- Kč / kg
Drát 3,00 návin 1 kg na špulce PVA 625,- Kč / kg
Drát 3,00 návin 8 kg na špulce PVA 608,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 1 kg na špulce ABS 4 / 5
PLA D - tvrdší 397,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 8 kg na špulce ABS 4 / 5
PLA D - tvrdší 380,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 1 kg na špulce PLA A – měkčí 500,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 8 kg na špulce PLA A – měkčí 480,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 1 kg na špulce PVA 703,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 8 kg na špulce PVA 683,- Kč / kg
Materiál: ABS, PLA + barevné pigmenty bílá, černá, žlutá, zelená, modrá, červená, natur
Materiál: PVA – natur (zatím ve zkouškách)
Cena bez dopravy a DPH.
Způsob balení: vysušené zataveno v PE rukávci s vloženým sušícím sáčkem o hmotnosti 1,5 g nebo 3 g.
Prozatím mám nachystány dvě kilové role 3mm ABS z Plasty mladeč
Orientační ceník, kdyby někoho zajímalo.
Předmět nabídky:
výrobek materiál Cena Kč/kg
Drát 3,00 návin 1 kg na špulce ABS 4 / 5
PLA D - tvrdší 280,- Kč / kg
Drát 3,00 návin 8 kg na špulce ABS 4 / 5
PLA D - tvrdší 265,- Kč / kg
Drát 3,00 návin 1 kg na špulce PLA A - měkčí 423,- Kč / kg
Drát 3,00 návin 8 kg na špulce PLA A - měkčí 405,- Kč / kg
Drát 3,00 návin 1 kg na špulce PVA 625,- Kč / kg
Drát 3,00 návin 8 kg na špulce PVA 608,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 1 kg na špulce ABS 4 / 5
PLA D - tvrdší 397,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 8 kg na špulce ABS 4 / 5
PLA D - tvrdší 380,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 1 kg na špulce PLA A – měkčí 500,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 8 kg na špulce PLA A – měkčí 480,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 1 kg na špulce PVA 703,- Kč / kg
Drát 1,75 návin 8 kg na špulce PVA 683,- Kč / kg
Materiál: ABS, PLA + barevné pigmenty bílá, černá, žlutá, zelená, modrá, červená, natur
Materiál: PVA – natur (zatím ve zkouškách)
Cena bez dopravy a DPH.
Způsob balení: vysušené zataveno v PE rukávci s vloženým sušícím sáčkem o hmotnosti 1,5 g nebo 3 g.
Osobně jsem zkoušel krepovou pásku, plastový desky, kapton, ABs juice ... ale suveréně nejlepší je lak na vlasy.
na skleněnou destičku nastříkat lak na vlasy a držej na tom špičkově malý i velký modely ... po schladnutí hotbedu to udělá "lup" a model odpadne. Docela příjemně to i voní.
na skleněnou destičku nastříkat lak na vlasy a držej na tom špičkově malý i velký modely ... po schladnutí hotbedu to udělá "lup" a model odpadne. Docela příjemně to i voní.
Mno a není toho laku trochu škoda? Kaptonová páska by nějakou dobu vydržet snad měla, tím myslím opakované použití.
Beru, že se lak ve spreji dobře používá, ale zdá se mi to poněkud plítvání.
Mimochodem
Beru, že se lak ve spreji dobře používá, ale zdá se mi to poněkud plítvání.
Mimochodem
Složení laku na vlasy :
· filmotvorné látky – dříve se používaly přírodní látky (šelak, kalafuna), dnes
jsou to látky syntetické, které jsou dobře rozpustné
v organických rozpouštědlech
· rozpouštědla - etanol, izopropylalkohol, dichlormetan
· pomocné látky - syntetické filmotvorné látky
- vysokomolekulární polymerní sloučeniny
- látky s charakterem pryskyřic
- polyvinylalkohol, polyvinylpyrolidon
- směsné polymery vinylpyrolidonu s vinylacetátem PVP/VA
- polymery kyseliny akrylové a metakrylové
- pryskyřice na bázi esterů kyseliny ftalové
- modifikátory, plastifikátory
- vosky, vitamíny[14]
Ad zuhlovaní. reprap měl tu výhodu, že se vše dalo doladit díky tomu, že to bylo celé ze závitové tyče. milimetr sem či tam pak nehrál roli, stačilo povolit, utáhnout správný šroubek... Počítel s tím, že stůl musí být kolmo k ose z a to tak, že do desetiny, jinak budeš mít problém tisknout bez raftu....
Ad. nahrátí FW, návod byl na stránkách k arduinu je na to funce v tom arduinu IDE tj nahraje se to přes USB (alespoň u těch mých verzí tj arduino mega) během pár desítek sekund. Doporučuji používat nějaké odladěný FW a ten editovat jen tam kde vím co dělám. A primárně je to pár konstant u posuvu drátu a převodů na motorech.
PS. ty ceny za materiál v posledním přízpěvku vypadají dobře, jak jsou na tom s kvalitou?
Ad. nahrátí FW, návod byl na stránkách k arduinu je na to funce v tom arduinu IDE tj nahraje se to přes USB (alespoň u těch mých verzí tj arduino mega) během pár desítek sekund. Doporučuji používat nějaké odladěný FW a ten editovat jen tam kde vím co dělám. A primárně je to pár konstant u posuvu drátu a převodů na motorech.
PS. ty ceny za materiál v posledním přízpěvku vypadají dobře, jak jsou na tom s kvalitou?
Jak jsou na tom s kvalitou ti můžu tak maximálně říct jen na omak či na chuť možná i na skus, ale to je tak asi jedno viď 
Někde jsem to už zde viděl, myslím, v tématu zdroj materiálu nebo tak nějak. Ceny ber pouze orientačně, příští týden to může být jinak, za tyto ceny jsem bral dvě role po kile.
Až se spustí tiskárna, a naláduje se do hotendu drát, pak se uvidí. Ale už teď myslím, že bude problém s hotendem, je to J-head z hliníku, asi se to bude ucpávat a blbě se bude hledat správná teplota tak aby to neblblo. To jen tak od oka strojaře, praxe se teprve musí dostavit
Takže nejdřív srovnat hotend, aby jezdil hezky kolmo nahoru a pak doladit stolek na výšku a kolmo k hotendu šroubky. Mno to bude na těch dílech pakárna a utrpení.

Někde jsem to už zde viděl, myslím, v tématu zdroj materiálu nebo tak nějak. Ceny ber pouze orientačně, příští týden to může být jinak, za tyto ceny jsem bral dvě role po kile.
Až se spustí tiskárna, a naláduje se do hotendu drát, pak se uvidí. Ale už teď myslím, že bude problém s hotendem, je to J-head z hliníku, asi se to bude ucpávat a blbě se bude hledat správná teplota tak aby to neblblo. To jen tak od oka strojaře, praxe se teprve musí dostavit

Takže nejdřív srovnat hotend, aby jezdil hezky kolmo nahoru a pak doladit stolek na výšku a kolmo k hotendu šroubky. Mno to bude na těch dílech pakárna a utrpení.

Ahoj, taky mi to nedalo a napsal jsem si o ceník, ceny jsou myslím příjemné. Kvalitu ale musí posoudit ten kdo už tam nakupoval, já jsem teprve ve fázi výkresů
.

- Přílohy
-
- ceník dráty_všeobecné.doc
- (126.5 KiB) Staženo 407 x
Mno a jsem evidentně tam, kde jsem být nechtěl.
Včera jsem nějak něco do arduina nahrál, printrunu se nepodařilo k tiskárně připojit, tak jsem nainstaloval RepetierHost_0_90 a skrze něj jsem mohl hýbat všemi osami, zapínat vypínat vyhřívání atd. ale jedna jediná věc nefunguje a to extruder. Motor se ani nehne a evidentně nedostává ani instrukce, protože driver motoru extruderu je naprosto studený což se nedá říci o driverech os XYZ.
Takže by se mi hodil opravdu postup, jak krok za krokem nahrát firmware do arduina, abych vyloučil jednotlivé chyby. Dále bych rád někoho poprosil o diskuzi na téma samotného firmware, jaký je vhodný pro prusa i3, obdržel jsem firmware marlin, který jsem se snažil do arduina nahrát.
Jakákoliv rada, jak to rozhejbat se hodí, takže za cokoliv děkuji. Kartičku SD do rampsu nemohu zapojit, motor osy X by mi ji urazil jak by sjel v ose Z. Přeemýšlel jsem, že elektroniku asi z rámu sundám, pokud bude nutno mít tento modul zapojen.
Zjistil jsem, že v setu, který jsem obdržel chybí napájecí káblík k arduinu, copak je to zač? neví náhodou někdo? Arduino je momentálně živenou pouze skrze USB což nepovažuji za zrovna šťastné řešení.

Takže by se mi hodil opravdu postup, jak krok za krokem nahrát firmware do arduina, abych vyloučil jednotlivé chyby. Dále bych rád někoho poprosil o diskuzi na téma samotného firmware, jaký je vhodný pro prusa i3, obdržel jsem firmware marlin, který jsem se snažil do arduina nahrát.
Jakákoliv rada, jak to rozhejbat se hodí, takže za cokoliv děkuji. Kartičku SD do rampsu nemohu zapojit, motor osy X by mi ji urazil jak by sjel v ose Z. Přeemýšlel jsem, že elektroniku asi z rámu sundám, pokud bude nutno mít tento modul zapojen.
Zjistil jsem, že v setu, který jsem obdržel chybí napájecí káblík k arduinu, copak je to zač? neví náhodou někdo? Arduino je momentálně živenou pouze skrze USB což nepovažuji za zrovna šťastné řešení.
Ad osa E. Nemáš náhodou zapojená driver do špatné pozice? Nové RAMPS mají 5 os, zkusil bych tu další nezapojenou.sidonie píše:Mno a jsem evidentně tam, kde jsem být nechtěl.Včera jsem nějak něco do arduina nahrál, printrunu se nepodařilo k tiskárně připojit, tak jsem nainstaloval RepetierHost_0_90 a skrze něj jsem mohl hýbat všemi osami, zapínat vypínat vyhřívání atd. ale jedna jediná věc nefunguje a to extruder. Motor se ani nehne a evidentně nedostává ani instrukce, protože driver motoru extruderu je naprosto studený což se nedá říci o driverech os XYZ.
Takže by se mi hodil opravdu postup, jak krok za krokem nahrát firmware do arduina, abych vyloučil jednotlivé chyby. Dále bych rád někoho poprosil o diskuzi na téma samotného firmware, jaký je vhodný pro prusa i3, obdržel jsem firmware marlin, který jsem se snažil do arduina nahrát.
Jakákoliv rada, jak to rozhejbat se hodí, takže za cokoliv děkuji. Kartičku SD do rampsu nemohu zapojit, motor osy X by mi ji urazil jak by sjel v ose Z. Přeemýšlel jsem, že elektroniku asi z rámu sundám, pokud bude nutno mít tento modul zapojen.
Zjistil jsem, že v setu, který jsem obdržel chybí napájecí káblík k arduinu, copak je to zač? neví náhodou někdo? Arduino je momentálně živenou pouze skrze USB což nepovažuji za zrovna šťastné řešení.
Další možnost je zkontrolovat jaký pin je nastavený ve firmware.
To s tou SD kartou je docela vtipné, měl jsem zato, že ten průša i3 je už konstrukčně odladěný, když to prodávají tak dlouho.
Napájecí kablík k raduinu někdy netřeba. Například to moje se napájí z 12V v RAMPS modulu.
A co se týká FW tak je celkem slušně komentovaný. Když ho nahraješ do toho arduino IDE, tak nezapomeň nastavit správnou verzi arduina a desky (třeabaArduino mega 256 a RAMPS 1.4 atd.) v menu a pak to teprve zkompilovat a potom nahrát. Stačí že zvolíš jinou verzi desky a ta pak používá jinak zapojené vývody arduina a blbne/nejede to...
Všechny doporučení jsou relativně v pořádku, ale v ani jednom z jmenovaných chyba není, dokonce i firmware jsem přehrál hned napoprvé správně, jen jsem si nebyl jist.
Problém s osou E tedy extruderu je pouze maličká bezpečnostní pojistka přímo ve firmwaru. Je vidět, že kdo to dělal ví moc dobře proč. Když není nahřán extruder na minimální teplotu, pak se motor neroztočí
Další problém souvisí s výkonem PC, je to šunka a proto se mi hned na poprvé nepodařilo rozjet printrun, dále jsem měl nastavenou pomalou komunikaci, arduino vyžaduje 250 000 baudů/s rychlost přenosu, se standardními 115 000 to moc komunikovat nechtělo.
Mno to by bylo k minulým problémům.
Nasadil jsem drát a nahřál extruder, mno popravdě nejsem spokojen s výsledkem, někde je opět chyba, při zkoušce výtisku se drát z extruderu vytlačuje moc pomalu, jako kdyby se ve firmware počítalo s přímým extruderem, ale dodán byl extruder s převodem ozubenými kolečky nevalné kvality.
Kde a jak se tedy řeší nastavení extruderu? V materiálu problém nebude, ten se dá krásně vytlačit již při 220°C, nastaveno jsem měl i 250°C, ale to už byla pravděpodobně moc vysoká teplota.
Další zajímavé je, že tryska je vydávána za 0,4 mm, ale vyextrudovaný drát má průměr 0,52 mm toto se možná změní správným nastavením rychlosti extrudování.
Asi nejlepší a nejpodrobnější návod ke stavbě single prusa i3 http://reprap.org/wiki/Prusa_i3_Rework_Introduction" onclick="window.open(this.href);return false;, škoda, že jsem to neobjevil v době, kdy jsem to potřeboval
Evidentně byl ale předělán rám, já mám jiný, hlavně právě v oblasti uchycení elektroniky, ale to je jedno, stejně to budu muset předělat a chci na rám umístit přímo i napájecí spínaný zdroj, ke kterému přidělám nějaký vypínač, přece jen to bude uživatelsky přívětivější než-li zapínat vypínat prodlužovačku
Problém s osou E tedy extruderu je pouze maličká bezpečnostní pojistka přímo ve firmwaru. Je vidět, že kdo to dělal ví moc dobře proč. Když není nahřán extruder na minimální teplotu, pak se motor neroztočí

Další problém souvisí s výkonem PC, je to šunka a proto se mi hned na poprvé nepodařilo rozjet printrun, dále jsem měl nastavenou pomalou komunikaci, arduino vyžaduje 250 000 baudů/s rychlost přenosu, se standardními 115 000 to moc komunikovat nechtělo.
Mno to by bylo k minulým problémům.
Nasadil jsem drát a nahřál extruder, mno popravdě nejsem spokojen s výsledkem, někde je opět chyba, při zkoušce výtisku se drát z extruderu vytlačuje moc pomalu, jako kdyby se ve firmware počítalo s přímým extruderem, ale dodán byl extruder s převodem ozubenými kolečky nevalné kvality.
Kde a jak se tedy řeší nastavení extruderu? V materiálu problém nebude, ten se dá krásně vytlačit již při 220°C, nastaveno jsem měl i 250°C, ale to už byla pravděpodobně moc vysoká teplota.
Další zajímavé je, že tryska je vydávána za 0,4 mm, ale vyextrudovaný drát má průměr 0,52 mm toto se možná změní správným nastavením rychlosti extrudování.
Asi nejlepší a nejpodrobnější návod ke stavbě single prusa i3 http://reprap.org/wiki/Prusa_i3_Rework_Introduction" onclick="window.open(this.href);return false;, škoda, že jsem to neobjevil v době, kdy jsem to potřeboval

Evidentně byl ale předělán rám, já mám jiný, hlavně právě v oblasti uchycení elektroniky, ale to je jedno, stejně to budu muset předělat a chci na rám umístit přímo i napájecí spínaný zdroj, ke kterému přidělám nějaký vypínač, přece jen to bude uživatelsky přívětivější než-li zapínat vypínat prodlužovačku

nevím ale mě se tahle konstrukce : prusa i3 vůbec nelíbí , vždyt tam není ten rám nijak zavětrovanej a celé se to vrtí , tím že mezi něco sevřu dole ten rám nemůžu docílit žádnou pořádnou kolmost . chtělo by to udělat alespon po stranách dvě vzpěry na zavětrování , pak by to asi šlo

Mimochodem, lítá to klidně 100 metrů/minutu na těch řemínkách a s rámem to ani nehne, takže zas tak strašný to není, prostě to není CNC a hmota se kterou se hýbe nenadělá takovou paseku.
Navíc mnou požadovaná přesnost +-0,05 klidně zvládne i tato konstrukce, i s těmi popraskanými díly, které potřebuji urgentně nahradit.

Sám se tomu divím.
Nemas tam jednotky, takze predpokladam, ze jsi myslel presnost vyslednych vyrobku +-0.05m. Tak to by mohlo odpovidat.sidonie píše:Navíc mnou požadovaná přesnost +-0,05 klidně zvládne i tato konstrukce, i s těmi popraskanými díly, které potřebuji urgentně nahradit.

Soustruh Noell E0177 (Sandra), jenom kličky
Frézka 3040z (Fiona), LinuxCNC
Frézka 3040z (Fiona), LinuxCNC
100m/minutu? Si děláš "kozy" ne? Budeš rád když to zvládne 150mm/s což je tak 9m/minutu no i 12 bych ti možná věřil...sidonie píše: Mimochodem, lítá to klidně 100 metrů/minutu na těch řemínkách a s rámem to ani nehne, takže zas tak strašný to není, prostě to není CNC a hmota se kterou se hýbe nenadělá takovou paseku.
Navíc mnou požadovaná přesnost +-0,05 klidně zvládne i tato konstrukce, i s těmi popraskanými díly, které potřebuji urgentně nahradit.
Sám se tomu divím.
Á jsem přidal jednu nulu
10 metrů za minutu a spolehlivě v ručním režimu bez vynechání kroku, přesnost v jednotkách +-0,05 mm na výsledném opakovaném pojezdu, tudíž na výsledném kusu nemůže být horší přesnost.
Pořád jsem se ale nedopídil k řešení mého problému a to, proč mi extruder vytlačuje materiál z trysky zhruba o polovinu pomaleji než by bylo potřeba. Dále by se mi hodila informace, jak máte nastaven úvodní kód, zda před zahájením každého programu dojedete na nějaký bod, kde necháte extruder vytlačit určitou délku drátu, aby se omezila nerovnoměrnost přidávání materiálu.
Další informace z praxe, která by se mi hodila, jak nastavujete slicer či jiný dělící program. Jde mi o tloušťku první vrstvy, jakou máte zkušenost s jemností (tloušťkou) jednotlivých vrstev s ohledem k vaší trysce atd.

Pořád jsem se ale nedopídil k řešení mého problému a to, proč mi extruder vytlačuje materiál z trysky zhruba o polovinu pomaleji než by bylo potřeba. Dále by se mi hodila informace, jak máte nastaven úvodní kód, zda před zahájením každého programu dojedete na nějaký bod, kde necháte extruder vytlačit určitou délku drátu, aby se omezila nerovnoměrnost přidávání materiálu.
Další informace z praxe, která by se mi hodila, jak nastavujete slicer či jiný dělící program. Jde mi o tloušťku první vrstvy, jakou máte zkušenost s jemností (tloušťkou) jednotlivých vrstev s ohledem k vaší trysce atd.