Kroutící moment u motorů se udává tak, aby vypadal co nejlíp. Tedy aby to číslo bylo co nejvyšší.
Proto se ten katalogový údaj uvádí pro stojící motor, takže by byl skoro lepší termín přídržný moment.
U různých motorů a částečně i u různých driverů pak se stoupajícími otáčkami ten moment klesá.
Rozdílný moment u různých motorů znamená (resp. může znamenat, viz dále), že je ten motor namotaný jinak. Příkon motoru samozřejmě není dán jenom procházejícím proudem, ale i napětím, které je na cívkách. No a protože všechno v životě je vždy "něco za něco", tak i tady je to tak. Když namotám motor pro vysoký krouťák, tak musí mít hodně závitů, aby daným proudem vytvořil co nejvyšší magnetickou sílu. Ale tím pádem má vysokou indukčnost, bude na něm vysoké napětí a tak s ním při nějakém napájecím napětí dosáhnu nižší maximální rychlosti (resp. krouťák bude padat rychleji), než s motorem namotaným pro nižší krouťák ale vyšší rychlost (tedy s cívkami s menším počtem závitů nebo jinak konstruovaným jádrem).
A taky ten motor s vyšším krouťákem a tedy vyšším napětím bude víc žrát a tedy i víc hřát.
Tohle platí pro stejně kvalitní motory, které budou různě namotané. Ale pak je ještě možnost ten motor vyrobit hůř, kdy např. parmanentní magnety, které tvoří rotor motoru, jsou slabé. Takže pak můžu dosáhnout stavu, kdy nemám ani krouťák ani otáčky (něco jako Cimrmanovské "cesta byla sice delší, ale zato horší a více do kopce"
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
).