Alnico 01 pro SU32
Ahoj, právě jsem si přivezl SU32. Moc se na něj těším, ale jak jsem ho začal zprovozňovat, zjistil jsem, že mu v ALNIKU 01 asi chybí vačka, která spíná kontakty.
Prosím Vás, mohl by mi ji někdo vyfotit ve svém stroji, abych se ji pokusil vyrobit, případně nepřekáží tato vačka někomu doma a potřeboval by se ji zbavit?
Děkuji.
Prosím Vás, mohl by mi ji někdo vyfotit ve svém stroji, abych se ji pokusil vyrobit, případně nepřekáží tato vačka někomu doma a potřeboval by se ji zbavit?
Děkuji.
http://aukro.cz/alnico-i5609366005.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
V tom novějším jsou myslím takové ty bakelitové mikrospínače a v tom starším ty planžetky. Zbytečně vyhazovat min. 7 stováků. Vypiluj si z nějakého plastu tvar podobný vajíčku. Žloutek je ta díra a bude to fungovat. Musí to být užší než mezera mezi planžetkami. Ještě mám pocit, že ta hřídelka je zbroušená, tak dírka ve vačce nebude kruhová - jehlové pilníčky.
Sběratel strojů :-)
Ano, stejny problem. Nevim jestli original je jak to vajicko ale dělal jsem to v praci na stroj kde to taky chybělo. Myslim, ze by to mohla byt i fazole nebo trojuhelnik se zaoblenymi rohy. Ten magnet jak to unasi tak planzety zmackne a rozpoji/spoji kontakty. Tak tvar je asi jedno. Hlavne aby se to v klidu nedotykalo planzet. A volil bych nevodivy matrial.
Sběratel strojů :-)
Díky za rady. Pochopil jsem tedy, že vačka musí mít takový tvar, aby v klidu kontakty nebyly sepnuté. A když se ALNICO točí, tak v obou krajních polohách sepne buďto jeden, nebo druhý kontakt. Který sepne záleží na směru otáčení. Je to tak?
Ano je to tak, vačka spíná vždy jednu stranu - dle směru otáčení, v klidu by ta vačka měla být mezi planžetami (mikrospínači). Mám tady jedno Alnico - novější typ, ale nejsou v něm mikrospínače, nebyl by ale problém tam naroubovat nějaké jiné, které by se tam vešly rozměrově a neměly moc "tvrdý" chod, aby je vačka dokázala přepnout.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
No to se tedy opravdu pleteš, dva kontakty tam nejsou z důvodu úrovně spínání, ale na 100% spínají jednotlivé kontakty - mikrospínače při různém směru otáčení. 

Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
slouzi to k brzdeni motoru protiproudem
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Je to docela prosté. Alnico má dvě pohyblivé části, které jsou spolu spojeny pouze magnetickým polem. Otáčíme-li "rotorem" např. vpravo, má snahu otáčet se vpravo i druhá část Alnica - říkejme tomu pro zjednodušení "stator", ten má však pouze omezený rozsah svého natočení. Na tomto "statoru" je mechanismus pro přenos otáčivého pohybu na spínače - tj. vačku, která spíná kontakty. Pokud je tedy vačka ve tvaru vajíčka, sepne právě kontakty na té straně kam se otáčí. Bohužel to Alnico nemám zde po ruce, abych to mohl nafotit. Myslím si, že na podobném principu funguje i "klasický" tachometr u starších aut a motocyklů. Tam ale nejsou kontakty, ale ukazovací zařízení.echt píše:nějak si nedovedu představit jak to P/L spínání funguje při symetrickém tvaru vačky - asi se do toho budu muset podívat

To: Filla - neslouží to jen k brždění motoru protiproudem, ale třeba i k hlídání otáček, např na dopravnících apod. Dnes už se tedy používají jiná zařízení, třeba bezkontaktní snímače atd.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Taky si myslím, že je to tak. Přirovnání s tachometrem je správné. V těch magnetech asi bude rozdíl mezi ALNICO 01, 02, 04. Přepínače budou asi u všech stejné.
Podle el. schémata ALNIKO pozná smysl otáčení a podle toho při zabrzdění připojí opačný stýkač, který připojí motor do protisměru. Pokud se ALNIKO zastaví, jeho kontakty odpadnou, stýkače se rozpojí a motor stojí.
Při tripování se motor roztočí, ALNIKO sepne a tím připojí zase stýkač pro opačný směr a motor se hned zastaví. Z tohoto důvodu je zřejmě použito ALNIKO 01 pro nejnižší otáčky.
Toto je moje teorie, kterou jsem zatím neodzkoušel, protože mi chybí ta vačka...
Podle el. schémata ALNIKO pozná smysl otáčení a podle toho při zabrzdění připojí opačný stýkač, který připojí motor do protisměru. Pokud se ALNIKO zastaví, jeho kontakty odpadnou, stýkače se rozpojí a motor stojí.
Při tripování se motor roztočí, ALNIKO sepne a tím připojí zase stýkač pro opačný směr a motor se hned zastaví. Z tohoto důvodu je zřejmě použito ALNIKO 01 pro nejnižší otáčky.
Toto je moje teorie, kterou jsem zatím neodzkoušel, protože mi chybí ta vačka...
