Co bys čekal od člověka, co si vleze dobrovolně do sajdy, než chlast a remcáníbobanbob píše:tak to máš dobrýfidel47 píše:Taky mám slabost pro tento druh dopravy, má to velkou výhodu, že spolujezdci mohou říkat co chtějí-já je neslyšim...moji spolujezdci spíš chlastaj a blbě kecaj až po zastavení
Co jste dneska bastlili? Vytvareli....
Zatim bojimMex píše:A proč Ti vadí vektorové řízení na vřeteni? Aspoň Ti nebudou padat otáčky.Thomeeque píše:soustruh jsem chtěl řídit vektorově, vřeteno skalárně, teď si budu muset vybrat
Nebo se bojíš přetížení vřetene? To snad nehrozí.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
to fidel47 mno pěkný stroj i klikovka
co se stalo ?? klasický ruský zmetek z výroby nebo něco jiného
já to musím zaklepat .. zatím dobrý

já to musím zaklepat .. zatím dobrý
A je vůbec možné ho přetížit?Thomeeque píše:Zatim bojimMex píše:Nebo se bojíš přetížení vřetene? To snad nehrozí.
Když máš takové mocotáčkové vřeteno, tak v tom budeš předpokládám používat srandovní vrtáky nějakých 0.3-3mm a frézy do 1/8" (soudím podle sebe), a takovými nástroji snad ani nejseš schopný udělat takový řezný odpor, že by to tomu vřetenu (navíc nezávisle chlazenému vodou) mohlo ublížit, i když se měnič bude snažit za každou cenu udržet otáčky.
Nebo se pletu?
Mimochodem jak to budeš ovládat? Pro soustruh by se asi hodil potenciometr, ale na frézce by se to asi elegantněji řešilo pomocí RS485, ne?
Případně i na soustruhu to honit přes RS485, kterou by ale realizoval nějaký malý MCU, k němuž by pak byl připojený ten potenciometr, přepínače směru atd. A ten jednochip by mohl zařídit i to přepínání vektor/skalár, pokud bys na tom trval.
Naposledy upravil(a) Mex dne 30. 12. 2016, 10:09, celkem upraveno 1 x.
Pokud bude vše šlapat jak má.. psal jsem zatim.
Dík, T.
Řízení ze systému přes RS485 zkusit rozchodit chci. Ale naopak spíš kvůli soustruhu (konstantní řezná rychlost). U frézky v mojí konfiguraci moc velký přínos nevidim, už jsem zvyklej to ovládat manuálně.Mex píše:Mimochodem jak to budeš ovládat? Pro soustruh by se asi hodil potenciometr, ale na frézce by se to asi elegantněji řešilo pomocí RS485, ne?
Jak?Mex píše:A ten jednochip by mohl zařídit i to přepínání vektor/skalár, pokud bys na tom trval.
Dík, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Budeš to předpokládám ovládat po Modbusu.Thomeeque píše:Jak?Mex píše:A ten jednochip by mohl zařídit i to přepínání vektor/skalár, pokud bys na tom trval.
No a Modbus dokáže zapsat do kteréhokoli z parametrů měniče, takže tam může nasypat kompletní sadu nastavení.
Ty máš snad měnič Emarson nějaké starší řady (pokud si to správně pamatuju), tam to doufám jde taky, stejně jako u nových řad.
Pokud toho přeprogramováváš víc, tak je dobré se podívat, jestli se dá využít nějaký režim zápisu parametrů jen do RAM, abys zbytečně neojížděl EEPROM. Snad to tenhle Emerson taky nějak umí. Ale i kdyby ne, tak jedno přepsání parametrů při každém přehození ze stroje na stroj tu EEPROMu neutahá.
Jinak teda zvaž i to nastavování otáček na frézce z LinuxCNC. Já jsem kdysi taky nastavoval otáčky ručně potenciometrem, ale potom co jsem to předělal na ovládání z LinuxCNC, tak už bych to jinak nechtěl.
Ahoj Bobanbobe,
chtěl jsem odpovědět soukromě, abych neplevelil strojařinu, ale když už jsme zatáhli rusáky a tady to nakousli, tak si dovolím ještě jeden plevel zasadit.
Tu svou ruskou motorku jsem koupil v původním opotřebovaným stavu z Ukrajiny,celou jí rozebral, přetěsnil motor a převodovku (všechny hřídele byly těsněny filcovými kroužky, nikoliv gufery),udělal jí novou elektriku, vypletl nově kola a dal jí vojenský kabát (koupil jsem jí v černé barvě) a začal ji používat v nejhrubším terénu a nešetřil jsem jí, najezdil jsem s ní asi 3 000 Km převážně po lesích a polích-protože neměla doklady. Vážné závady jsem měl tyto: Hned ze začátku praskla ta klikovka-při plné jízdě-důvod nevím-ale kromě toho popraskaného víka neudělala jinou škodu-fungl novou kliku jsem koupil na ukrajině tuším že vyšla v přepočtu na 6 000 Kč, pak se mi celkem často povolovaly šrouby v náhonu zadního kola-je tam asi 8 šroubů kolem dokola a jsou proti povolení zajištěny drátem, to vždy projevilo rachotem z náhonu jak hlavy narážely na víko, jednou mi vpraskla trubka zadní vydlice,sem tam ventilová pružina a nejhorší závada co mě potkala byla dosti ošajstlich- v plné jízdě s pasažérem v sajde (samozřejmě s kulometem před obličejem) v pravotočivé zatáčce na asfaltu praskl štít přední brzdy, ta se zablokovala a šli jsme několikrát přes "střechu" směrem do lesa-já z toho vylít stranou, pasažér zůstal v sajdě a byl fest potlučenej.
Když to zhodnotím, tak to byla skvělá motorka, která byla schopná čehokoliv, jen po celodenní jízdě potřebovala pojízdnou dílnu a kováře-což u tohoto stroje při "vojenském využití" považuju za úplně normální.
MOTO-STROJAŘINĚ ZDAR!
chtěl jsem odpovědět soukromě, abych neplevelil strojařinu, ale když už jsme zatáhli rusáky a tady to nakousli, tak si dovolím ještě jeden plevel zasadit.
Tu svou ruskou motorku jsem koupil v původním opotřebovaným stavu z Ukrajiny,celou jí rozebral, přetěsnil motor a převodovku (všechny hřídele byly těsněny filcovými kroužky, nikoliv gufery),udělal jí novou elektriku, vypletl nově kola a dal jí vojenský kabát (koupil jsem jí v černé barvě) a začal ji používat v nejhrubším terénu a nešetřil jsem jí, najezdil jsem s ní asi 3 000 Km převážně po lesích a polích-protože neměla doklady. Vážné závady jsem měl tyto: Hned ze začátku praskla ta klikovka-při plné jízdě-důvod nevím-ale kromě toho popraskaného víka neudělala jinou škodu-fungl novou kliku jsem koupil na ukrajině tuším že vyšla v přepočtu na 6 000 Kč, pak se mi celkem často povolovaly šrouby v náhonu zadního kola-je tam asi 8 šroubů kolem dokola a jsou proti povolení zajištěny drátem, to vždy projevilo rachotem z náhonu jak hlavy narážely na víko, jednou mi vpraskla trubka zadní vydlice,sem tam ventilová pružina a nejhorší závada co mě potkala byla dosti ošajstlich- v plné jízdě s pasažérem v sajde (samozřejmě s kulometem před obličejem) v pravotočivé zatáčce na asfaltu praskl štít přední brzdy, ta se zablokovala a šli jsme několikrát přes "střechu" směrem do lesa-já z toho vylít stranou, pasažér zůstal v sajdě a byl fest potlučenej.
Když to zhodnotím, tak to byla skvělá motorka, která byla schopná čehokoliv, jen po celodenní jízdě potřebovala pojízdnou dílnu a kováře-což u tohoto stroje při "vojenském využití" považuju za úplně normální.
MOTO-STROJAŘINĚ ZDAR!
Kolik bylo v dutinách toho odlitku písku?

Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Sahara
- Příspěvky: 43
- Registrován: 29. 12. 2013, 12:37
- Bydliště: Frenštát p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Ta vůle vřetene je tohle?
https://www.youtube.com/watch?v=m_GpcEoUoTc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=m_GpcEoUoTc" onclick="window.open(this.href);return false;