Konstrukce CO2 Laseru od A po Z
zbytečný, fridex nevím, savo asi stačí, ale i ten hypermangan je dobrej. ve vodě mi nic neroste a pokud ji 2-3x do roka vyměníš, tak pohoda.
nedělej z toho zase sterilní prostředí, IMHO ten Laser zabije všechno, co by tam mohlo růst
nedělej z toho zase sterilní prostředí, IMHO ten Laser zabije všechno, co by tam mohlo růst
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11. 9. 2012, 6:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Nu dobrá, zkusím vsadit na hypermangan. Tak trochu mi něco říká, že jsem si možná hypermangan s tou modrou skalicí zaměnil v hlavě a původně jsem to i použít chtel
. No co k tomu říct. Možná jen parafrázovat výklad jednoho přísloví. Kdybychom nedělali chyby, tak by po světě chodili jen samí blbci. 


Samozřejmě mi do toho nic není, ale k čemu jsou dobré takové experimenty?
Nemrznoucí kapaliny typu Fridex se používají denně v milionech aut po celém světě, je to ověřené mnohaletými zkušenostmi, je to levné a snadno dostupné. A ještě to případně v zimě nezamrzne.
Nemrznoucí kapaliny typu Fridex se používají denně v milionech aut po celém světě, je to ověřené mnohaletými zkušenostmi, je to levné a snadno dostupné. A ještě to případně v zimě nezamrzne.
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11. 9. 2012, 6:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No můj názor na fridex je asi následující (to neznamená, že je správný). Materiály v autech jsou trochu odlišné od materiálů, co jsou použité v chladící soustavě laseru (hadice, průchodky, písty v čerpadlech, skleněná trubice...). No a fridex je taky trochu akgresivnější. Dál je jedovatej a to i při vstřebávání se kůží. Za další, je hustej. A proč si zahuš%tovat kapalinu, kterou potřebujeme, aby proudila co nejrychleji pro efektivní odvod tepla. Za další, vylejt se mi tady na zem fridex, tak se to umejvá celkem blbě a zase, je to jedovatý. Dál účelem fridexu není ani tak odvod tepla, jako právě to nezamrzání. Fridex toho tepla odvede obecně méně a že by laser zamrzl, toho se asi moc nebojím. No možná by se ještě neco našlo, ale ve stručnosti to asi stačí pro rozvíření debaty fridex ano/ne 
BTW to Hádes: Hele tak mě napadá
není náhodou ona CO2 trubka sama osobě UV zářič? 

BTW to Hádes: Hele tak mě napadá


Ono za jízdy - při chodu motoru - není úkolem chladící kapaliny v autě odvádět teplo?JohnyDeath píše:No můj názor na fridex je asi následující (to neznamená, že je správný). Materiály v autech jsou trochu odlišné od materiálů, co jsou použité v chladící soustavě laseru (hadice, průchodky, písty v čerpadlech, skleněná trubice...). No a fridex je taky trochu akgresivnější. Dál je jedovatej a to i při vstřebávání se kůží. Za další, je hustej. A proč si zahuš%tovat kapalinu, kterou potřebujeme, aby proudila co nejrychleji pro efektivní odvod tepla. Za další, vylejt se mi tady na zem fridex, tak se to umejvá celkem blbě a zase, je to jedovatý. Dál účelem fridexu není ani tak odvod tepla, jako právě to nezamrzání. Fridex toho tepla odvede obecně méně a že by laser zamrzl, toho se asi moc nebojím. No možná by se ještě neco našlo, ale ve stručnosti to asi stačí pro rozvíření debaty fridex ano/ne
BTW to Hádes: Hele tak mě napadánení náhodou ona CO2 trubka sama osobě UV zářič?
dál si uvědom, že z toho laseru potřebuješ odvádět desítky wattů, z motoru auta při řádově srovnatelných rozměrech komponentů desítky kilowattů
koupat se v něm nebudeš
chlastat to taky ne
používáš celkem řídký roztok
možná by stálo zato občas občas myslet, ne argumentovat pod vlivem přání, co je otcem myšlenky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11. 9. 2012, 6:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Z vas rozcilenych a pohorsenych mym nazorem... Kdo z vas pouziva fridex ve svem laseru? 

-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11. 9. 2012, 6:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zrovna jsem se vrátil z lékarny, kde jsem byl malýmu vyzvednout nějaký léky. Spolu s tím jsem se zeptal na hyermangan. 5g 30 korun, životnost - navěky, maličká krabička, žádný nebezpečí pro okolí, po čtyřech zrníčkách s 4 měsíčním intervalem to budu do toho sypat tak 100 let (hrubej odhad, zrníčka jsem fakt nepočítal
.
Fridex stojí přes kilo, musel bych to někde mít ve skříni, kde to bbude ležet a zabírat místo. Takovejch jrámu už tu mám tak jak tak víc než dost
Ale ok beru to. Na mou otázku co používáte na čištění vody jsem dostal jednu typující odpověď a jednu odpověd (aplikaci), která se v praxi už používá a osvedčila. A právě pro tu jsem se rozhodl. Dík

Fridex stojí přes kilo, musel bych to někde mít ve skříni, kde to bbude ležet a zabírat místo. Takovejch jrámu už tu mám tak jak tak víc než dost

Ale ok beru to. Na mou otázku co používáte na čištění vody jsem dostal jednu typující odpověď a jednu odpověd (aplikaci), která se v praxi už používá a osvedčila. A právě pro tu jsem se rozhodl. Dík

ten hypermangan ti nikdo nebere
já jsem se jen ohradil proti technickým nesmyslům kterými ses pokoušel odůvodnit nevhodnost použití fridexu
já jsem se jen ohradil proti technickým nesmyslům kterými ses pokoušel odůvodnit nevhodnost použití fridexu
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11. 9. 2012, 6:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No u toho fridexu jsem vycházel z toho, že jich je několik typů. A co mi bylo řečeno, tak při použití nevhodného druhu, který není určen pro daný typ motoru, může dojít k rychlejší degradaci materiálů, kterými protéká. No a z toho jsem si odvodil, že pokud nevím přesné složení materiálů které mám já použité, tak mi příjde zbytečné laborovat s různejma druhama a případně pak kupovat novou pumpu jen proto, že by to fridex rozežral. Proto jsem psal že to je můj názor, který nemusí být správný. Byl utvořen mně dostupnými informacemi.
S těmi technickými nesmysly ohledně fridexu bych si dovolil polemizovat.
Co jsem koukal má fridex skutečně mnohem horší měrnou tepelnou kapacitu než voda. A jedovatý rozhodně je...
Jinak ohledne snahy zabránit biologickému růstu v chladícím okruhu by měělo stačit trochu lihu v destilce ne?
Co jsem koukal má fridex skutečně mnohem horší měrnou tepelnou kapacitu než voda. A jedovatý rozhodně je...
Jinak ohledne snahy zabránit biologickému růstu v chladícím okruhu by měělo stačit trochu lihu v destilce ne?
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 11. 9. 2012, 6:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No to je právě to. Špatnej fridex v motoru auta může mít za následek právě i degradaci slitiny, ze které je blok, chladiče, výměníky a trubky. A ano, opravdu je u auta podstatnější to, aby to tam nezamrzlo, než to, kolik to dovede odvádět tepla. Ten odvod je tam suplovaný velikostí plochy, které je ochlazována. U toho hypermanganu a reakcí, bavil jsem se před chvilkou s jednou chemičkou (chemička - absolventka VŠ obor chemie, né ta díra v zemi jak v ní plavou fufínka) a když jsem ji řekl, že jsem do hliníkovýho výměníku nalil síran měďnatej, tak se smíchy popadala za břicho
Ale já to čekal tak pohoda
. Prej ale ten hypermangan, že nic neudělá. Jen prej může obarvit biologické materiály (třeba ruce)
))


