Freza FGSV50 cena prestavby
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 26. 11. 2014, 4:48
Este mam zaujem a jeden menší FNG 32. Ale cenu este neviem. Určite bude lacnejsia. Tuto frezu pokial by sa mi ju podarilo kupit, by som prerobil aj ulozenim, cize nafrezovat plochy pre linearne vedenia, nove skrutky a motory a vsetko okolo. Pracujem v strojarenstve kde by som bol schopny takto upravit frezu, mozno aj trocha lacnejsie ako zamestnanec.
-
- Příspěvky: 346
- Registrován: 1. 3. 2010, 3:26
Před časem jsem viděl nabídku od cncmakers.com na retrofit frézky Deckel FP4, ovládací panel, 2,5Kw serva s měniči pro tři osy a 5,5Kw motor s měničem pro vřeteno, včetně kabeláže, vše GSK a včetně dopravy do německa, cena byla celkem 6.670USD. Uvádím, jenom pro tvojí představu. Jinak na to předělání kluzného na lineární vedení, bych se v případě těchto frézek úplně vykašlal. Na zastavění kolejnic a vozíků tam prostě nebývá místo, neříkám, že by to nešlo ale když nad tím začneš přemýšlet, tak z vlastní zkušenosti by to znělo asi takhle " hmm, tady by to šlo, kdybych tady to dal pryč a místo toho dal kus litiny, ten bych ofrézoval, přišrouboval... " začneš do kreslit v solidworks a zjistíš, že jediné co z původního zbylo je v podstatě jen ten stojan a stůl a že to celé s lineáry vypadá neesteticky a subtilně.pista.vrto píše:Este mam zaujem a jeden menší FNG 32. Ale cenu este neviem. Určite bude lacnejsia. Tuto frezu pokial by sa mi ju podarilo kupit, by som prerobil aj ulozenim, cize nafrezovat plochy pre linearne vedenia, nove skrutky a motory a vsetko okolo. Pracujem v strojarenstve kde by som bol schopny takto upravit frezu, mozno aj trocha lacnejsie ako zamestnanec.
HSC centrum z toho nepostavíš tak jediná rozumná možnost je plastové obložení třeba Turcite
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=20&t=1222" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=20&t=1222" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak ono především záleží v jakém je to celkově stavu, jaký je rok výroby, jestli byly nějaké GO, atd. Řada FG je tuším otázka 80. let a třeba FGU32 a FGV32 dělá TOS Olomouc dodnes. Když si vzpomenu, za jaké nesmyslné ceny mi nabízeli FA5U (parametricky přibližně srovnatelná, ale koncepčně starší) tak mi to nepřijde jako drahé.pista.vrto píše:Nazdar. Tak cena FGSV 50 je cca 2000€. Je to podla Vas vela? dokopy s prestavbou by to vyslo mozno aj na 5000-6000€
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Ještě k ceně - ono tady taky hraje roli, na jakou vzdálenost se to převáží. Co jsem koukal tak má přes 6t a to už je na náklaďák co jezdí většinou za cca 40,- CZK/km a více. Naložení a vyložení asi nejspíše s asistencí autojeřábu, což je další náklad navíc (příjezd a odjezd autojeřábu, hodinová sazba). No a přesun na místo bude taky legrace. Tohle už jedině po válečkách a i tak to bude legrace.
Tj. aby ses nedivil, že sice koupíš stroj za 2000€ ale dalších třeba 700€ bude manipulační náklad.
Ideální by bylo na převoz to rozebrat, aby se základ alespoň odlehčil. Ale to záleží na možnostech u prodejce. Otázka je, jestli by se to podařilo odlehčit na tolik, aby to už vzala hydraulická ruka a přitom se to nemuselo rozebrat div ne do šroubku. Ono tedy i to rozebírání bude věc, když uvážím, kolik třeba bude vážit jen samotný stůl.
Tj. aby ses nedivil, že sice koupíš stroj za 2000€ ale dalších třeba 700€ bude manipulační náklad.
Ideální by bylo na převoz to rozebrat, aby se základ alespoň odlehčil. Ale to záleží na možnostech u prodejce. Otázka je, jestli by se to podařilo odlehčit na tolik, aby to už vzala hydraulická ruka a přitom se to nemuselo rozebrat div ne do šroubku. Ono tedy i to rozebírání bude věc, když uvážím, kolik třeba bude vážit jen samotný stůl.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Převoz a složení (Liaz+10t jeřáb) 5300 kg těžké FNG 63 cnc na vzdálenost 130 km vyšel na cca 12 000,- a to si myslím že na mě byli ještě hodní.aleshonsa píše:Ještě k ceně - ono tady taky hraje roli, na jakou vzdálenost se to převáží. Co jsem koukal tak má přes 6t a to už je na náklaďák co jezdí většinou za cca 40,- CZK/km a více. Naložení a vyložení asi nejspíše s asistencí autojeřábu, což je další náklad navíc (příjezd a odjezd autojeřábu, hodinová sazba). No a přesun na místo bude taky legrace. Tohle už jedině po válečkách a i tak to bude legrace.
Tj. aby ses nedivil, že sice koupíš stroj za 2000€ ale dalších třeba 700€ bude manipulační náklad.
Ideální by bylo na převoz to rozebrat, aby se základ alespoň odlehčil. Ale to záleží na možnostech u prodejce. Otázka je, jestli by se to podařilo odlehčit na tolik, aby to už vzala hydraulická ruka a přitom se to nemuselo rozebrat div ne do šroubku. Ono tedy i to rozebírání bude věc, když uvážím, kolik třeba bude vážit jen samotný stůl.
O tom jak jsme ji dostávali na dílnu budou ještě generace kmetů vyprávět večer u ohňů vykuleným mlaďochům...

Ale tím nechci nikoho odradit,stojí to za to.

Jinak si myslím že předělávat takovou mašinu na lineáry je blbost,nic tím nezískáš.Když je na kluzném vedení schopná jezdit třeba 6 m/min tak na co chtít víc (vycházím z předpokladu že na takovém stroji asi nebudeš dělat složité 3D plochy...).
tak tak ,stačí automatické ztrátové mazání a je to. 

http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No to na tebe byli sakra hodní. Co jsem si zběžně zjišťoval tak v Praze akce s jeřábem kdyby byla za 4 000,- tak by mi to vyšlo levně. Chtěl jsem skládat 2 frézky po 2t z valníku. On byl totiž problém, že nejmenší autojeřáb co jsem tu našel, bylo na 20t. A to mi ještě říkali, že reálně by tam přijel větší (teď už nevím, jestli na 30t nebo ještě víc), protože ten na 20t je někde bloklý, nicméně by to účtovali, jako když by jel ten na 20t. Samozřejmě u tebe v tom byla ještě akce s jeřábem v místě nakládky, takže další náklad na víc. Nejlevnější převoz těch 4t strojů jsem našel za cca 8 500,- (auto na 10t s rukou, u FGSV50 by samozřejmě stačil valník, protože to už podle mě žádná ruka nezvedne) a to byl převoz jen na cca 100km. Další nabídky už šly přes 10 000,-.karelsklo píše:Převoz a složení (Liaz+10t jeřáb) 5300 kg těžké FNG 63 cnc na vzdálenost 130 km vyšel na cca 12 000,- a to si myslím že na mě byli ještě hodní.aleshonsa píše:Ještě k ceně - ono tady taky hraje roli, na jakou vzdálenost se to převáží. Co jsem koukal tak má přes 6t a to už je na náklaďák co jezdí většinou za cca 40,- CZK/km a více. Naložení a vyložení asi nejspíše s asistencí autojeřábu, což je další náklad navíc (příjezd a odjezd autojeřábu, hodinová sazba). No a přesun na místo bude taky legrace. Tohle už jedině po válečkách a i tak to bude legrace.
Tj. aby ses nedivil, že sice koupíš stroj za 2000€ ale dalších třeba 700€ bude manipulační náklad.
Ideální by bylo na převoz to rozebrat, aby se základ alespoň odlehčil. Ale to záleží na možnostech u prodejce. Otázka je, jestli by se to podařilo odlehčit na tolik, aby to už vzala hydraulická ruka a přitom se to nemuselo rozebrat div ne do šroubku. Ono tedy i to rozebírání bude věc, když uvážím, kolik třeba bude vážit jen samotný stůl.
O tom jak jsme ji dostávali na dílnu budou ještě generace kmetů vyprávět večer u ohňů vykuleným mlaďochům...15 metrů 7 hodin,krev,pot a slzy...
Ale tím nechci nikoho odradit,stojí to za to.![]()
Jinak si myslím že předělávat takovou mašinu na lineáry je blbost,nic tím nezískáš.Když je na kluzném vedení schopná jezdit třeba 6 m/min tak na co chtít víc (vycházím z předpokladu že na takovém stroji asi nebudeš dělat složité 3D plochy...).
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
Ještě jsem zapomněl napsat že to bylo vč.dph takže reálná cena byla kolem 10 000,-
Já jsem u té firmy kdysi dělal tak to bylo možná trochu z kamarádství (snad jsem tedy nebyl tak špatný pracovník
).
Složili mi to dolů nakladačem co se s ním staví stohy,fotka je někde v sekci naše mašinky.
Nakládka ve fabrice byla zdarma kočkou-válcovny trub Veselí n.M,mimochodem kouzelná fabrika...
Abych ještě napsal něco k tématu:tyhle starší stroje určitě má smysl zprovozňovat,třebas na tom FNG 63 denně dělám a když si vezmu že to vyšlo na stejné peníze jako router co jsem stavěl...
Prostě mám jistotu že když něco nesedí tak to není gumovostí nebo křivostí mechaniky.
Za sebe bych ale doporučil něco co už má kuličkové šrouby,byť třeba i s malým backlashem...
Já jsem u té firmy kdysi dělal tak to bylo možná trochu z kamarádství (snad jsem tedy nebyl tak špatný pracovník

Složili mi to dolů nakladačem co se s ním staví stohy,fotka je někde v sekci naše mašinky.
Nakládka ve fabrice byla zdarma kočkou-válcovny trub Veselí n.M,mimochodem kouzelná fabrika...
Abych ještě napsal něco k tématu:tyhle starší stroje určitě má smysl zprovozňovat,třebas na tom FNG 63 denně dělám a když si vezmu že to vyšlo na stejné peníze jako router co jsem stavěl...
Prostě mám jistotu že když něco nesedí tak to není gumovostí nebo křivostí mechaniky.
Za sebe bych ale doporučil něco co už má kuličkové šrouby,byť třeba i s malým backlashem...
hlavne tuhost te masiny je dnes bezkonkurenci, za mlada jsem na tom frezoval nejak takto: http://www.ebay.com/itm/CNC-Drag-engrav ... 2357f4a078" onclick="window.open(this.href);return false; jen jsem tam mel hlavu 350 do hloubky 8mm, to dnesni neduzivci na linearech daji jen jednou
kdyz se u nas likvidovali fabriky, tak nemci takove masiny skupovali ve velkem a prestavovali na cnc, za par marek super stroj

"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."