Ruské vojenské auta aspon za mojej doby nemali termostat, teplota sa dala vyregulovat len žaluziami, ale malo to stale bežiaci ventilator pohananí od motora.
Magiho výzkumný ústav
používanie obyčajnej vody dlhší čas ma za následok, že po výmene za nemrznúcu zmes "povolia" spoje na hadicach, chladiči ak je hliníkový plus umelá hmota,a ucpávka vo vodej pumpe 
Ruské vojenské auta aspon za mojej doby nemali termostat, teplota sa dala vyregulovat len žaluziami, ale malo to stale bežiaci ventilator pohananí od motora.
Ruské vojenské auta aspon za mojej doby nemali termostat, teplota sa dala vyregulovat len žaluziami, ale malo to stale bežiaci ventilator pohananí od motora.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Nestraš
Ve fabrice všechny vergly od jara do podzimu jezdí na vodu a teprve s příchodem prvních mrazíků náš skladník jede koupit nemrzku.
A propos, máme tu jubilejní stou stránku vlákna
A propos, máme tu jubilejní stou stránku vlákna
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
jo, ono to na vodu běhá, ale
a) je to plný rezu vč. zanešeného chladiče
b) v hliníku to vyžere nechutný díry
větrák tam dej na 220 nebo 3f, ten 12V asi není úplně vhodnej
.....
v tomhle motoru termostat musí být, je tzv. dvojčinný, funguje jako přepínač - krátký okruh v motoru zavře a dlouhý přes chladič otevře
když tam není, nastane hydraulický zkrat, voda se motá pořád jen v krátkém okruhu v motoru, má za málo aby se cpala přes chladič cestou většího odporu a začne se to přehřívat
a) je to plný rezu vč. zanešeného chladiče
b) v hliníku to vyžere nechutný díry
větrák tam dej na 220 nebo 3f, ten 12V asi není úplně vhodnej
.....
v tomhle motoru termostat musí být, je tzv. dvojčinný, funguje jako přepínač - krátký okruh v motoru zavře a dlouhý přes chladič otevře
když tam není, nastane hydraulický zkrat, voda se motá pořád jen v krátkém okruhu v motoru, má za málo aby se cpala přes chladič cestou většího odporu a začne se to přehřívat
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
ono s tou vodou je taky rozdíl, jestli ten motor ve kterém to běhá je dvoutunové litinové hovado, nebo jestli to má litinový blok a Al hlavu
.......
Peugeot 305 1,6 D , vyráběl se cca kolem r. 1980 měl motor klasicky napříč a větrák na chladiči před motorem poháněný taky klíňákem
byly tam dvě napínací - vodící kladky, které ohýbaly dráhu řemene do pravého úhle
.......
Peugeot 305 1,6 D , vyráběl se cca kolem r. 1980 měl motor klasicky napříč a větrák na chladiči před motorem poháněný taky klíňákem
byly tam dvě napínací - vodící kladky, které ohýbaly dráhu řemene do pravého úhle
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
jo to jo
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Čerpadlo přehozené, chladič zaletovaný.
Mimochodem že by bylo vylítané ložisko u toho původního čerpadla se mi nezdá, hřídel vůli nemá. Možná by stačilo jen přehodit ten simering.
Dál se ještě konala výměna hadicových pružných spon za klasické norma-spony - trošku to v některých spojích prolínalo.
Nakonec výměna termostatu za jiný, původní nechce otvírat - teplota vylezla bez zátěže až na 98st. a pak to Comap odstavil na havarijní teplotu vody.
S druhých termostatem už se teplota drží kolem 80st.
Jediné co tam ještě pořád chybí jsou ty měřící trafa, takže zatím to neměří výkon, dodávku ani jalovinu.
Mimochodem že by bylo vylítané ložisko u toho původního čerpadla se mi nezdá, hřídel vůli nemá. Možná by stačilo jen přehodit ten simering.
Dál se ještě konala výměna hadicových pružných spon za klasické norma-spony - trošku to v některých spojích prolínalo.
Nakonec výměna termostatu za jiný, původní nechce otvírat - teplota vylezla bez zátěže až na 98st. a pak to Comap odstavil na havarijní teplotu vody.
S druhých termostatem už se teplota drží kolem 80st.
Jediné co tam ještě pořád chybí jsou ty měřící trafa, takže zatím to neměří výkon, dodávku ani jalovinu.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Tak premiéra nebude 25.8. ale už tento pátek, napájení 12kW hydrogenerátoru stěnové diamantové pily při prořezávání dveří v paneláku.
Potřebuju ještě poradit kdo dělá autoplachty (za normální peníze). Centrála bude na vleku 1 x 2m, na něj bych udělal z Jaklu konstukci a na ni bych potřeboval autoplachtu.
Potřebuju ještě poradit kdo dělá autoplachty (za normální peníze). Centrála bude na vleku 1 x 2m, na něj bych udělal z Jaklu konstukci a na ni bych potřeboval autoplachtu.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Potřebuju vědět jaká teplota motoru je ještě normální a jaká už není.
Jde o to, zda v chlazení není nejaká chyba, nebo jestli nesehnat jiný termostat, který otvírá dřív.
Pokud mašina jede se zátěží cca do 5kW tak se teplota drží někde okolo 85st.
Když mu ale naložím 9kW tak teplota leze nahoru přes 95st. Kam až teplota reálně může jít a je furt v normě?
Chladič je účinný dostatečně, dolní větev chladiče je úplně studená.
Jde o to jestli není v chladícím systému nějaká fela, jestli např. nevadí že je zaslepený vývod z hlavy který napájí výměník topení.
Na kolik st. C nastavit havarijní teplotu? Ted ji mám 96st. výstraha a 98st. havarijní. Řekl bych že je to ale furt málo.
Pak je ještě další problém v nesymetrii zátěže, elektrický přímotop 9kW který používám jako umělou zátěž se dá přepnout na poloviční výkon.
Nevím jak je to uvnitř zapojené, ale předpokládám že bere na poloviční výkon např. jen ze dvou fází. AVR ale řídí napětí jen podle napětí měřeného na dvou fázích, nikoliv na všech 3.
Pokud jedna z fází měřená AVRkou je zatížena a druhá nikoliv ukazuje kontrolér např. L1 400V, L2 400V, L3 430V. Kontrolér má nastavenou nesymetrii na 10% a pokud k tomuhle dojde pak odfázuje na havarijní nesymetrii výstpního napětí.
Samosřejmě tam lze nastavit víc % nesymetrie ale dobré to asi není. Jde o to jak se to bude chovat např. se svářečkou WTU nebo UTA která myslím bere jen 2 fáze.
ZU 315 problém dělat nebude, má 3fázové trafo, COčko WLSP taky.
Možná se budou muset tyhle dvou fázové spotřebiče zapojovat na ty dvě fáze, které jsou měřené AVRkou.
Jde o to, zda v chlazení není nejaká chyba, nebo jestli nesehnat jiný termostat, který otvírá dřív.
Pokud mašina jede se zátěží cca do 5kW tak se teplota drží někde okolo 85st.
Když mu ale naložím 9kW tak teplota leze nahoru přes 95st. Kam až teplota reálně může jít a je furt v normě?
Chladič je účinný dostatečně, dolní větev chladiče je úplně studená.
Jde o to jestli není v chladícím systému nějaká fela, jestli např. nevadí že je zaslepený vývod z hlavy který napájí výměník topení.
Na kolik st. C nastavit havarijní teplotu? Ted ji mám 96st. výstraha a 98st. havarijní. Řekl bych že je to ale furt málo.
Pak je ještě další problém v nesymetrii zátěže, elektrický přímotop 9kW který používám jako umělou zátěž se dá přepnout na poloviční výkon.
Nevím jak je to uvnitř zapojené, ale předpokládám že bere na poloviční výkon např. jen ze dvou fází. AVR ale řídí napětí jen podle napětí měřeného na dvou fázích, nikoliv na všech 3.
Pokud jedna z fází měřená AVRkou je zatížena a druhá nikoliv ukazuje kontrolér např. L1 400V, L2 400V, L3 430V. Kontrolér má nastavenou nesymetrii na 10% a pokud k tomuhle dojde pak odfázuje na havarijní nesymetrii výstpního napětí.
Samosřejmě tam lze nastavit víc % nesymetrie ale dobré to asi není. Jde o to jak se to bude chovat např. se svářečkou WTU nebo UTA která myslím bere jen 2 fáze.
ZU 315 problém dělat nebude, má 3fázové trafo, COčko WLSP taky.
Možná se budou muset tyhle dvou fázové spotřebiče zapojovat na ty dvě fáze, které jsou měřené AVRkou.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Ta teplota je i na 98 ještě v pohodě . Některé opely to mají nastavené až na 103 stupňů . Spíš jde o to aby nezačala vřít voda to je pak průser začnou se tam tvořit vzduchové kapsy a přehřeje se v těch místech .
Pokud máš chladící okruh uzavřený a víčko na nádobce které otvírá až třeba na 1.2 bar. tak 98 není žádný problém . Je dobré ten motor zastavovat když má třeba 85 , když to vyženeš na 100 a pak hned zastavíš ,
tak přestane kolovat voda a taky se to může přehřát .
Pokud máš chladící okruh uzavřený a víčko na nádobce které otvírá až třeba na 1.2 bar. tak 98 není žádný problém . Je dobré ten motor zastavovat když má třeba 85 , když to vyženeš na 100 a pak hned zastavíš ,
tak přestane kolovat voda a taky se to může přehřát .
to, že spodní hadice chladiče je studená, je jednoznačný důkaz toho, že v systému necirkuluje vodamagi píše: Chladič je účinný dostatečně, dolní větev chladiče je úplně studená.
při normálním provozu má voda do chladiče dejme tomu 85 st, voda z chladiče do motoru dejme tomu 75 st. tj, spád 10 st.
na omak jsou obě horké !!!!!!!!!!
má to nějaký jednoznačný důvod - např.
hydraulický zkrat díky nevhodnému temostatu viz můj předchozí příspěvek, tady má termostat dva pohybující se prvky - destičky, jedna je nahoře v nepohyblivé části, držáku, druhá na spodním konci, jedna otvírá, druha zavírá
termostat z Š120 vypadá téměř shodně ale nemá tu spodní destičku
vrtulka vodní pumpy protáčející se na hřídeli
chybějící lopatky vodní pumpy - koroze, kavitace = jeden z důsledků provozu na samotnou vodu
uvolněná vnitřní vrstva hadice
neprůchozí chladič
atd
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Tak teď se k tomu možná dostáváme, je možné aby toto způsobovala vodní pumpa, jenž se točí obráceně?
Protože se z motoru sundalo servočerpadlo, bylo nutné drážkovaný řemen koupit kratší a ho vést přes kladku čerpadla jinak než patří a z toho důvodu se točí opačně.
Musel by se vyrobit nějaký blbinec s ložisky, který by servočerpadlo nahrazoval aby tam mohl být řemen, který tam patří a jak patří.
Můj předpoklad byl, že pokud má lopatky rovné, měla by dávat i v opačném směru.
Tady je jediný způsob jak to testnout, sundat drážkovaný řemen a pumpu honit pokusně jiným elektromotorem ve správném směru.
Je fakt, že termostat který tam byl původně neotevíral skoro vůbec, z motoru nebylo možné ani vypustit vodu, tento již otvírá ale možná nedostatečně - to je druhá možnost.
Mám zkusit koupit nový?
Protože se z motoru sundalo servočerpadlo, bylo nutné drážkovaný řemen koupit kratší a ho vést přes kladku čerpadla jinak než patří a z toho důvodu se točí opačně.
Musel by se vyrobit nějaký blbinec s ložisky, který by servočerpadlo nahrazoval aby tam mohl být řemen, který tam patří a jak patří.
Můj předpoklad byl, že pokud má lopatky rovné, měla by dávat i v opačném směru.
Tady je jediný způsob jak to testnout, sundat drážkovaný řemen a pumpu honit pokusně jiným elektromotorem ve správném směru.
Je fakt, že termostat který tam byl původně neotevíral skoro vůbec, z motoru nebylo možné ani vypustit vodu, tento již otvírá ale možná nedostatečně - to je druhá možnost.
Mám zkusit koupit nový?
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.