
Zkontaktoval jsem se s prodejcem a uvidíme, co mi nabídne. Kalkulačky nažhavím a pak porovnám možnosti a hlavně se rozhodnu, jestli to radši nehodit do stoupy.
neblázni, ... proč ?robokop píše:a premyslel nekdo nad tim zkusit zacit pocitat?
když motor zabere tak se horní část řemenu napne/narovná ať už tam je nebo není napínák - a spodní část bude volnáFifík píše:packa, elbarto: převodový poměr je cca. 1:2, takže by to šlo. Rozvoďáky jsou ale opravdu podstatně širší (já mám 12mm, též konstrukční maximum).
robokop: na počátku jsem nepočítal, vycházejíc z předpokladu, že když normálně podobná řešení přenáší deseti a více násobky výkonu, tak to snad fungovat bude. Bylo to opravdu jenom "to zkusit". Teď jsem to prohnal kalkulačkou optibeltu a opravdu to pro daný převod a výkon vyžaduje podstatně větší (obrovskou) šířku. Což můj problém neřeší.
chb: Asi takto, když byl napínák dole, nemělo to na přeskakování vliv. Když byl nahoře, obráceně, mělo to vliv, ale ne eliminační. Tak jak je to vyfoceno to přestalo skákat. Jak to tedy má být? A jak ho donuti aby dělal co má?
nojo , ale tady se zas taky naráží na problém kdy se motorka zhoupne a v ten moment se řemen prověsí nahoře. takže dva napínáky ?chb píše:když motor zabere tak se horní část řemenu napne/narovná ať už tam je nebo není napínák - a spodní část bude volnáFifík píše:packa, elbarto: převodový poměr je cca. 1:2, takže by to šlo. Rozvoďáky jsou ale opravdu podstatně širší (já mám 12mm, též konstrukční maximum).
robokop: na počátku jsem nepočítal, vycházejíc z předpokladu, že když normálně podobná řešení přenáší deseti a více násobky výkonu, tak to snad fungovat bude. Bylo to opravdu jenom "to zkusit". Teď jsem to prohnal kalkulačkou optibeltu a opravdu to pro daný převod a výkon vyžaduje podstatně větší (obrovskou) šířku. Což můj problém neřeší.
chb: Asi takto, když byl napínák dole, nemělo to na přeskakování vliv. Když byl nahoře, obráceně, mělo to vliv, ale ne eliminační. Tak jak je to vyfoceno to přestalo skákat. Jak to tedy má být? A jak ho donuti aby dělal co má?
Proto se musí dát napínák na spodní stranu.
a řemen musí být napnutý natolik, aby nevyskočily zuby - tedy i ten napínák musí dost tlačit, klasické řemeny co tam cpeš jsou určené na pevnou rozteč řemenic
Předpokládám, že motorkové řemeny budou mít trochu jiné ozubení právě z toho důvodu, aby "nepřeskočily"