eddy-current absorber
Zdar chlapi , řeším problém a není to zrovna moje parketa .Potřebuji vyrobit retardér s vířivými proudy (eddy-current absorber) na zatěžování malých spalovacích motorů s výkonem do 15kW .V současnosti mám retardér tak do 200kW kde regulátor proudu dává max 12A při 190V .
No a teď ten nový retardér - brzdný výkon 15kW při 12000ot/min ,kroutící moment tak kolem 12Nm ,napětí regulátoru 190V max 12A ,chtěl bych průměr rotorů tak 170mm 6-8cívek , jde nějak vypočítat cívky ?Jaký bude potřeba proud na plánovaný brzdný výkon ? jaký bude průřez jádra cívky jaký průměr drátu a jaký odpor by mělo mít vinutí?
No a teď ten nový retardér - brzdný výkon 15kW při 12000ot/min ,kroutící moment tak kolem 12Nm ,napětí regulátoru 190V max 12A ,chtěl bych průměr rotorů tak 170mm 6-8cívek , jde nějak vypočítat cívky ?Jaký bude potřeba proud na plánovaný brzdný výkon ? jaký bude průřez jádra cívky jaký průměr drátu a jaký odpor by mělo mít vinutí?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No je to tak že pro měření výkonu a nastavení podmínek zapalování a vstřikování je potřeba motorová zkušebna která se skládá z mikropočitače se záznamem dat a online přenosem parametrů + obslužný program pro regulátor zátěže .Regulátorů zátěže je víc protože jako absorbér výkonu se používaj dvě základní varianty a to vzhledem k dinamice a zpětné vazbě absorbéru .Běžně se používá tzv vodní brzda(Water-Brake Absorbers ) kde je většinou pomalejší regulace ,a vířivá brzda( Eddy-Current Absorbers) která je rychlejší v reakcích a dnes je běžný standard .
Jo a ten regulátor co mám umí 5-230V(po doplnění 400V) 0-40A
Jo a ten regulátor co mám umí 5-230V(po doplnění 400V) 0-40A
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
2Robocop: Podle mě má na mysli jen klasickou vířivou brzdu, která potřebuje budit a generátor slouží právě k tomu buzení.
Není tam někde překlep ? 15 kW ubrzdit znamená dodat alespoň 18 kW z generátoru a ten výkon hlavně z prostoru těch kotoučů odvést a uchladit.
Není tam někde překlep ? 15 kW ubrzdit znamená dodat alespoň 18 kW z generátoru a ten výkon hlavně z prostoru těch kotoučů odvést a uchladit.
SABLE-2015
Ne překlep to není ,třeba u těch 100kW jsou ty kotouče s vnitřním chlazením krásně červené
ale ten plný výkon se měří relativně krátkou dobu. Ve výsledku musí ty cívky vytvořit takové pole vířivých proudů (vlastně takový zkrat mezi dvojicí cívek a rotorem) aby se vytvořil brzdný moment 12Nm.

Naposledy upravil(a) fmodel dne 18. 9. 2016, 2:21, celkem upraveno 1 x.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22952
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
aha uz mi to docvakava
tady nejsou permanentni magnety ale civky do kterych se pousti presne definovany proud co pak indukuje virive proudy a odpovidajici mech. odpor
tady nejsou permanentni magnety ale civky do kterych se pousti presne definovany proud co pak indukuje virive proudy a odpovidajici mech. odpor
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
přesně
a teď jak dál ?

http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22952
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
prurez jadra, prumer dratu, jeho odpor atd... vypoctes podle vzorcu ktere snadno najdes
horsi je zjistit kolik potrebujes pole do tech desek aby ti to spravne brzdilo
bez toho nevis co dosadit do vzorcu vyse
horsi je zjistit kolik potrebujes pole do tech desek aby ti to spravne brzdilo
bez toho nevis co dosadit do vzorcu vyse
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
No právě ,elektrika mě docela míjírobokop píše: horsi je zjistit kolik potrebujes pole do tech desek aby ti to spravne brzdilo


http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
pro takhle "malej" výkon se dá použít a používá jako zátěž i elektromotor jako generátor, to je skoro zadarmo..dá se stáhnout nějaká diplomka z ČVUT kde je komplet řízení nějakým PICem a v podstatě vše navržené..
pokud se rozhodneš pro ten s vířivými proudy mrkni na stránky TELMA ta je vyrábí pro náklaďáky, autobusy dodávky atd.. jsou tam výkresy a výkony a můžeš z toho vyjít ,pak je ještě nějakej americkej výrobce celejch dynamometrů ten má taky slušné stránky, ale už si to nepamatuju .. ve finále je to ale uplně jedno.. když to uděláš moc silný tak z těch osmi cívek budeš budit třeba jen 4 a nebo snížíš proud, když to uděláš moc malý tak uděláš druhou větší verzi
kolik závitů a jakého průřezu to najdeš u výpočtu transformátorů .. taky jsem kdysi chtěl stavět takovou brzdu ale pak jsem s motorama skončil, koupil jsem právě hotovou Telmu z autobusu (asi 200kg potvora - byla schopná brzdit cca 200kW) nakonec skončila u Luboše a pak snad ve šrotu.. 
pokud se rozhodneš pro ten s vířivými proudy mrkni na stránky TELMA ta je vyrábí pro náklaďáky, autobusy dodávky atd.. jsou tam výkresy a výkony a můžeš z toho vyjít ,pak je ještě nějakej americkej výrobce celejch dynamometrů ten má taky slušné stránky, ale už si to nepamatuju .. ve finále je to ale uplně jedno.. když to uděláš moc silný tak z těch osmi cívek budeš budit třeba jen 4 a nebo snížíš proud, když to uděláš moc malý tak uděláš druhou větší verzi


věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22952
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tohle bude desne zaviset na vzduchove mezere a materialu tech desek
zkus pohledat nejaky empirycky hodnoty treba se z toho da udelat nejakej graf z toho by slo pak vyjit
zkus pohledat nejaky empirycky hodnoty treba se z toho da udelat nejakej graf z toho by slo pak vyjit
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
ono je to závislý uplně na všem.. největší vliv má velikost cívky, její proud (do té doby než dojde k nasycení jádra, pak už nemá smysl zvyšovat proud) a průměr na kterém jsou cívky rozložené, potom jejich počet ten je většinou 8 dokola,resp 16 (jsou dvě za sebou) to je optimum velikosti vůči obvodu na kterém musejí být naskládány, pak má vliv vzduchová mezera a pak teplota jakmile se to přehřeje nad nějakou teplotu tak to nebrzdí.. a pak už je to jednoduchý.. roztočíš to a pustíš proud do cívek a budeš zvyšovat a bude růst brzdný moment a kotouče se začnou zahřívat vlivem vířivých proudů.. čím větší proud tím větší moment... a pokud to bude moc tak jak jsem psal může pouštět proud třeba jen do poloviny nebo klidně jen do jedné cívky.. tím se může měnit brzdnej moment v podstatě od 0-100%
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Tu telmu mám na velký motory ,a proto chci podobně udělat ten malej retardér (veškerou elektroniku + soft mám) .Zatím mě ale není jasný jak do toho kousnout třeba jak zvolit průřez jádra cívky nebo jak vůbec začít?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
já bych to taky neviděl tak složitě
jestli máš tu velkou, tak ta se musí stejně jako každá jiná točit bez budícího proudu volně, budou tam jen ztráty ventilací a třením v ložiskách
pak by se dalo zvedat zatížení třeba od 2 kW (ztrát při nějakých otáčkách) nahoru
jediné co potřebuješ je mít možnost budící proud stáhnout na nulu a jemněji regulovat
to bys snadno dosáhl buď snížením napětí budiče nebo zapojením jen několika cívek jak píše RaS
pravda ale je, že roztočit 200kW retardér z autobusu na 12000 1/min asi není úplně to vono vořechový
zas ale jestli to máš hotový a funkční, tak to můžeš honit tím menším motorem přes převod do pomala, třeba 1/4 a je to
......
ty proudy jsou vířivé od slova vír (třeba ve vodě)
výr je ten velkej pták ( má ho tvrdýho)

jestli máš tu velkou, tak ta se musí stejně jako každá jiná točit bez budícího proudu volně, budou tam jen ztráty ventilací a třením v ložiskách
pak by se dalo zvedat zatížení třeba od 2 kW (ztrát při nějakých otáčkách) nahoru
jediné co potřebuješ je mít možnost budící proud stáhnout na nulu a jemněji regulovat
to bys snadno dosáhl buď snížením napětí budiče nebo zapojením jen několika cívek jak píše RaS
pravda ale je, že roztočit 200kW retardér z autobusu na 12000 1/min asi není úplně to vono vořechový
zas ale jestli to máš hotový a funkční, tak to můžeš honit tím menším motorem přes převod do pomala, třeba 1/4 a je to
......
ty proudy jsou vířivé od slova vír (třeba ve vodě)
výr je ten velkej pták ( má ho tvrdýho)

Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;