Elektronika pro CNC
Zdravím, chci si postavit cnc frézku a potřebuju poradit. Můžu mít od kamaráda za pár korun LPT oddělovací desku pro 5os + drivery HY-DIV268N-5A + zdroj a ještě neco málo komponentů.
Zajímá mě jestli má cenu to kupovat pro moje domácí cnc.
Zajímá mě jestli má cenu to kupovat pro moje domácí cnc.
Asi bude záležet jaká domácí frézka to bude, jestli z dvd mechanik nebo něco komplexnějšího, a taky kolik je to za pár korun, jinak právě na takové to elektronice ja funguji k mé plné spokojenosti, motory microcon, linuxemc, kdysi jsem jel i přes mach, ale to už je dávno. Tak tedy ano jde to i takto, v každém případě jsou tyto drivery lepší než nějaká komplet tří osá deska, jsou solo, lepší oprava, výměna, vím co říkám, už jsem i měnil a opravoval
Perun s Tebou.

Perun s Tebou.
Díky cena 3000Kč. Motory mam SX34 3080 ale nevím jestli fungují. Frézovat bych chtěl i hliník, ale to bude asi i hodně záležet na vřetenu.
http://www.ebay.com/itm/CNC-Single-Axis ... 3f41e61653" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/CNC-5-Axis-Brea ... 4170b6bad5" onclick="window.open(this.href);return false;
3x driver
1x deska
1500 kč,
Nedíval jsem s na kolik vyjde zdroj, ale ta cena se dá, nenapsal jsi jestli jsou ty drivery tři nebo čtyři, nebo rovnou pět, což by bylo za tu ceno velmi OK.
Motory by měly být v poho a pokud se nikdo nedíval jak to ve vnitř motorů chodí a vypadá s pravidla není co co zk...
Vřeteno je kapitola sama o sobě, já dělám dřevo tak nemám velké nároky ani na přesnost tisícin ani na extra výkon, momentálně jedu na horní frézce za litr, ale to se snad taky již brzy změní
. Pokud chceš obrábět hliníkové slitiny, tak se před vřetenem zaměř na konstrukci stroje, hóóóóódně si toho tady přečti v sekci mašinky, tam je už vše a nemá smysl se vyptávat, každý druhý ti řekne, že je lepší jednou vidět, než stokrát se ptát.
pro příklad uvedu: Na svém strojku jsem neměl pružné spojky, jako že měl, ale vyrobené z hadice, funguje to, ale není to ono, dostala se mi do ruky ocelová spojka, kterou jsem vyměnil na jedné ose a hned všechno bylo o trochu jinak. Lépe. Teď budu měnit zbytek, bo jsem koupil další. Neustále jsem tady četl o uložení šroubu, na jedné straně dvě kosoůhlá ložiska a na druhé volné uložení, než jsem pochopil princip kosoůhlých ložisek a jejich funkci, měl jsem tam obyč na obou stranách, stáhle v domcích a proti sobě maticemi, max rychlost 2100mm/min. Navštívil jsem Kámoše nástrojáře a ten mi funkci ukázal přímo na ložiskách, pochopitelně už je do šuplíku nestihl vrátit
, ještě další čtyři musel přidat. Zatím jsem vyměnil uložení na jedné ose a přejezd 3600mm/min v poho, celé se to zase chová úplně jinak. To jen tak z mé malé zkušenosti.
Prostě číst, čumět na obrázky, videa a myslet. Myslím, že mi v tomto dá za pravdu více lidí.
Ať se dílo daří a Perum s Tebou
http://www.ebay.com/itm/CNC-5-Axis-Brea ... 4170b6bad5" onclick="window.open(this.href);return false;
3x driver
1x deska
1500 kč,
Nedíval jsem s na kolik vyjde zdroj, ale ta cena se dá, nenapsal jsi jestli jsou ty drivery tři nebo čtyři, nebo rovnou pět, což by bylo za tu ceno velmi OK.
Motory by měly být v poho a pokud se nikdo nedíval jak to ve vnitř motorů chodí a vypadá s pravidla není co co zk...
Vřeteno je kapitola sama o sobě, já dělám dřevo tak nemám velké nároky ani na přesnost tisícin ani na extra výkon, momentálně jedu na horní frézce za litr, ale to se snad taky již brzy změní

pro příklad uvedu: Na svém strojku jsem neměl pružné spojky, jako že měl, ale vyrobené z hadice, funguje to, ale není to ono, dostala se mi do ruky ocelová spojka, kterou jsem vyměnil na jedné ose a hned všechno bylo o trochu jinak. Lépe. Teď budu měnit zbytek, bo jsem koupil další. Neustále jsem tady četl o uložení šroubu, na jedné straně dvě kosoůhlá ložiska a na druhé volné uložení, než jsem pochopil princip kosoůhlých ložisek a jejich funkci, měl jsem tam obyč na obou stranách, stáhle v domcích a proti sobě maticemi, max rychlost 2100mm/min. Navštívil jsem Kámoše nástrojáře a ten mi funkci ukázal přímo na ložiskách, pochopitelně už je do šuplíku nestihl vrátit

Prostě číst, čumět na obrázky, videa a myslet. Myslím, že mi v tomto dá za pravdu více lidí.
Ať se dílo daří a Perum s Tebou
konečně to někdo otevřeně přiznal......slezak77 píše: pro příklad uvedu: Na svém strojku jsem neměl pružné spojky, jako že měl, ale vyrobené z hadice, funguje to, ale není to ono, dostala se mi do ruky ocelová spojka, kterou jsem vyměnil na jedné ose a hned všechno bylo o trochu jinak. Lépe. Teď budu měnit zbytek, bo jsem koupil další. Neustále jsem tady četl o uložení šroubu, na jedné straně dvě kosoůhlá ložiska a na druhé volné uložení, než jsem pochopil princip kosoůhlých ložisek a jejich funkci, měl jsem tam obyč na obou stranách, stáhle v domcích a proti sobě maticemi, max rychlost 2100mm/min. Navštívil jsem Kámoše nástrojáře a ten mi funkci ukázal přímo na ložiskách, pochopitelně už je do šuplíku nestihl vrátit, ještě další čtyři musel přidat. Zatím jsem vyměnil uložení na jedné ose a přejezd 3600mm/min v poho, celé se to zase chová úplně jinak. To jen tak z mé malé zkušenosti.
Prostě číst, čumět na obrázky, videa a myslet. Myslím, že mi v tomto dá za pravdu více lidí.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Aniž bych chtěl jakkoli snižovat význam kvalitní konstrukce, tak by mě zajímalo, jak se výměna běžných jednořadých ložisek za kosoúhlá projevila na tak velkém zvýšení parametrů stroje.
To byla ta původní běžná ložiska špatně uchycena, takže měla nějaké vůle a následně šroub vibroval, nebo naopak byla stažena moc a šlo to ztuha nebo v čem to bylo?
Předpokládám, že srovnáváme srovnatelné, tedy podobně kvalitní běžná i kosoúhlá ložiska.
To byla ta původní běžná ložiska špatně uchycena, takže měla nějaké vůle a následně šroub vibroval, nebo naopak byla stažena moc a šlo to ztuha nebo v čem to bylo?
Předpokládám, že srovnáváme srovnatelné, tedy podobně kvalitní běžná i kosoúhlá ložiska.
Bylo to tím stažením, pokud to bylo volné, tak celý šroub blencal a nepomohly ani dvě matice, poku se to zatáhlo, tak to nešlo bylo to tuhé, tak nějak i spříčené, teď to fixují ty kosoůhlá ložiska a šroub může být volně uložený na druhé straně v jednořadém, přitáhl jsem i více vůli mezi maticemi a vše jede opravdu daleko lépe. Prostě to má něco do sebe o tom žádná.
v tomto případě asi nejde o kvalitu ložisek, jejich přesnost bude v každém případě daleko za přesností konstrukce jako takové (aniž bych se chtěl autora nějak dotknout)Mex píše:Aniž bych chtěl jakkoli snižovat význam kvalitní konstrukce, tak by mě zajímalo, jak se výměna běžných jednořadých ložisek za kosoúhlá projevila na tak velkém zvýšení parametrů stroje.
To byla ta původní běžná ložiska špatně uchycena, takže měla nějaké vůle a následně šroub vibroval, nebo naopak byla stažena moc a šlo to ztuha nebo v čem to bylo?
Předpokládám, že srovnáváme srovnatelné, tedy podobně kvalitní běžná i kosoúhlá ložiska.
tou přestavbou vzniklo něco, co by se při troše dobré vůle dalo považovat za tzv. staticky určité uložení
původně to to s největší pravděpodobností bylo zkonstruováno tak, že uložení ložisek vnášelo do šroubu a celé konstrukce nějaké nedefinovatelné síly (statická neurčitost) které následně zvyšovaly náchylnost konstrukce k vibracím atd
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě k té elektronice. Celý seznam je tento:
cnc driver HY-DIV268N-5A 5ks
koncový spínač 10ks
led kroužek pr.80mm 9x led 1ks
řídící deska 5ti osá s paralelnim portem + seriový port pro ovladač 1ks
chladící ventilator 120mm x 120mm 2ks + mřiška
paralelní kabel na propojení s PC 1ks
síťový konektor z PC zdroje + vypínač 1ks
cd s plnou verzí prograu mach3 1ks
šroubovací 4 pin konektor 6ks
šroubovací 6 pin konektor 1ks
stop tlačítko 1ks
spínaný zdroj 5v 2A 1ks
spínaný zdroj 12v 30A 1ks
Si myslím že za 3tis je to v poho
cnc driver HY-DIV268N-5A 5ks
koncový spínač 10ks
led kroužek pr.80mm 9x led 1ks
řídící deska 5ti osá s paralelnim portem + seriový port pro ovladač 1ks
chladící ventilator 120mm x 120mm 2ks + mřiška
paralelní kabel na propojení s PC 1ks
síťový konektor z PC zdroje + vypínač 1ks
cd s plnou verzí prograu mach3 1ks
šroubovací 4 pin konektor 6ks
šroubovací 6 pin konektor 1ks
stop tlačítko 1ks
spínaný zdroj 5v 2A 1ks
spínaný zdroj 12v 30A 1ks
Si myslím že za 3tis je to v poho
Jo, to je slušný.. zvlášť pokud je v ceně skutečně licence k Machu.. akorát tady někdo píše, že ty drivery maj čip (TB6600) natvrdo nastaven na 30% výkon, mělo by stačit připájet nějakou drátovou propojku (ale jak kvalitně bude asi navržen zbytek?).. a teda ten 12V zdroj použij na něco jinýho, na krokáče je 12V strašně málo..
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
To jsem si myslel, že ten zdroj je slabej. Dam ho na mojí 3D tiskárnu. Mám tam pc zdroj ale není to ideál.
Teď jsem se dočetl, že tyto drivery jsou vhodné pro motory max 4A, ale ty co mám mají 6A. Takže pokud bych musel dokoupit silnější drivery tak to už takový suprkup nebude.
Teď jsem se dočetl, že tyto drivery jsou vhodné pro motory max 4A, ale ty co mám mají 6A. Takže pokud bych musel dokoupit silnější drivery tak to už takový suprkup nebude.
Myslím,že tento problém byl u starší verze, tuším, V1. Byly tam zpřeházené i ty jumpry pro mikrokrokování. U V2 je to vpořádku.Thomeeque píše: akorát tady někdo píše, že ty drivery maj čip (TB6600) natvrdo nastaven na 30% výkon, mělo by stačit připájet nějakou drátovou propojku (ale jak kvalitně bude asi navržen zbytek?)..
Rotwerk 300
Sieg SX2L homemade cnc
Sieg SX2L homemade cnc
Otázka pro místní el. Guru
Ten zádrhlel s tím 30% výkonem u těch HY-DIV 268N mne zajímá, jaké hodnoty bych měl naměřit na tom pinu 3 nebo 24, zkoušel jsem to jen z nastavením max rychlosti motoru a zrychlení přes arduino, a tam jsem žádný rozdíl nezaznamenal(propojené piny 3-24 a nepropojené), pokud by ten rozdíl byl v momentu, bylo by to zásadní, ale to nemám jak odzkoušet na stole.
Pokud by jste někdo věděli, budu rád. Díky.
Ten zádrhlel s tím 30% výkonem u těch HY-DIV 268N mne zajímá, jaké hodnoty bych měl naměřit na tom pinu 3 nebo 24, zkoušel jsem to jen z nastavením max rychlosti motoru a zrychlení přes arduino, a tam jsem žádný rozdíl nezaznamenal(propojené piny 3-24 a nepropojené), pokud by ten rozdíl byl v momentu, bylo by to zásadní, ale to nemám jak odzkoušet na stole.
Pokud by jste někdo věděli, budu rád. Díky.
Je-li na pinu 3 cca 5V, tak to jede na plný ceres.
Když je tam nějakých 0-0.8V, tak to jede na 30% proud.
Na pinu 24 by mělo být 5V, takže když spojíš 3 a 24, tak bude proud 100%.
Ale pozor!
Dá se předpokládat, že ten driver tu nohu 3 nějak ovládá. Takže když navtrdo spojíš 3 a 24 a neodpojíš to, co na nohu 3 normálně vede, tak taky tu logiku snižování proudu může oddělat!
Začal bych tak, že zatím nic nepropojuj, jen pusť osu na pomalý chod (abys měl čas měřit) a za chodu osy změř napětí na pinu 3. Měl by být cca 4-5V. Pak pohyb osy vypni a napětí by mělo spadnout na nějakých 0-1V.
Když je tam nějakých 0-0.8V, tak to jede na 30% proud.
Na pinu 24 by mělo být 5V, takže když spojíš 3 a 24, tak bude proud 100%.
Ale pozor!
Dá se předpokládat, že ten driver tu nohu 3 nějak ovládá. Takže když navtrdo spojíš 3 a 24 a neodpojíš to, co na nohu 3 normálně vede, tak taky tu logiku snižování proudu může oddělat!
Začal bych tak, že zatím nic nepropojuj, jen pusť osu na pomalý chod (abys měl čas měřit) a za chodu osy změř napětí na pinu 3. Měl by být cca 4-5V. Pak pohyb osy vypni a napětí by mělo spadnout na nějakých 0-1V.