Ahoj, potřeboval bych poradit co s KM motorem. Mám na stroji motory fy Leadshine.
Jeden z motorů 57HS22 2.2Nm při krokování hrozně vibruje se strojem, dělá to divné zvuky. Druhý motor 57HS22 na stejně konstruovaném HTD převodu je tichý, plynulý.
Vibrace se podobá spíš brutální vibraci, nežli standartnímu "šumění" při krokování.
Motor jsem vymontoval+odpojil, hřídelí se dá točit dvěma prsty ale o něco hůře než tím dobrým 57HS22. Točivý moment je dvakrát cca horší.
Změřil jsem odpory vinutí, vše v pořádku.
Zkusil jsem vyměnit driver KM, také vše v pořádku.
Motor má tendenci víc hlučet i pokud je odmontovaný akorát že vibrace se nenesou do kostry stroje, tím jsem vyloučil otázky alá používáš spojku.
Hrál jsem si s nastavením proudu jak doporučuje výrobce 0-2,8A a také to nemělo vliv.
Motor je zapojený dobře, jak podle barviček vedení, tak i dle měření odporu.
Díky za rady,
K.P.
KM hlučí a vibruje konstrukcí
Tak nakonec problém vyřešen.
Motor jsem rozebral , vyčistil a chování se zlepšilo jen o pár procent. Výměna motoru za dobrý kus také nepomohla, choval se cca stejně jen o malinko méně hlučně.
Dále jsem udělal úpravy tuhosti konstrukce v oblasti uložení motoru, což snížilo nesení hluku dál po stroji.
Driver Leadshine M754 jsem dal pryč a nahradil ho dražším plně digitálním driverem s funkcí anti-resonance, náhle hluk ustal, motor ševelí a běhá jak po másle. Problémem bylo také krokování 400-800 dělalo hluky, 1600microsteps už ševelí.
Takže rady na závěr- nešetřit na řízení motoru, nešetřit na tuhosti bloku s motorem.
KPr
Motor jsem rozebral , vyčistil a chování se zlepšilo jen o pár procent. Výměna motoru za dobrý kus také nepomohla, choval se cca stejně jen o malinko méně hlučně.
Dále jsem udělal úpravy tuhosti konstrukce v oblasti uložení motoru, což snížilo nesení hluku dál po stroji.
Driver Leadshine M754 jsem dal pryč a nahradil ho dražším plně digitálním driverem s funkcí anti-resonance, náhle hluk ustal, motor ševelí a běhá jak po másle. Problémem bylo také krokování 400-800 dělalo hluky, 1600microsteps už ševelí.
Takže rady na závěr- nešetřit na řízení motoru, nešetřit na tuhosti bloku s motorem.
KPr
Mechatronic
>> CNC 3/4 axis, 4 working heads, pressure air/water cooling
>> G-StepCon interpolation driver for one axis networks
>> CNC 3/4 axis, 4 working heads, pressure air/water cooling
>> G-StepCon interpolation driver for one axis networks
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22886
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja bych to jeste zobecnil
NESETRIT
ono kdyz se zde amatersky pokousime o napodobeni stroje ktery profi vychazi na miliony a amatersky na desetitisice az statisice tak je to ok
jestli to chceme amatersky za stokoruny tak uz se to nemuze prilis povest to uz je setreni na ukor kvality a funkcnosti
NESETRIT
ono kdyz se zde amatersky pokousime o napodobeni stroje ktery profi vychazi na miliony a amatersky na desetitisice az statisice tak je to ok
jestli to chceme amatersky za stokoruny tak uz se to nemuze prilis povest to uz je setreni na ukor kvality a funkcnosti
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
No nevím.
Myslím, že je vždycky dobré se napřed zamyslet.
Pokud jeden motor má větší mechanický odpor a má poloviční krouticí moment, tak bych hledal spíš problém v motoru a ne v driveru. Ta výměna driveru spíš ten problém jenom nějak zamaskovala.
Problémy se mají řešit a ne maskovat nebo je "prervat" nějakým turbo-řešením.
Když budu mít 2 stejná auta a jedno pojede výrazně hůř než druhé, tak to taky nebudu řešit dodatečným vstřikováním dusíku, ale budu se snažit najít a odstranit příčinu.
Jinak k té poznámce o mikrokrokování: že je microstepping 1:2 nebo 1:4 dost málo, a že plynulejšího chodu dosáhnu při 1:8 nebo 1:16 je všeobecně známá věc.
Myslím, že je vždycky dobré se napřed zamyslet.
Pokud jeden motor má větší mechanický odpor a má poloviční krouticí moment, tak bych hledal spíš problém v motoru a ne v driveru. Ta výměna driveru spíš ten problém jenom nějak zamaskovala.
Problémy se mají řešit a ne maskovat nebo je "prervat" nějakým turbo-řešením.
Když budu mít 2 stejná auta a jedno pojede výrazně hůř než druhé, tak to taky nebudu řešit dodatečným vstřikováním dusíku, ale budu se snažit najít a odstranit příčinu.
Jinak k té poznámce o mikrokrokování: že je microstepping 1:2 nebo 1:4 dost málo, a že plynulejšího chodu dosáhnu při 1:8 nebo 1:16 je všeobecně známá věc.
tady je pěkný porovnání funkce driverů : https://www.youtube.com/watch?v=iryj1bJlAd4" onclick="window.open(this.href);return false;