3D kótování
Taky už se vám stalo, že jste dostali 3D model, který byl zakótovaný ve 3D. Nechápu tenhle trend. Je to úplně k ničemu, žádný pokrok v tom nevidím. De fakto v jednom pohledu je naflákáno sposta kót, kde vynášecí čáry jsou dosti nejasné, vyznat se, která kóta patří ke které geometrii je docela problém. Takže abych s tím byl schopen pracovat, musím si udělat vlastní výkres dílu. Ten nešťastník co to tvořil musel strávit s tím kótováním ve 3D stejně času, jako kdyby udělal 2D výkres. To je fakt pokrok. Bezvýkresovou dokumentaci musí takhle tlačit do praxe úplná banda vypatlanců. Už vidím dělníky na montáži zápasit s počítačem, ten měnit každý půl roku, dávat spoustu peněz do prohlížečů....
Taky úžasný je, že to 3D razítko a textové informace mají většinou umístněné u počátku, zatímco samotný díl je kilometr někde daleko. Většina prohlížečů má centrum rotace někde veprostřed, takže hezky se pak s tím dělá.
Pro mě bude pokrok, až budu moci definovat materiál dílu včetně tepelného zpracování. Až definuji u jednotlivé plochy její toleraci polohy, drsnost, povrchovou úpravu atd. A až tyto informace bude umět využívat CAM, CAE a jiné. A až bude přenositelnost mezi CAD systémy a ne že si každý výrobce CAD systému pojede svoji cestičku vývoje.
Taky úžasný je, že to 3D razítko a textové informace mají většinou umístněné u počátku, zatímco samotný díl je kilometr někde daleko. Většina prohlížečů má centrum rotace někde veprostřed, takže hezky se pak s tím dělá.
Pro mě bude pokrok, až budu moci definovat materiál dílu včetně tepelného zpracování. Až definuji u jednotlivé plochy její toleraci polohy, drsnost, povrchovou úpravu atd. A až tyto informace bude umět využívat CAM, CAE a jiné. A až bude přenositelnost mezi CAD systémy a ne že si každý výrobce CAD systému pojede svoji cestičku vývoje.
To máš za to že děláte pro Skopčáky :lol:to je ta nová doba
Ale takový origo výkres motoru od Bugattiho taky není žádná prdel ,co do toho dokázal načmárat ,o tom v jakým je to stavu po těch letech ani nemluvě
(nemužu ho sem dát je to majetek zákazníka pro kterého to dělám)


http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
A to ještě zdaleka není všechno - když bych měl porovnat kvalitu výkresů (vhodnost tolerancí, způsob okótování, obecně technologičnost), tak výkres starý 5 let (nemluvě 20 let) a současnost je jak z jiného světabobik píše:Taky už se vám stalo, že jste dostali 3D model, který byl zakótovaný ve 3D. Nechápu tenhle trend. Je to úplně k ničemu, žádný pokrok v tom nevidím. De fakto v jednom pohledu je naflákáno sposta kót, kde vynášecí čáry jsou dosti nejasné, vyznat se, která kóta patří ke které geometrii je docela problém. Takže abych s tím byl schopen pracovat, musím si udělat vlastní výkres dílu. Ten nešťastník co to tvořil musel strávit s tím kótováním ve 3D stejně času, jako kdyby udělal 2D výkres. To je fakt pokrok. Bezvýkresovou dokumentaci musí takhle tlačit do praxe úplná banda vypatlanců. Už vidím dělníky na montáži zápasit s počítačem, ten měnit každý půl roku, dávat spoustu peněz do prohlížečů....
Taky úžasný je, že to 3D razítko a textové informace mají většinou umístněné u počátku, zatímco samotný díl je kilometr někde daleko. Většina prohlížečů má centrum rotace někde veprostřed, takže hezky se pak s tím dělá.
Pro mě bude pokrok, až budu moci definovat materiál dílu včetně tepelného zpracování. Až definuji u jednotlivé plochy její toleraci polohy, drsnost, povrchovou úpravu atd. A až tyto informace bude umět využívat CAM, CAE a jiné. A až bude přenositelnost mezi CAD systémy a ne že si každý výrobce CAD systému pojede svoji cestičku vývoje.


Strojařina jde do totální prxxxx šíleným tempem - a to nejen v ČR.
Co se týká kvality konstrukční dokumentace, tak pokles tady je. Na vině je školství. Dále nejlepší cesta jak získat konstruktéra je když ho proškolí rovnou chlapi z výroby. To by ale dnešní mládež musela mít k těmto lidem nějakou úctu. Bohužel, dneska jsou to supermani, sou přeci konstruktéři a nějakej dělník je nebude přeci poučovat. A za pozdrav jim taky nestojí. Takže takovýho pitomce každej ignoruje, díl se nějak vyrobí, i když by šel udělat dvakrát levněji a hotovo. Bohužel i počet dělníků, co jsou ochotni se podělit o nějaké zkušenosti a předat je dál také klesá. Jednak jim stačí jedno setkání s takovým arogantním pitomcem a už háží všechny konstruktéry do jednoho pytle nebo nejsou na takové úrovni, aby mohli něco předávat, protože odborně nějsou na svém místě. Dnešní personalisti klidně naberou jako soustružníka vyučeného kuchaře.
Nebo je konstrukční kancelář úpně externí, tak tam ty konstruktéři vlastně žádnou zpětnou vazbu na ty své výtvory nemají.
No a další věc, jež přispěla k poklesu kvality výrobní dokumentace jsou moderní CAD sytémy. Jejich nasazení vede většinou ke ztrátě představivosti. Na obrazovce díl vypadá jinak než ve skutečnosti. Ve 2D jsou CAD systémy většinou přednastaveny špatně, skoro nikdo se nenamáhá do defaultní nastavení změnit.

Nebo je konstrukční kancelář úpně externí, tak tam ty konstruktéři vlastně žádnou zpětnou vazbu na ty své výtvory nemají.
No a další věc, jež přispěla k poklesu kvality výrobní dokumentace jsou moderní CAD sytémy. Jejich nasazení vede většinou ke ztrátě představivosti. Na obrazovce díl vypadá jinak než ve skutečnosti. Ve 2D jsou CAD systémy většinou přednastaveny špatně, skoro nikdo se nenamáhá do defaultní nastavení změnit.
jeden cas jsem pusobil na vut v brne, mel na starosti praxi a prednasky, kdyz jsem chtel, aby si studenti svoje vytvory i vyrobili, tak se mnou vsichni souhlasili, jedinou prekazkou bylo, ze delka praxe neni takova aby to stihli vyrobit a navic by se spotrebovalo moc materialu, on ten cas by byl, pokud by se nedelaly grantovany projekty
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
soudruzi by chtěli, ale nejsou knihy..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8341
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Já to vidím tak, že opravdových konstruktérů je pořád stejně jako před těmi dvaceti lety, ale firem které něco vyvíjejí a vyrábějí jsou spousty, takže modely a výkresy dělá každý, kdo má nějakou myšlenkumilan584 píše:A to ještě zdaleka není všechno - když bych měl porovnat kvalitu výkresů (vhodnost tolerancí, způsob okótování, obecně technologičnost), tak výkres starý 5 let (nemluvě 20 let) a současnost je jak z jiného světa- podle starých výkresů lze bezproblémů okamžitě vyrábět, to CO generují současní klikací tragédi od PC, jasná sabotáž - odhadem tak možná 10% dílců lze vyrobit bez toho, aby si ty omalovánky
autor překreslil - nebo alespoń v tom ty kraviny opravil.
Strojařina jde do totální prxxxx šíleným tempem - a to nejen v ČR.



Aleš Procháska
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8341
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
A pokud jsou, tak ignorují změny v dokumentaci, které nastaly vlivem používání CADů (totéž se týká i norem). Takže je stejně nikdo nerespektuje a dělá si to každý po svém... Samozřejmě CADy na tom mají také podíl, viz bobik v prvním příspěvku.RaS píše:soudruzi by chtěli, ale nejsou knihy..
Aleš Procháska
Za mne, já bych CAD moc neobviňoval. Každý dospělý CAD umí výkres dle libosti (povrchy, tvrdosti, kalení a já nevím co ještě). Je to jen lenost tvůrce takový výkres udělat. Nebo, jak píše prochazka v mnohých případech výkres netřeba. Na druhou stranu, stavaři staví jen podle výkresů (z CAD) již mnoho let. Holt toho zedníka zatím nenahradilo žádné CNC.
No dostali jsme se trochu od tématu. Mě by zajímalo, zda už se sestkáváte s tím, že vám dodají 3D model kompletně zakótovaný ve 3D včetně textových informací. A jak se pak vám s tím dělá.
Další odbočka, poslední verze Catie V5R24, co teď letí v automobilovém průmyslu umožňuje k 3D bodům definovat i polohové tolerance. Takže dostanete třeba 3D model výlisku na měm spostu kontrolních bodů, z nichž zákazník chce protokol. Dále jsou tam ve stromu popsány polohové tolerance jednotlivých ploch. A to je všechno, co dostanete. Takže musím z tohodle udělat 2D výkres pro naší kontrolu, protože CAtii máme ale na prohlížeče se peníze nedostávaj. Z tohoto "pokroku" nějak nadšenej nejsem.
Další odbočka, poslední verze Catie V5R24, co teď letí v automobilovém průmyslu umožňuje k 3D bodům definovat i polohové tolerance. Takže dostanete třeba 3D model výlisku na měm spostu kontrolních bodů, z nichž zákazník chce protokol. Dále jsou tam ve stromu popsány polohové tolerance jednotlivých ploch. A to je všechno, co dostanete. Takže musím z tohodle udělat 2D výkres pro naší kontrolu, protože CAtii máme ale na prohlížeče se peníze nedostávaj. Z tohoto "pokroku" nějak nadšenej nejsem.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8341
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
A to já se k obvinění klidně přidámreta píše:Za mne, já bych CAD moc neobviňoval. Každý dospělý CAD umí výkres dle libosti (povrchy, tvrdosti, kalení a já nevím co ještě). Je to jen lenost tvůrce takový výkres udělat. Nebo, jak píše prochazka v mnohých případech výkres netřeba. Na druhou stranu, stavaři staví jen podle výkresů (z CAD) již mnoho let. Holt toho zedníka zatím nenahradilo žádné CNC.



Takže za mě je na vývoji CADů ještě spousta práce, hlavně v těchhle "drobnostech". Aby třeba CAD uměl připojit požadavek na drsnost plochy, který by si převzal CAM a použil jej pro výchozí nastavení řezných podmínek.
Aleš Procháska
Souhlasím, že třeba ten SolidWorks, vytvoření výkresu nudná a zdlouhavá práce (skutečně si neumí načíst některé věci z modelu, nebo to neumím jen já). Řek bych, že je to ale jen obchodní věc, co by pak ty firmy prodávaly pokud by jednou vypustily dokonalý produkt. A zmíněný SW je na tom dokonce tak špatně (z obchodního hlediska dobře), že starší verze SW neumí načíst soubory nových verzí.