Soustruh SU 40 Manuál
Mrkni zde http://www.tumlikovo.cz/download/ nebo http://stachura.cz/manual.htm
Jde mi o filtr oleje, dlouhá léta se na údržbu prdělo až letos při pokusu rozjet motor šel na převin. Soustruh se po naředění a proplachu petrolejem rozbíhal dobře ale po dolití oleje zas trošku zatuhl (v dílně je zima) a olej ve vrchním olejoznaku nestříká jako dřív. Spojka na můj vkus při zastavení vřetene zabrzdí dost brutálně (sklíčidlo zastaví okamžitě). Soustruh taky dost hřeje.
Vypada to že máš hustý olej ještě když nevytápíš prostor kde soustruh je, optimální olej RENOLIN MA 46 http://stachura.cz/novy/data/olej_renolin_MA.pdf spojka se dá povolit ale nejdřiv vyřeš olej, teplotu prostoru kolem 15 stupnu.
Na obrázku máš označené schéma mazaní SU50A a podobné je i na SU40, najdi sací koš ten vyčisti, co se týče olejů vždy se dávaly oleje řady J4 dnes MA46 a úniky olejů to je kapitola na dlouho 

Naposledy upravil(a) martan69 dne 20. 2. 2017, 10:31, celkem upraveno 1 x.
To jsem měl u SU32. Tak zahnojený voštiňák, že s ním nešlo ani hnout. Tak jsem ho rozebral a jednu podruhé vyčistit. A to jsem neměl dělat. Už se mi několik lamelek nepodařilo vrátit zpátky. Ale aspoň se teď točí.
Tady se někdo tak pokoušel až ho ukroutil.
Brzda neodbrzdí neboť má malý tlak a nejede to, je to prosté.
Tady se někdo tak pokoušel až ho ukroutil.
Brzda neodbrzdí neboť má malý tlak a nejede to, je to prosté.
Sběratel strojů :-)