Parametry tisku

http://www.reprap.org/wiki/Main_Page" onclick="window.open(this.href);return false;
ledvinap
Příspěvky: 792
Registrován: 8. 11. 2009, 4:40
Bydliště: Plzen

11. 12. 2013, 2:55

sidonie píše:Asi jsi nepochopil, problém s teplotou není v tom, že to nejde odizolovat nebo bych měl strach, ale ta teplota je pro kvalitní tisk z ABS prostě nutná !!
Bohužel problém je asi v samotné konstrukci vyhřívaného stolku, prostě průšův head bed asi není pro takto vysoké teploty ideální a hlavně je problém s dobou nahřívání.
Ja spis myslel, ze po zaizolovani bude snazsi dosahnou potrebnou teplotu - nebudou takove ztraty.
Trysku mám 0,4 mm, takže kalibrace měla právě probíhat na tuto trysku, proto i tloušťka stěny 0,4 mm. Vrstvu jsem nastavil na 0,2 ostatní bylo na programu.
Zkus nastavit vrstvu 0.3mm a sirku tak 0.55mm - 0.7mm (nebo to nech na sliceru, v hlavicce G-code bude, kolik zvolil). Vytistena sirka by pak mela +- odpovidat.
Náhled v pronterface je moc pěkný, ale při tisku z micro SD karty je poněkud nefunkční. Stroj, který mám připojen k tiskárně je poněkud zastaralý šrot, který neukučíruje správně tisk součásti z pronterface.
V pronterface je mozne doubleclicknout nahled, pak se pres shift+zoom kolecko prepina zobrazena vrstva. Pronterface na to nemusi byt pripojeny k tiskarne (takzeho muzes spustit na dospelem stroji).
Pronterface je v podstatě používáno na ovládání samotné tiskárny, nahřátí stolku a najetí na koncáky, poté spuštění tisku z kartičky. Na kartičku program přenáším z jiného PC, které je o něco málo výkonnější a kde přepočet drah netrvá hodinu :)
No jo ... proste se jednou vyslo z arduina, tak budou vsichni trpet ;-) Delam to take tak, asi kvuli tomu koupim nejaky display ,aby to jelo cele auonomne ...
Všechny chyby co prozatím na tištěné součásti byly, šly vždy odstranit poupravením nastavení tloušťky vrstvy případně poměru vyplnění atd. Jen je to spousta laborování a relativně mnoho zničeného materiálu.
Prostě neplatí, že když mám odladěno jedno nastavení na jednu součástku, že mi to vytiskne jinou součástku ve stejné kvalitě. Bohužel. Možná je to těmi popraskanými díly mé tiskárny, které jsem ještě nenatiskl nové :)
Podle mne delas nejakou systematickou chybu, za normalnich okolnosti by vetsina modelu meji jit vytisknout bez laborovani ...
Uživatelský avatar
Radek-B
Příspěvky: 2137
Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
Bydliště: V:Karlovice
Kontaktovat uživatele:

11. 12. 2013, 5:37

ledvinap píše: Podle mne delas nejakou systematickou chybu, za normalnich okolnosti by vetsina modelu meji jit vytisknout bez laborovani ...
Podle mne bys mel zkusit tisknout ABS , ja resim v podstate naprosto identicke problemy jako Sidonie.
ABS z reprap obchod, teploty temer stejne, hotbed sem mel vlastni , tak sem poridil MKII a budu zkouset.
RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
ledvinap
Příspěvky: 792
Registrován: 8. 11. 2009, 4:40
Bydliště: Plzen

11. 12. 2013, 5:43

ABS mam v planu hned jak bude cas (takze zadlouho).
Ale znamy ma Prusa I3 z workshopu, s ABS, a co si pamatuju, tak tisk byl take bez problemu. Jenom celkem rychle presel na podlozku leptane sklo+ABS rozpusteny v acetonu ...
Uživatelský avatar
drk222
Příspěvky: 389
Registrován: 15. 3. 2011, 11:02
Bydliště: Brno

11. 12. 2013, 6:01

Pokud chceš rychlejší ohřev toho stolku případně vyšší teploty, zvyš napětí. Já to mám pomocí dalšího zdroje 21V přes relátko a je to ohřáté skoro stejně rychle jak hlava.
700kč zdroj, 30kč 12V relátko, 50kč 220v šňůra + pár drátů. Viz http://reprap.org/wiki/ZemcikO_AL_table.
sidonie
Příspěvky: 1003
Registrován: 18. 12. 2009, 11:18
Bydliště: Vranová Lhota

12. 12. 2013, 4:58

drk222 dík za návod, asi to tak udělám. Netušíš kolik volt ten head bed snese? Mám dva 15V nebo jeden 30V zdroj poštelovanej na 32V. Asi bych ho na chvilku sebral z mojí GVE-66 :)

Mimochodem ten návod na celohliníkovej stolek je víc než k zamyšlení, horní vrstvu nechat jemně zapískovat a tištěné součástky na tom potom držet musí i kdyby nechtěli.
Zvětšení tiskové plochy není vůbec k zahození, jen by to znamenalo opět nový rám a některé pojezdové tyče se závitovými.
Takže takový malý update :D

Hele Radek-B a nemáš náhodou taky hliníkovou trysku? Tohle by mohl být také původce problémů při tisku.
Uživatelský avatar
drk222
Příspěvky: 389
Registrován: 15. 3. 2011, 11:02
Bydliště: Brno

12. 12. 2013, 7:54

Ty měděné cesty jsou celkem široké, takže hádám, že i těch 30V by to mělo přežít. Jen je třeba pamatovat že to pcb obvzkle nesnese víc jak 150 stupnu celsia....
Co si pmatuju tam to mělo odpor 1,4 ohmu. čili při 12V je to +- 100W tepelného výkonu při těch 21V 315W a při 30V 640W, Pokud to neutáhne sdroj tak se tam dá přidat 0,2ohmu 50W odpor za asi 50kč .
Jinak na tom stole mám klasicky polyimidovou pásku jinak by to nedrželo. Hliníkový stůl má hlavní výhodu vě větší stabilitě teploty na něm...
sidonie
Příspěvky: 1003
Registrován: 18. 12. 2009, 11:18
Bydliště: Vranová Lhota

12. 12. 2013, 11:52

Tak na hladkým hliníku ti plast držet nebude, ale na jemně pískovaným by měl, zvětšíš povrch = vyšší přilnavost, prostě z toho hliníku uděláš šmirgl papír a plast zatavíš v první vrstvě do něj.

S rozložením tepla na stolu až zas tak velkej problém není, s teplotou podle mě nemá smysl jít výš jak 120°C, pak už je to o ničem. Teplotu snad arduino ureguluje tak jak ji nastavím bez ohledu na napájecí napětí, k čemu by pak byl ten termistor pod stolkem :)

Mám někde doma náhradní relátko k vřetenu, je to sice na spínání střídavýho proudu 230V, ale to by snad vadit ničemu nemělo. Na sepnutí by mělo stačit i 3,5V a nějaký mA.

Pokud bych dnes kupoval novej heat bed, tak jedině na 24V. Mě tak napadlo, jak moc bude těch 30V zdravejch pro ty ledky co jsou na heat bedu?
oscar
Příspěvky: 1220
Registrován: 2. 5. 2010, 8:50
Bydliště: Perníkovice

12. 12. 2013, 2:36

nezkousel jste nekdo vyrobit celokovovy hotend?

napr.:
http://e3d-online.com/E3D-HotEnds/E3D-B ... tal-HotEnd" onclick="window.open(this.href);return false;
ci
http://www.kickstarter.com/projects/b3i ... d-printers" onclick="window.open(this.href);return false;

pisou ze to delaji z nerezi
Uživatelský avatar
drk222
Příspěvky: 389
Registrován: 15. 3. 2011, 11:02
Bydliště: Brno

12. 12. 2013, 10:09

sidonie: tak se schválně mrkni na tom odkazu se stolem na ty simulace teplot v ansysu, odpovídají poměrně věrně realitě... Problém to rozhodně u větších těles je...

Celokovový hotend jsem zatím neřešil není čas. Z mého pohledu je tam větší oblast s tekutým plastem což je mínus, na druhou stranu to má méně dílů. Jako další případné mínus může bát tření uvnitř a případné čištění. Ale přemýšlel jsem o tom u bowden verzi hlavy a skončil zatím u náčrtů.
sidonie
Příspěvky: 1003
Registrován: 18. 12. 2009, 11:18
Bydliště: Vranová Lhota

13. 12. 2013, 1:40

U hliníku (celý stolek) je jasné, že u hran a okrajů bude vždy teplota nižší, proto se také u těch hran dělají lemy, aby tam byla větší hmota, která teplo udrží.
Celý stolek by musel být frézován ze spodní strany, aby lem vznikl a to tak, aby na stolku nebyly žádné ostré hrany a kolmé přechody, vše pro co nejmenší tepelné ztráty.

Já pouze psal prozatimní zkušenosti s heat bedem a 2mm sklem polepeným kaptonovou páskou, kde jsem prozatím s rozložením tepla problém nezaznamenal.
Uživatelský avatar
drk222
Příspěvky: 389
Registrován: 15. 3. 2011, 11:02
Bydliště: Brno

15. 12. 2013, 12:28

Mrkni na tu simulaci, u kraje 3mm stolku je rozdíl v desetinách stupňů, žádný lem rozhodně netřeba...U plošného spoje je to několik stupňů rozdíl. Navíc větší ztráta u okraje je řešena rozložením topných těles pod stolem. Frézovat to z velkého kusu mi přijde zbytečné 3mm plech bohatě stačí.
sidonie
Příspěvky: 1003
Registrován: 18. 12. 2009, 11:18
Bydliště: Vranová Lhota

16. 12. 2013, 1:37

Tak že bych vyzkoušel ustřihnout kousek trojky hliníkového plechu místo skla? A jen ho položit na heatbed, myslíš že by to mělo smysl?
Uživatelský avatar
drk222
Příspěvky: 389
Registrován: 15. 3. 2011, 11:02
Bydliště: Brno

18. 12. 2013, 8:06

Hm to nevím, protože ten heatbed z tišťáku bude menší a nevim jak dobře bude v kontaktu a jak ho uchytíš. A taky potřebuješ ten kapton na hliník. Z hlediska tepelné stability to bude lepší, ale pokud bude tišťák na 12v, tak to nebude zvládat ani dostatečně rychle ohřát...
Odpovědět

Zpět na „Rapid prototyping - stereolitografie - 3D tisk - 3D skenery - RepRap a související projekty“