Dobrý den,
všechny zdravím, jsem tu nový a mám problém s pochopením převodu STL souboru do GCODE.
Můžete prosím někdo poradit naprostému začátečníkovi?
Předem děkuji.
STL do GCODE
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8177
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Musí se použít nějaký z programů CAM, buď samostatný nebo provozovaný pod hostitelským CADem. Do něj se STL načte jako trojrozměrný model, zvolí se rovina frézování (s ohledem na upnutí polotovaru ve stroji), určí se nástroj, vybere obrys a nechá se vygenerovat G-kód pro daný obrys. Zpravidla nelze obrobek řešit jediným obrysem, proto se poslední dva až tři body opakují dokud nejsou vytvořené dráhy obrábění pro celý model (nebo zamýšlenou část). U pětiosého stroje může být i více obráběcích rovin. Tady na fóru se to celkem často a do detailů probírá.
Aleš Procháska
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8177
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Já používám CAD SolidWorks a pod ním spuštěný CAM HSMWorks. Ten první se dá sehnat za symbolický poplatek ve studentské verzi a ten druhý v omezené (ale na učení dostačující) verzi zdarma.
Aleš Procháska
na tvorbu z modelu do G kodu slouží CAM takže tady projdi sekci CAM a máš jasno , jinak za darmo třeba : http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=41&t=4167" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo hledej třeba : Blendercam
nebo hledej třeba : Blendercam
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8177
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Tenhle CAD neznám, ale CAD a CAM jsou dvě dosti různé věci. Generování G-kódu je funkce CAMu, ale ani tam se to nejspíš nebude jmenovat G-kód. V tom mém se třeba jmenuje Postproces A ani to nestačí, protože jak psáno výše, je nutné mu napřed říct k jaké části (množině hran) modelu se to generování má vztahovat + ještě zvolit další věci (jako třeba nástroj). Všechno je to tu na fóru popsané, stačí hledat
Aleš Procháska
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: 13. 1. 2009, 8:31
- Bydliště: Stará Ľubovna
používam ArtCam 2012 ide to v pohode.prochaska píše:Tenhle CAD neznám, ale CAD a CAM jsou dvě dosti různé věci. Generování G-kódu je funkce CAMu, ale ani tam se to nejspíš nebude jmenovat G-kód. V tom mém se třeba jmenuje Postproces A ani to nestačí, protože jak psáno výše, je nutné mu napřed říct k jaké části (množině hran) modelu se to generování má vztahovat + ještě zvolit další věci (jako třeba nástroj). Všechno je to tu na fóru popsané, stačí hledat
...nikto učený z neba nespadol, keď spadol tak sa zabil ...
- Pepa z depa
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
- Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)
... možná blbá otázka, dá se někde sehnat ArtCAM jako bazar, nebo starou verzi někde zapomenutou ve skladu, jde mi o rozumný peníz (samozřejmě přítele googla už jsem zkoušel)
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
- Pepa z depa
- Příspěvky: 1778
- Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
- Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)
což je škoda, že něco koupíš a už to nemůžeš prodat, celkem závidím kolegům pařanům z PlayStation, koupíš hru, dohraješ, prodáš se strátou 200Kč a tak dále, jen z nás PCčkářů dělají s prominutím blbce
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
Někdy tu licenci prodat jde, ale jen se svolením. Model bývá takový, že vám ten prodej schválí, teřeba za podmínky nákupu upgrade na novou verzi. Prostě pokud se jim podaří vytáhnout z vás třeba 100 000Kč, tak jsou ochotní souhlasit s tím, že si převedete licenci od někoho z koho už jim žádný zisk nekouká.
Jinak jsem tady na foru už dvakrát zmiňoval Grasshopper pro Rhinoceros ............ minulý týden jsem potřeboval vytvořit ze 3D sítě bodů vrstevnice. Udělal jsem si v GH definici, která z bodů vytvoří mesh, vytvoří roviny v definovaných rozestupech, z toho včeho vytvoří křivky průsečíků (tedy vrstevnic). Jak je tahle definice hotová, můžu načíst novou sadu bodů a GH mi z toho automaticky vytvoří nové vrstevnice.
Když se nadefinují roviny řezlů v XZ, nebo YZ, tak vzniknou řezy jejichž konce se dají propojit ........... a to je vlastně vygenerovaná dráha pro planární obrábění. V GH se k tomu dá dodat i potřebná "omáčka", aby z toho lezl výstup použitelný přímo pro CNCčko (tedy něco jako postprocesor). Než si to celé člověk nadefinuje, tak to chvilku trvá, ale zase je ten program zcela zdarma. Na hodně jednoduché obrábění plochy definované mrakem bodů (nebo tím STLkem) by to použít šlo.
Jinak jsem tady na foru už dvakrát zmiňoval Grasshopper pro Rhinoceros ............ minulý týden jsem potřeboval vytvořit ze 3D sítě bodů vrstevnice. Udělal jsem si v GH definici, která z bodů vytvoří mesh, vytvoří roviny v definovaných rozestupech, z toho včeho vytvoří křivky průsečíků (tedy vrstevnic). Jak je tahle definice hotová, můžu načíst novou sadu bodů a GH mi z toho automaticky vytvoří nové vrstevnice.
Když se nadefinují roviny řezlů v XZ, nebo YZ, tak vzniknou řezy jejichž konce se dají propojit ........... a to je vlastně vygenerovaná dráha pro planární obrábění. V GH se k tomu dá dodat i potřebná "omáčka", aby z toho lezl výstup použitelný přímo pro CNCčko (tedy něco jako postprocesor). Než si to celé člověk nadefinuje, tak to chvilku trvá, ale zase je ten program zcela zdarma. Na hodně jednoduché obrábění plochy definované mrakem bodů (nebo tím STLkem) by to použít šlo.