už jsem tady četl hodně příspěvků ohledně vřetene a výměny nástrojů. Můj názor na vřeteno od ATASu je ten, že bych předělal pouze ložiskový štít na precizní ložisko a přidal zajištění proti axiálnímu posunu - pár pěkných provedení ložisek pro vřetena najdete v katalogu NSK - Super precision bearings, zamezil bych axiálnímu posunu ložiska na hřídeli matkou a kontramatkou, zadní ložisko vyměnit také za precizní a tím bych skončil.
Pro automatickou výměnu nástroje by asi bylo nejlépe použít (v diskuzích zde již zmiňovaný) systém http://www.hightechsystemsllc.com/rapid_changer.html
A tady jak to může vypadat (taky proběhlo zdejší diskuzí) http://www.c-n-c.cz/download.php?id=495
Na závěr jsem ještě přiložil obrázek toho, jak je to udělané v profi vřetenu na ISO kužel - není to žádná pr....

Doufám, že ti to moje tlachání Miroslave k něčemu bude

Pro hnidopichy - na obrázku vřetene pochopitelně není akční člen, který by tlačil na hřídel (to jen pro ty, kteří by chtěli psát, že to na obrázku není vřeteno s aut výměnou)

Pokud tady jenom blbě plkám, tak prosím o usměrňující nakopnutí
