
Jaká fréza na hliník 2007 nebo 5083 s hloubkou 40mm?
tobě se nemá co zahřívat když neobrábíš ale obrušuješ prach..
vyzkoušej uvidíš.. lepší radu stejně nedostaneš..

věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
- Mrosconi
- Příspěvky: 2077
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
azamo píše:No já být tebou tak se frézování drážky radši úplně vyhnu .
Když pojedeš po 0.4 do hloubky tak tu frézu za chvilku otupíš.
Není lepší vzít nějaký hranol nakrátit podle potřeby a pak objet dokola třeba 5 mm na hloubku a třeba jen 0.6 krok ?
Jestli píšu nesmysl tak mě opravte
Nad tím rovněž přemýšlíme, protože porad bojují s tím, jak to upínat. Zda do sveraku nebo na stůl. Zda koupit desku hliníku nebo hranol s potřebnou šířkou. Už jsem myslel, ze jsem to vyřešil, ale vždycky je nějaké ale. Takže ještě dlouho se budu učit.
Prozatím zkusim obvod jet jako drážku větší frezou a uvidíme. Pokud bych to mel vše zhoblovat, tak to bude celkem škoda času. Myslím ale když vytvořil ještě jednu drážku po obvodě o cca 5mm dal, a do poloviny to pojedu na dvě tloušťky, tak to bude totaz, co frézování zkou do 20ky a to mi šlo bez problémů. Třísky budu oddávat, takže drážka bude čistá. Musím ale počkat az mi přijde fréza protože tu jedinou jsem zlomil.
Díky
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22891
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jo jen pro info
takhle nejak vypada obrabeni kdy je to pekne odladeny na hodne slusny masine s hodne slusnym vercajkem
https://www.youtube.com/watch?v=VjhJvv0dHao" onclick="window.open(this.href);return false;
takhle nejak vypada obrabeni kdy je to pekne odladeny na hodne slusny masine s hodne slusnym vercajkem
https://www.youtube.com/watch?v=VjhJvv0dHao" onclick="window.open(this.href);return false;
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22891
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jj
je to extrem jak to vypada kdyz je to fakt vyladeny
ale jde to
ale uplne normalni je ze se frezuje plna drazka na hloubku jednoho az tri prumeru nastroje takze tak
ve finale je to jednoducha matematika
ten nastroj odrizne kazdym jednim britem konecne mnozstvi spon pak se otupi a je jedno jestli ta spona byla v hloubce 0.5 nebo 5mm proste tech 0.5mm na konci bude tupejch
takze kdyz to budu brat treba po pul milimetru namisto po peti tak toho obrobim jednu desetinu za cenu jedoho nastroje
kdyz je nastroj za dvojku a obrobim s nim jednu sadu obrobku tak je ten vyrobek za dvojku+
je to extrem jak to vypada kdyz je to fakt vyladeny
ale jde to
ale uplne normalni je ze se frezuje plna drazka na hloubku jednoho az tri prumeru nastroje takze tak
ve finale je to jednoducha matematika
ten nastroj odrizne kazdym jednim britem konecne mnozstvi spon pak se otupi a je jedno jestli ta spona byla v hloubce 0.5 nebo 5mm proste tech 0.5mm na konci bude tupejch
takze kdyz to budu brat treba po pul milimetru namisto po peti tak toho obrobim jednu desetinu za cenu jedoho nastroje
kdyz je nastroj za dvojku a obrobim s nim jednu sadu obrobku tak je ten vyrobek za dvojku+
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
a navíc to byl materiál 4340
a to rozhodně není automatovka
zušlechtěný na 27 HRC, to je cca 900 Mpa, to zhruba odpovídá šroubu jakosti 8.8
a to rozhodně není automatovka
zušlechtěný na 27 HRC, to je cca 900 Mpa, to zhruba odpovídá šroubu jakosti 8.8
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mrosconi
- Příspěvky: 2077
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Dobré ráno,
dnes si to bohužel neověřím, ale dál jsem si dohromady takovou primitivní tabulku a tak mně napadlo, zda to mám správně. Dosadil jsem hodnoty výrobců nástrojů, ale ty považuji za absolutní a na to nemám mašinu. Pak jsem našel doporučené hodnoty na konkrétní D6 2Z frézu od Slováka a ten praktikuje "hlazení" po 0,4mm. Vy pro změnu preferujete plnou hloubku, minimálně 1D a tak jsem udělal kompromis:) Vycházím z toho, že CauCau má Q 1.4cm3/min. Já trochu přidám hloubku na 1/3D a nechám stejnou řeznou rychlost 249m/min a nechám kompromisní objem Q na 1,7cm3/min. Jsem zvědavý, co z toho bude.
Takovým způsobem mi vyjde na D8 3Z frézu posuv Vf 80mm/min. Včera jsem frézoval D6 4Z výšku 2mm a 150mm/min. a dělalo to šílený kravál. Strašně nepříjemný pískot. To jsem předtím neslyšel. Tak jsem to pro jistotu zastavil, ať nezlomím další frézu.
Když budu chtít obrobit ten 30mm a 40mm vysoký obrobek, tak do poloviny pojedu "pocket" a pak už mohu drážku? Tedy vím, že drážka 20mm hluboká není problém, ale zase drážka do 40mm už asi bude i s vysáváním... a Vy říkáte, že to raději odfrézovat vše, tak zase nějaký kompromis, že třeba 1/2 až 2/3 odfrézuji vše a zbytek mohu drážkou. Co si o tom myslíte? Je to zase "cypovina"?
Díky
dnes si to bohužel neověřím, ale dál jsem si dohromady takovou primitivní tabulku a tak mně napadlo, zda to mám správně. Dosadil jsem hodnoty výrobců nástrojů, ale ty považuji za absolutní a na to nemám mašinu. Pak jsem našel doporučené hodnoty na konkrétní D6 2Z frézu od Slováka a ten praktikuje "hlazení" po 0,4mm. Vy pro změnu preferujete plnou hloubku, minimálně 1D a tak jsem udělal kompromis:) Vycházím z toho, že CauCau má Q 1.4cm3/min. Já trochu přidám hloubku na 1/3D a nechám stejnou řeznou rychlost 249m/min a nechám kompromisní objem Q na 1,7cm3/min. Jsem zvědavý, co z toho bude.
Takovým způsobem mi vyjde na D8 3Z frézu posuv Vf 80mm/min. Včera jsem frézoval D6 4Z výšku 2mm a 150mm/min. a dělalo to šílený kravál. Strašně nepříjemný pískot. To jsem předtím neslyšel. Tak jsem to pro jistotu zastavil, ať nezlomím další frézu.
Když budu chtít obrobit ten 30mm a 40mm vysoký obrobek, tak do poloviny pojedu "pocket" a pak už mohu drážku? Tedy vím, že drážka 20mm hluboká není problém, ale zase drážka do 40mm už asi bude i s vysáváním... a Vy říkáte, že to raději odfrézovat vše, tak zase nějaký kompromis, že třeba 1/2 až 2/3 odfrézuji vše a zbytek mohu drážkou. Co si o tom myslíte? Je to zase "cypovina"?
Díky
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22891
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
muzes tomu jit naproti alespon na pul aby jsi nemel tu drazku tak hlubokou, rozhodne to pomuze
kdyz uz to zacne drncet a piskat tak je to spatne, stroj to nedava a musis ubrat zatizeni
po takovemhle horsim zadrnceni se zkus podivat na brit nastroje pod mikroskopem a porovnej ho s novym nastojem
je zajimave ze ani ten novy nastroj na fotce nemel spicku uplne vporadku ale to je celkem bezne. Po pouziti je krasne videt vystipani britu od ruzneho drnceni atd...
okem je to nepozorovatelne, u toho nastroje bez spicky jsem okem tusil ze by nemusel byt ok ale ty vystipnuti podel britu nemam sanci bez mikroskopu porovnat
kdyz uz to zacne drncet a piskat tak je to spatne, stroj to nedava a musis ubrat zatizeni
po takovemhle horsim zadrnceni se zkus podivat na brit nastroje pod mikroskopem a porovnej ho s novym nastojem
je zajimave ze ani ten novy nastroj na fotce nemel spicku uplne vporadku ale to je celkem bezne. Po pouziti je krasne videt vystipani britu od ruzneho drnceni atd...
okem je to nepozorovatelne, u toho nastroje bez spicky jsem okem tusil ze by nemusel byt ok ale ty vystipnuti podel britu nemam sanci bez mikroskopu porovnat
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
aby ses vyhnul rozkmitání sestavy stroj - obrobek - nástroje, je často jediným řešením jít hluboko pod doporučenou řeznou rychlost, s nástrojem D6 třeba až na 1000 ot/min (+- 20 m/min) a zvednout posuv, třeba na 0,05/zub
a to je právě to, co asi mašina toho typu co máš a co se tu běžně staví nedá
už jenom kvůli krouťáku vřetene
a to je právě to, co asi mašina toho typu co máš a co se tu běžně staví nedá
už jenom kvůli krouťáku vřetene
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mrosconi
- Příspěvky: 2077
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Jasně, rozumím. Já teď jen teoretizuji, protože je neděle a nemohu dělat kravál, ale zítra to vyzkouším. Řeším toho více, protože musím najít kompromis mezi rozměrem materiálu, přeupináním a pod. protože to budu dělat z obou stran. Koukám na ty simulace a když dám "Pocket toolpath" tak mám možnost jet RASTER nebo OFFSET. Líbí se mi RASTER a profile pass "LAST", tedy pokud to dobře chápu, tak nejdřív na hrubo odebere zbytky z vrstvy a pak obrys a tím pádem dohladka. Zkusím jak dlouho to bude dělat, ale asi to bude nejlepší řešení. Vy taky říkáte, že raději vše ubrat.
Když koukám na simulaci, tak vlastně při prvním zahloubení vrstvy dělá kousek drážky celým průměrem a pak už odebírá postupně jen polovinou nástroje. Obrys, který dělá nakonec taky jen sráží částí nástroje. Tady bych mohl asi zvednout rychlost posuvu, nebo ne? Pokud je závislost na objemu tak bych teoreticky mohl zvednout posuv o polovinu, protože odebírám polovinou nástroje. Já dokonce jen 33%. Pokud tedy dosadím do vzorce pro objem ap 2.3 a ae 2.8, tak na stejný objem 1.7cm3/min mi vyjde posuv 260. Mohu se touto závislostí řídit? Dává to smysl? Nebo opačně dám větší hloubku na 3,5mm a snížím rychlost na 170mm/min. Co by jste udělali Vy?
Díky:)
Když koukám na simulaci, tak vlastně při prvním zahloubení vrstvy dělá kousek drážky celým průměrem a pak už odebírá postupně jen polovinou nástroje. Obrys, který dělá nakonec taky jen sráží částí nástroje. Tady bych mohl asi zvednout rychlost posuvu, nebo ne? Pokud je závislost na objemu tak bych teoreticky mohl zvednout posuv o polovinu, protože odebírám polovinou nástroje. Já dokonce jen 33%. Pokud tedy dosadím do vzorce pro objem ap 2.3 a ae 2.8, tak na stejný objem 1.7cm3/min mi vyjde posuv 260. Mohu se touto závislostí řídit? Dává to smysl? Nebo opačně dám větší hloubku na 3,5mm a snížím rychlost na 170mm/min. Co by jste udělali Vy?
Díky:)
Abys neřekl že jsem Tě jen kritizoval tak se pokusím poradit když vidím jak statečně bojuješ.... tedy ze svojí zkušenosti x-tisíc vyrobených dílů.
Řezný podmínky z katalogu jsou určitým způsobem optimalizovaný a jsou pochopitelně stavěný na úplně jiný mašiny než máš, resp. než má většina hobíků.
Tím chci říct, že pokusy využít katalogová data obvykle skončí zlomeninou.
Mám mnohem tužší stroj (FC16CNC), ale málo otáček na vřeteni (cca 3000) a maximální posuv cca 500mm/min. Hliníkové slitiny běžně obrábím u řekněme 6-ky frézy rychlostí 300-350mm/min při těch cca 3000RPM. Pokud kapsuju nebo drážkuju jezdím do hloubky cca 0,5-1mm víc to bez chlazení na většině AL materiálů prostě nejde. Zavrtávám se cca 80-150mm.
Teď jsem zprovoznil stroj na servech a lineárech typu router, který je sice méně tuhý než FC16-ka, ale stopro také tužší než Tvoje mašina. Mám v něm broušený trapézy, mazaný matice s předpětím a vůli v maticích 0,01-0,02 mm. I tuhle věc je dobrý o svém stroji znát, protože to může rozkmitat mašinu a při dlouhých nástrojích to dělá potíže (řežeš třeba jen jedním zubem, kmitá to a pak ti jsou doporučený data z katalogu k prdu (skoro bych si tipnul, že tam tyhle problémy budeš mít). Myslíš si, že frézuješ tříbřitkou (počítáš to na ni), ale ve skutečnosti je to třeba tak, že jeden zub bere 80%, druhej třeba těch 20% a třeti klidně i nic!!! Na tom stroji mám vřeteno Atas 750W cca 20000RPM. První pokus do nějaký noname AL slitiny (nic moc ale úplný bláto taky ne), kdy jsem vzal katalogový údaje za vodítko, poslal tam skoro plný otáčky (asi 15 tisíc) a posuv cca 800mm/min skončil tak, že po zejetí do hloubky drážky cca 3mm (pokus jet na jeden úběr D/2 hlobku) skončil nalepením materiálu a okamžitým uražením TK nástroje (prach jsem nevyráběl, lítaly z toho pěkný šponečky ale nebylo chlazení ... tedy spíše mazání). Následně jsem jel hloubku 1mm posuvy cca 400-500, zavrtávání cca 200-300mm a při něm bylo vidět, že stroj zdaleka nemá tuhost jakou by to chtělo.
Na vině je asi trošku subtilnější držák vřetena, bude to chtít poladit...
A teď proč to píšu ... moje zkušenost je taková, že ani poměrně tuhej stroj na AL slitinu s horší obrobitelností (mazlavější) bez pořádnýho chlazení nemůže využít katalogový data. Je to vždy o náročným laborování!!!
Oproti tomu třeba na svým 3,5 tunovým stroji jsem jel při 5000RPM trojkou do hliníkovýho jackelu drážky s dvakrát větším posuvem na zub než bylo v katalogu doporučeno a vše bez problémů. Pochopitelně ale s pořádným chlazením, pevně upnutej obrobek.
Takže oproti doporučení kolegů moje rada je ... pokud pojedeš na sucho a spíš nějakej nic moc obrobitelnej AL tak hloubku na Tvým stroji nedávej víc než 0,5mm (malý otvory, malý kapsy, malý drážky). Riziko, že při hlubším řezu nástroj rupne je extrémní. Do AL se ty nástroje zase tolik netupí, takže sice pojedeš pomalu s horší efektivitou ale, s mnohonásobně vyšší pravděpodobností, že práci vůbec uděláš. Odsávání špon z hluboký kapsy je určitě nutnost a doporučil bych zamyslet se nad řešením chlazení. Prostě musíš přijít na to co ten Tvůj stroj dá a žádný zázraky nečekej, na poučky z katalogu úplně zapomeň ... půjde to pomalu. Obecně ale pokud můžeš uprav návrhy dílů tak, aby ses vyhnul tomu "vyřezávání" drážkováním. V hloubkách pod 10mm tu bude bez chlazení tragédie a nervy kdy Ti co rupne... Doporučuju radši někde nechat na laseru šmiknout polotovary, udělat upínací přípravky a nebo to sochat z bloku bokem větší frézy kdy budeš ubírat max. 1mm offsetu (spíš asi i míň) ale zase můžeš jít do větší hloubky, klidně i 1-2 průměry. Musíš si zvážit co je dražší, jestli víc spotřebovanýho materiálu ve šponách a delší čas práce, nebo víc polámanejch nástrojů. Taky moje zkušenost je taková, že HSS nástroje malýho průměru při dlouhým vyložení nejdou moc použít .... příliš se to chvěje i na relativně tuhý mašině, ale carbid je zase drahej a na stroji co máš toho bohužel moc nepřinese (musíš to odladit sám).... Obecně je klíčový vymyslet komplexní návrh dílů a výrobku tak aby jsi se vyhnul hlubokejm řezům a velkejm úběrům materiálu a snažit se díly navrhnout tak aby šly víc soustružit než frézovat. Klidně díl i skládat z víse segmentů třeba slepením nebo slisováním. Prostě bych na Tvém místě věnoval víc času řešení technologičnosti návrhu výrobku s ohledem na Tvé dostupné zařízení, než se snažit za každou cenu udělat věci do kterých bych nešel ani já (nejspíš nejen já) se svými zkušenostmi a vybavením na centru za stovky tisíc!!!!

Řezný podmínky z katalogu jsou určitým způsobem optimalizovaný a jsou pochopitelně stavěný na úplně jiný mašiny než máš, resp. než má většina hobíků.
Tím chci říct, že pokusy využít katalogová data obvykle skončí zlomeninou.

Mám mnohem tužší stroj (FC16CNC), ale málo otáček na vřeteni (cca 3000) a maximální posuv cca 500mm/min. Hliníkové slitiny běžně obrábím u řekněme 6-ky frézy rychlostí 300-350mm/min při těch cca 3000RPM. Pokud kapsuju nebo drážkuju jezdím do hloubky cca 0,5-1mm víc to bez chlazení na většině AL materiálů prostě nejde. Zavrtávám se cca 80-150mm.
Teď jsem zprovoznil stroj na servech a lineárech typu router, který je sice méně tuhý než FC16-ka, ale stopro také tužší než Tvoje mašina. Mám v něm broušený trapézy, mazaný matice s předpětím a vůli v maticích 0,01-0,02 mm. I tuhle věc je dobrý o svém stroji znát, protože to může rozkmitat mašinu a při dlouhých nástrojích to dělá potíže (řežeš třeba jen jedním zubem, kmitá to a pak ti jsou doporučený data z katalogu k prdu (skoro bych si tipnul, že tam tyhle problémy budeš mít). Myslíš si, že frézuješ tříbřitkou (počítáš to na ni), ale ve skutečnosti je to třeba tak, že jeden zub bere 80%, druhej třeba těch 20% a třeti klidně i nic!!! Na tom stroji mám vřeteno Atas 750W cca 20000RPM. První pokus do nějaký noname AL slitiny (nic moc ale úplný bláto taky ne), kdy jsem vzal katalogový údaje za vodítko, poslal tam skoro plný otáčky (asi 15 tisíc) a posuv cca 800mm/min skončil tak, že po zejetí do hloubky drážky cca 3mm (pokus jet na jeden úběr D/2 hlobku) skončil nalepením materiálu a okamžitým uražením TK nástroje (prach jsem nevyráběl, lítaly z toho pěkný šponečky ale nebylo chlazení ... tedy spíše mazání). Následně jsem jel hloubku 1mm posuvy cca 400-500, zavrtávání cca 200-300mm a při něm bylo vidět, že stroj zdaleka nemá tuhost jakou by to chtělo.

A teď proč to píšu ... moje zkušenost je taková, že ani poměrně tuhej stroj na AL slitinu s horší obrobitelností (mazlavější) bez pořádnýho chlazení nemůže využít katalogový data. Je to vždy o náročným laborování!!!
Oproti tomu třeba na svým 3,5 tunovým stroji jsem jel při 5000RPM trojkou do hliníkovýho jackelu drážky s dvakrát větším posuvem na zub než bylo v katalogu doporučeno a vše bez problémů. Pochopitelně ale s pořádným chlazením, pevně upnutej obrobek.

Takže oproti doporučení kolegů moje rada je ... pokud pojedeš na sucho a spíš nějakej nic moc obrobitelnej AL tak hloubku na Tvým stroji nedávej víc než 0,5mm (malý otvory, malý kapsy, malý drážky). Riziko, že při hlubším řezu nástroj rupne je extrémní. Do AL se ty nástroje zase tolik netupí, takže sice pojedeš pomalu s horší efektivitou ale, s mnohonásobně vyšší pravděpodobností, že práci vůbec uděláš. Odsávání špon z hluboký kapsy je určitě nutnost a doporučil bych zamyslet se nad řešením chlazení. Prostě musíš přijít na to co ten Tvůj stroj dá a žádný zázraky nečekej, na poučky z katalogu úplně zapomeň ... půjde to pomalu. Obecně ale pokud můžeš uprav návrhy dílů tak, aby ses vyhnul tomu "vyřezávání" drážkováním. V hloubkách pod 10mm tu bude bez chlazení tragédie a nervy kdy Ti co rupne... Doporučuju radši někde nechat na laseru šmiknout polotovary, udělat upínací přípravky a nebo to sochat z bloku bokem větší frézy kdy budeš ubírat max. 1mm offsetu (spíš asi i míň) ale zase můžeš jít do větší hloubky, klidně i 1-2 průměry. Musíš si zvážit co je dražší, jestli víc spotřebovanýho materiálu ve šponách a delší čas práce, nebo víc polámanejch nástrojů. Taky moje zkušenost je taková, že HSS nástroje malýho průměru při dlouhým vyložení nejdou moc použít .... příliš se to chvěje i na relativně tuhý mašině, ale carbid je zase drahej a na stroji co máš toho bohužel moc nepřinese (musíš to odladit sám).... Obecně je klíčový vymyslet komplexní návrh dílů a výrobku tak aby jsi se vyhnul hlubokejm řezům a velkejm úběrům materiálu a snažit se díly navrhnout tak aby šly víc soustružit než frézovat. Klidně díl i skládat z víse segmentů třeba slepením nebo slisováním. Prostě bych na Tvém místě věnoval víc času řešení technologičnosti návrhu výrobku s ohledem na Tvé dostupné zařízení, než se snažit za každou cenu udělat věci do kterých bych nešel ani já (nejspíš nejen já) se svými zkušenostmi a vybavením na centru za stovky tisíc!!!!

- Mrosconi
- Příspěvky: 2077
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Olá:)
tak jsem dnes vyzkoušel novou frézu 6 4FL SQ X-Long Endmill od Mastercut a něco zase dělám špatně. Frézoval jsem ty 30mm věci. Nejdřív jsem jel všechny řezy do 20mm kratší obyčeknou frézou SKW WF30 D6 (3zub) a to 1.5mm rychlostí 220mm/min. Obrobek je hezky hladký, jakoby vyleštěný. Udělal jsem širší drážky aby se to lépe pak dělalo tím dlouhým. Na něj zůstalo jen 10mm tloušťky. Ubral jsem na 1mm a zkoušel různé rychlostí i otáčky. Dělá to neskutečný kravál.Když se zavrtává, tak lítají hezky třísky a jede to jak do másla. Je to SK. Pak když má obírat celoým průměrem, tak to piští, řve, prostě masakr. Obrobek není hladký ale vypadá jako by byl pískovaný. Mikroskop nemám, takže neuvidím jestli je to ok, ale pa první "dotek" je fréza po celé délce stejně ostrá.
Fréza je SK, 100mm dlouhá a má 38mm dlouhou řeznou část. Dělá kravál ! Co dělám špatně? To má délka nástroje tak obrovský vliv na to jak bude obrobek povrchově vypadat? Nebo je to počtem zubá a úhlem šroubovice. nebo rozdíl mezi HSS a SK materiálem?
Díky:)
tak jsem dnes vyzkoušel novou frézu 6 4FL SQ X-Long Endmill od Mastercut a něco zase dělám špatně. Frézoval jsem ty 30mm věci. Nejdřív jsem jel všechny řezy do 20mm kratší obyčeknou frézou SKW WF30 D6 (3zub) a to 1.5mm rychlostí 220mm/min. Obrobek je hezky hladký, jakoby vyleštěný. Udělal jsem širší drážky aby se to lépe pak dělalo tím dlouhým. Na něj zůstalo jen 10mm tloušťky. Ubral jsem na 1mm a zkoušel různé rychlostí i otáčky. Dělá to neskutečný kravál.Když se zavrtává, tak lítají hezky třísky a jede to jak do másla. Je to SK. Pak když má obírat celoým průměrem, tak to piští, řve, prostě masakr. Obrobek není hladký ale vypadá jako by byl pískovaný. Mikroskop nemám, takže neuvidím jestli je to ok, ale pa první "dotek" je fréza po celé délce stejně ostrá.
Fréza je SK, 100mm dlouhá a má 38mm dlouhou řeznou část. Dělá kravál ! Co dělám špatně? To má délka nástroje tak obrovský vliv na to jak bude obrobek povrchově vypadat? Nebo je to počtem zubá a úhlem šroubovice. nebo rozdíl mezi HSS a SK materiálem?
Díky:)
to je jenom to, že postupně přicházíš na to co je to frézování a že to není žádná sranda na hobby stroječku tak jak jsme ti na začátku říkali... to si piš že je sakra rozdíl frézovat frézou vyloženou 20 nebo 40mm ..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU