
Zalomeny sroub
Nedávno jsem dělal brzdy u fabky a ten závit na vodící tyčky byl v hajzlu. (jistě kdo má fabku to zná)
Tyčka má závit M10, tak jsem ji upravil na M8 a do toho držáku třmenu jsem odvrtal díru na M12. Udělal závitovou vložku délky cca 10mm a zalepil. Teď vodící tyčka drží jako sviňa a jde i hezky vytočit.
Celej držák třmenu je z nějaké litiny, vrtat to šlo pěkně, ale kdo to vymyslel vnitřní závit M10 v litině a tyčka tvrdá jako prase, nechal bych ho to opravovat zbytek života.

Když jsem vrtal ten držák ručábo, taky přišel radil abych to sundal a odvrtal na stojanovce.
Tyčka má závit M10, tak jsem ji upravil na M8 a do toho držáku třmenu jsem odvrtal díru na M12. Udělal závitovou vložku délky cca 10mm a zalepil. Teď vodící tyčka drží jako sviňa a jde i hezky vytočit.
Celej držák třmenu je z nějaké litiny, vrtat to šlo pěkně, ale kdo to vymyslel vnitřní závit M10 v litině a tyčka tvrdá jako prase, nechal bych ho to opravovat zbytek života.



Když jsem vrtal ten držák ručábo, taky přišel radil abych to sundal a odvrtal na stojanovce.

Možný to je, měřil jsem o okemorigosch píše:Ale tak to není. Je tam M9 x 1,25. Mnohokrát jsem to opravoval.Tyčka má závit M10



Proto jsem tam udělal tu vložku M12/M8 a tyčku jsem dělal též na M8
Nejjednodušší oprava je tato:
1. Do stržené díry vyříznout M10.
2. Upíchnout závit na vodící tyčce, vyvrtat pr. 8,2mm, do hl. cca 15mm a vyříznout závit M10.
3. Zatáhnout pořádně až na doraz nějaký M10 šroub a upíchnout na původní délku.
Tyčka je z nerezu a neobrábí se moc dobře.
1. Do stržené díry vyříznout M10.
2. Upíchnout závit na vodící tyčce, vyvrtat pr. 8,2mm, do hl. cca 15mm a vyříznout závit M10.
3. Zatáhnout pořádně až na doraz nějaký M10 šroub a upíchnout na původní délku.
Tyčka je z nerezu a neobrábí se moc dobře.
[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
Já měl onehdá příhodu z podobného zalamovacího soudku... Zarostlý a zalomený šroub M6 do hliníkového víka alternátoru, ten šroub byl nějak moc tvrdý, nemohl jsem ho navrtat,ani odvrtat, tak jsem ho "obvrtal".Jelikož jsem chvátal, tak jsem si na to v rychlosti vyrobil ,zakalil a od ruky nabrousil tuto věc
, šroub jsem za častého vyndavání nástroje a vyplavování pilin obvrtal, takže zbytek šroubu zůstal v "nástroji" a do zvětšené díry jsem udělal nový-větší závit... ovšem jde to jen u průchozích děr.Kdyby to snad někomu pomohlo...takovéhle věci řešíme denněfidel47 píše:Já měl onehdá příhodu z podobného zalamovacího soudku... Zarostlý a zalomený šroub M6 do hliníkového víka alternátoru, ten šroub byl nějak moc tvrdý, nemohl jsem ho navrtat,ani odvrtat
šroub nikdy není tak tvrdý, že by nešel odvrtat
jen je problém v něm udržet vrták ruční vrtačkou proti okolnímu měkkému hliníku
takové věci se musí dělat na frézce ( !!! ), ani ne na stojanové vrtačce, ta uhne taky
upnout, hezky vycentrovat, navrtat soustružnickým načínáčkem, odvrtat jádro šroubu, a pak z díry vytáhnout profil závitu šroubu ve formě pružinky...
nejlíp to vrtat levotočivým vrtákem, pak to často zbytek šroubu vytočí samo ( předpokládá to stroj s vysunovací pinolou )
vytahováky všech konstrukcí ( a že už jsme jich vyzkoušeli ) jsou taky víceméně k h...., když to jde vytahovákem, jde to i pomocí matky navařené COčkem
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
nejlepší je pak místo šroubů použít štefty a namáhat ocel proti oceli při rozborce než trápit hliník
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
minulý víkend jsem to řešil taky. Mladý měnil kotouč na motorce a ukroutil šroub M8 (ty hovada to nababrali středněpevnostním loctite po celé délce závitu). Vytahovák od Germána taky rupnul (tušil jsem, ale přesto zkusil), český se šroubovicí jsem zavrhnul a tak zbyla frézka. Vrták uhne i na frézce (pevnostní šrouby jsou mrchy), tak je třeba použít stopkovou frézičku a díru "zregulovat". Pak jsem použil ještě o průměru 6,6 a "pružinka" byla venku.testone píše: takové věci se musí dělat na frézce ( !!! ), ani ne na stojanové vrtačce, ta uhne taky
upnout, hezky vycentrovat, navrtat soustružnickým načínáčkem, odvrtat jádro šroubu, a pak z díry vytáhnout profil závitu šroubu ve formě pružinky...
nejlíp to vrtat levotočivým vrtákem, pak to často zbytek šroubu vytočí samo ( předpokládá to stroj s vysunovací pinolou )
vytahováky všech konstrukcí ( a že už jsme jich vyzkoušeli ) jsou taky víceméně k h...., když to jde vytahovákem, jde to i pomocí matky navařené COčkem