Zalomeny sroub

Technologicke postupy a měřidla v dílně
LubosHa
Příspěvky: 10
Registrován: 1. 2. 2013, 3:09

31. 5. 2014, 1:19

http://www.akros.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - tam mají obrovskej výběr, tak to kdyžtak zkus třeba tam ;)
potraviny
Příspěvky: 1965
Registrován: 17. 9. 2009, 10:05
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

31. 5. 2014, 5:13

Nedávno jsem dělal brzdy u fabky a ten závit na vodící tyčky byl v hajzlu. (jistě kdo má fabku to zná)
Tyčka má závit M10, tak jsem ji upravil na M8 a do toho držáku třmenu jsem odvrtal díru na M12. Udělal závitovou vložku délky cca 10mm a zalepil. Teď vodící tyčka drží jako sviňa a jde i hezky vytočit.
Celej držák třmenu je z nějaké litiny, vrtat to šlo pěkně, ale kdo to vymyslel vnitřní závit M10 v litině a tyčka tvrdá jako prase, nechal bych ho to opravovat zbytek života. :D :D :D
Když jsem vrtal ten držák ručábo, taky přišel radil abych to sundal a odvrtal na stojanovce. :lol:
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1286
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

31. 5. 2014, 7:28

Tyčka má závit M10
Ale tak to není. Je tam M9 x 1,25. Mnohokrát jsem to opravoval.
[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
SO 545
Příspěvky: 722
Registrován: 6. 1. 2013, 6:30

31. 5. 2014, 8:56

aj ja. najpohodlnejsie je tam nalisovat z druhej strany drazkovanu ocelovu vlozku.

myslim ze to aj predavaju ako repas diel. ale samozrejme to ide vytocit aj doma.
potraviny
Příspěvky: 1965
Registrován: 17. 9. 2009, 10:05
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

1. 6. 2014, 4:43

origosch píše:
Tyčka má závit M10
Ale tak to není. Je tam M9 x 1,25. Mnohokrát jsem to opravoval.
Možný to je, měřil jsem o okem :D :D :D
Proto jsem tam udělal tu vložku M12/M8 a tyčku jsem dělal též na M8
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1286
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

1. 6. 2014, 7:10

Nejjednodušší oprava je tato:
1. Do stržené díry vyříznout M10.
2. Upíchnout závit na vodící tyčce, vyvrtat pr. 8,2mm, do hl. cca 15mm a vyříznout závit M10.
3. Zatáhnout pořádně až na doraz nějaký M10 šroub a upíchnout na původní délku.
Tyčka je z nerezu a neobrábí se moc dobře.
[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
fidel47
Příspěvky: 448
Registrován: 4. 12. 2011, 6:55

1. 6. 2014, 10:40

Já měl onehdá příhodu z podobného zalamovacího soudku... Zarostlý a zalomený šroub M6 do hliníkového víka alternátoru, ten šroub byl nějak moc tvrdý, nemohl jsem ho navrtat,ani odvrtat, tak jsem ho "obvrtal".Jelikož jsem chvátal, tak jsem si na to v rychlosti vyrobil ,zakalil a od ruky nabrousil tuto věc
Obvrtávák.jpg
, šroub jsem za častého vyndavání nástroje a vyplavování pilin obvrtal, takže zbytek šroubu zůstal v "nástroji" a do zvětšené díry jsem udělal nový-větší závit... ovšem jde to jen u průchozích děr.Kdyby to snad někomu pomohlo...
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7380
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

2. 6. 2014, 6:04

fidel47 píše:Já měl onehdá příhodu z podobného zalamovacího soudku... Zarostlý a zalomený šroub M6 do hliníkového víka alternátoru, ten šroub byl nějak moc tvrdý, nemohl jsem ho navrtat,ani odvrtat
takovéhle věci řešíme denně
šroub nikdy není tak tvrdý, že by nešel odvrtat
jen je problém v něm udržet vrták ruční vrtačkou proti okolnímu měkkému hliníku
takové věci se musí dělat na frézce ( !!! ), ani ne na stojanové vrtačce, ta uhne taky
upnout, hezky vycentrovat, navrtat soustružnickým načínáčkem, odvrtat jádro šroubu, a pak z díry vytáhnout profil závitu šroubu ve formě pružinky...
nejlíp to vrtat levotočivým vrtákem, pak to často zbytek šroubu vytočí samo ( předpokládá to stroj s vysunovací pinolou )
vytahováky všech konstrukcí ( a že už jsme jich vyzkoušeli ) jsou taky víceméně k h...., když to jde vytahovákem, jde to i pomocí matky navařené COčkem
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
PAKO.ll
Příspěvky: 1419
Registrován: 10. 2. 2012, 3:24
Bydliště: ŠKVOREC
Kontaktovat uživatele:

2. 6. 2014, 8:06

nejlepší je pak místo šroubů použít štefty a namáhat ocel proti oceli při rozborce než trápit hliník
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
profor
Příspěvky: 45
Registrován: 5. 5. 2010, 12:53

7. 6. 2014, 7:19

Pokud se opravdu bojis poskozeni a chces nechat ten hlinik tak, jak je, tak to zkus chemicky. Kyselina dusicna pomuze. Jen si clovek musi vychytat koncentraci.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5688
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

8. 6. 2014, 9:46

testone píše: takové věci se musí dělat na frézce ( !!! ), ani ne na stojanové vrtačce, ta uhne taky
upnout, hezky vycentrovat, navrtat soustružnickým načínáčkem, odvrtat jádro šroubu, a pak z díry vytáhnout profil závitu šroubu ve formě pružinky...
nejlíp to vrtat levotočivým vrtákem, pak to často zbytek šroubu vytočí samo ( předpokládá to stroj s vysunovací pinolou )
vytahováky všech konstrukcí ( a že už jsme jich vyzkoušeli ) jsou taky víceméně k h...., když to jde vytahovákem, jde to i pomocí matky navařené COčkem
minulý víkend jsem to řešil taky. Mladý měnil kotouč na motorce a ukroutil šroub M8 (ty hovada to nababrali středněpevnostním loctite po celé délce závitu). Vytahovák od Germána taky rupnul (tušil jsem, ale přesto zkusil), český se šroubovicí jsem zavrhnul a tak zbyla frézka. Vrták uhne i na frézce (pevnostní šrouby jsou mrchy), tak je třeba použít stopkovou frézičku a díru "zregulovat". Pak jsem použil ještě o průměru 6,6 a "pružinka" byla venku.
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“