CNC ve FreeCAD
Kolej musíš měřit mikrometrem s nasazeným vozíkem (pošoupnout a změřit třeba po 50mm ) .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
jenže ty musíš měřit dosedací plochu od vozíku.. na té horní hraně jezdí jen břit stírátka..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
fmodel píše:Kolej musíš měřit mikrometrem s nasazeným vozíkem (pošoupnout a změřit třeba po 50mm ) .
Ppředpokládel jsem že výška celé kolejnice nemusí být nijak přesná, protože ten rozměr není na funkci nijak důležitý,RaS píše:jenže ty musíš měřit dosedací plochu od vozíku.. na té horní hraně jezdí jen břit stírátka..
ale že se ten rozměr bude po délce měnit jsem nepočítal.
Od rána jsem na to nesahnul, nevím jak mám začít, pořád jen měřím, chyb je moc a jsou hluboké.grade065 píše:Asi už je pozdě .........![]()
Taky jsem to nevěděl ...tohle vlákno se vyplatí sledovat..
Co budete dělat zase škrábat?
Boule odstraňovat je radost, ale já mám několik míst kde materiál chybí a tedy musím odstranit 90% většinou dokonalého povrchu, abych se dostal na tu hloubku.
Nikdy by mi nenapadlo že se takové železo jako je ta kolej bude tak snadno ohýbat podle nerovností pod ní.
.
Tam co jsem si způsobil problém se mi to podařilo pro zatím srovnat tak, že 100mm od konce rovina padá asi o - 0,015 mm.
Dva Alobaly 0,01 se tam nevejdou a jeden je volný..
Dal jsem se do druhé strany která je v prostřed do mínusu asi 0.04.
Vyfotil jsem to až když jsem něco oškrábal, v každém případě je více vlevo vidět, jak se materiál kolem děr trochu zvednul Takhle to vypadá když jsem to jednou oškrabal. Po asi 6 hodinách jsem se dopracoval k výsledku že Alobal drochu dře - neušpiněný prostor je ale ještě dost velký.
Dva Alobaly 0,01 se tam nevejdou a jeden je volný..
Dal jsem se do druhé strany která je v prostřed do mínusu asi 0.04.
Vyfotil jsem to až když jsem něco oškrábal, v každém případě je více vlevo vidět, jak se materiál kolem děr trochu zvednul Takhle to vypadá když jsem to jednou oškrabal. Po asi 6 hodinách jsem se dopracoval k výsledku že Alobal drochu dře - neušpiněný prostor je ale ještě dost velký.
.
Přiznávám, že jsem detailně nečetl celé vlákno, ale doufám, že používáš nějaké pravítko a ne kolejnici na opisování. To ustavení portálu na červy (příp. štelovací šrouby a zalití se používá. Ale pozor, nevylévat obyčejným Epoxy. Ten se smršťuje. Jsou na to speciální podlévací hmoty, které mají minimální změnu rozměru po vytuhnutí. Např. hmota SKC 58 má předepsanou min. vrstvu asi 2,5 mm (nepamatuji si to úplně přesně). Mezera se nezalévá shora, ale tlačí se naplněnou kartuší zespodu dírou a vzduch se odvádí nahoru, až do výtoku hmoty. Pak se plnící otvor ucpe červem a nechá se to vytvrdit bez nějakých pokusů tím pohnout úmyslně nebo z blbosti. Přitahovací šrouby na svých místech, včetně pěnových kroužků. vnější mezera vylepena pěnovou páskou.
Hmm. to vypadá dobře .Když jsem mluvil o epoxy myslel jsem gadur fluid od dawexu ale ten SKC taky vypadá dobře
Nevíte dá se někde v ČR koupit ?Znáte ještě nějaké podobné produkty? Jo jinak min.tlouštka je 0.5mm
Nevíte dá se někde v ČR koupit ?Znáte ještě nějaké podobné produkty? Jo jinak min.tlouštka je 0.5mm
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
Používám pravítko, kolejnice sama o sobě je křivá ve všech možných směrech, ohýbá se vlastní vahou a jak jsem nedávno zjistil, mění po délce dokonce i výšku.Josef píše:Přiznávám, že jsem detailně nečetl celé vlákno, ale doufám, že používáš nějaké pravítko a ne kolejnici na opisování.
Na vyplnění mezery spojovacích ploch jsem při návrhu nemyslel a tedy nevím kam bych dal nějaký ladicí šrouby. Potřebuju aby to šlo někdy v budoucnu rozebrat, protože to bude mít přes 400kg, to znamená že ta vyplňovací hmota by musela být nelepivá, jinak tu věc už nikdy nepřestěhuju.
Měl jsem původněv plánu že plochy zaškrabu, aby byly co nejlépe rovnoběžné a případně to někde podloźím nějakou folí,
.
Separace jedné plochy, vyvrtat pár dírek mosazné vložky ,4ks výpalky ajt...Vepr píše:Používám pravítko, kolejnice sama o sobě je křivá ve všech možných směrech, ohýbá se vlastní vahou a jak jsem nedávno zjistil, mění po délce dokonce i výšku.Josef píše:Přiznávám, že jsem detailně nečetl celé vlákno, ale doufám, že používáš nějaké pravítko a ne kolejnici na opisování.
Na vyplnění mezery spojovacích ploch jsem při návrhu nemyslel a tedy nevím kam bych dal nějaký ladicí šrouby. Potřebuju aby to šlo někdy v budoucnu rozebrat, protože to bude mít přes 400kg, to znamená že ta vyplňovací hmota by musela být nelepivá, jinak tu věc už nikdy nepřestěhuju.
Měl jsem původněv plánu že plochy zaškrabu, aby byly co nejlépe rovnoběžné a případně to někde podloźím nějakou folí,

Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
Pár dírek - to jako že mám do toho vrtat ?grade065 píše: Separace jedné plochy, vyvrtat pár dírek mosazné vložky ,4ks výpalky ajt...

Ve skutečnosti by mi ale nevadilo když bude portál nakloněný kolem osy X nebo Y, stejně budu muset podkládat vozíky protože jsou různě vysoké a tím to srovnám.
Musím bezpodmínečně zajistit jen kolmost portálu s kolejnicema Y kolem svislé osy Z - otáčením celého portálu - což půjde ze všeho nejsnadněji..
Mnohonásobným měřením hodinkama, pravítkem a vodováhou.Kuba68 píše:Jak měříš rovinnost montážních ploch (nejen) pro kolejnice vůči sobě, aby ty dvě roviny, určené jednotlivou plochou, byly stejné?
Ta vodováha je nenahraditelná, protože pokud budou obě kolejnice zkroucené jako šroubovice DNA, nelze to podle mě v amatérských podmínkách jinak odhalit.
Už se mi to podařilo srovnat i tak, že se hodinky na protilehlé straně na pravítku ani nehnuly ale vodováha odhalila že koleje jsou křížem.
.
Milionkrát rozebrat a složit až do posrání.....
Koukněte se na katalog PMI mají tam víc tabulek tolerancí než hiwin a podle toho by nějaký menší odchylky neměly vadit
klíčové je spíše předpětí vozíků ......Napsal jste že některé jdou volně a některé ztěžka, pokud mají vysoké předpětí tak při tolerancích určených pro střední předpětí se to bude kousat.
Já mám předpětí ZA a vozíky mají na koleji víceméně stejný odpor 6N
Koukněte se na katalog PMI mají tam víc tabulek tolerancí než hiwin a podle toho by nějaký menší odchylky neměly vadit
klíčové je spíše předpětí vozíků ......Napsal jste že některé jdou volně a některé ztěžka, pokud mají vysoké předpětí tak při tolerancích určených pro střední předpětí se to bude kousat.
Já mám předpětí ZA a vozíky mají na koleji víceméně stejný odpor 6N
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
Bez příklepu to půjde hodně špatně, ale já to myslel hlavně tak, že je mi dotoho líto dělat dírky, když se mi to podařilo tak pěkně vykytovatgrade065 píše:Jo a vrtal bych vrtákem do obkladu bez příklepu do 500ot/min

Musím to vyřešit jinak, hlavně je to ještě hodně daleko, mám taky dost jiné práce.
.
Myslel jsem tím montážní plochy na tom polymerovém základu. Asi ideální by byla velká tušírovací deska, jeřábek a otisk na barvu. Tam by bylo pěkně vidět, kde je pravda. Pokud se tedy díly konstrukce nezdeformují vlastní vahou....
"Pokroucené" vodící kolejnice se možná nakroutí (srovnají) po přišroubování podle těch základových ploch ne? Doporučoval bych použít při dotahování momentový klíč.
"Pokroucené" vodící kolejnice se možná nakroutí (srovnají) po přišroubování podle těch základových ploch ne? Doporučoval bych použít při dotahování momentový klíč.