Ahoj,
používá se to?
Stále přemítám, jak vyřešit u mazla silnější převod, možnost alternace pohonu mezi klasickým asynchronním motorem, krokovým motorem a jednoduchou děličkou (možnost je měnit řemenice, více zde), napadlo mě, jestli by se vše nedalo na vřetenu vyřešit jednou synchronní řemenicí..
Díky, T.
pohon vřetene synchronním řemenem
V (některých) CNC soustruzích zjevně ano (tam je to zřejmě kvůli napojení na servo, který řeší jak točky tak indexaci), ale v klasice?Thomeeque píše:používá se to?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
podle mě tomu nic nebrání
jen je to trochu dražší než klíňák, proto tam kde není nutná synchronnost se to nepoužívá
jinak proč ne
jen je to trochu dražší než klíňák, proto tam kde není nutná synchronnost se to nepoužívá
jinak proč ne
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Díky za obě odpovědi. K té bezpečnosti, taky mě to napadlo, ale neni mi jasný, kde je vlasně hranice, kdy už by to mělo proklouznou? Teď mi to proklouzávalo při upichování toho senzoru, dost mi to pilo krev, na druhou stranu dostatečný moment pro tento úpich už by asi zvládl nadělat v případě nějakýho karambolu nějakou paseku.. A má to cenu řešit s 0.25kW motorem (převod tam nebudu mít víc jak 1:6)?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino