Tak se taky přidám, aby tu nevznikaly bludy ... rozdíl mezi odvalováním a dělícím frézováním je hlavně v tom, že při odvalu se tvar boku zubu tvoří přesně dle teorie tvorby ozubeného převodu, tedy kola budou vždy perfektně zabírat a to i v případech, že se použije třeba korigování. Povrch ozubených kol z odvalu souvisí jen s tím jakou rychlostí byl odval proveden, takže napsat, že kola z odvalu byla fuj a kola dělená super je hovadina ... tohle vůbec nesouvisí se základem technologie výroby ale se stavem nástroje a hlavně s rychlostí posuvu. Tím chci říct, že když někdo bude chroupat kola na děličce rychle nebo tupým nástrojem tak ten bok zubu bude rovněž příšernej.
Na děličce nikdy nedosáhnete přesných tvarů boků zubů jako z odvalu ... musely byste mít pro každý počet zubů kola speciální jedinečný nástroj, který bude vymodelován právě a jen pro tu jednu zubovou mezeru daného kola. To se nedělá, takže tu máme sady nástrojů s určitým rozsahem použití a v každý učebnici obrábění je jasně napsáno, že výroba dělícím způsobem je nejméně přesná cesta k dosažení výsledku a že je to vpodstatě nouzové řešení.
Výhodou tohoto postupu je relativně rychlé seřízení a příprava výroby. Nevýhodou je mizerná geometrická přesnost boků zubů a časová náročnost výroby. Odvalování je náročné na seřízení, jsou potřeba drahé nástroje. Výhodou je naprostá geometrická přesnost boku zubu a v sériové výrobě skvělá produktivita.
Jinak k těm kolům do vysavače ... je to přesně práce vhodná na děličku ... ony totiž ty původní výlisky nejspíš nějakou geometrickou přesností boku zubu taky neoplývaly (smrštění a pnutí výlisků je parchant). Na odvalu by to mělo smysl pokud by těch kol po mně někdo chtěl od každýho kusu aspoň dvacet či třicet, pak se to dá udělat levněji a hlavně mnohem kvalitněji než na tý děličce. V daným případě bych ale skutečně viděl nejlepší zkusit sehnat něco hotovýho. Otázkou jen je jestli ty původní kola nejsou korigovaný (výrobci to někdy dělají záměrně aby znemožnili opravy).

Pak si s tím dělička asi neporadí ....