CNC ve FreeCAD
Tak na tom mám snad celou plechovku barvy. Samozřejmě že to steklo a tak jsem brousil a stříkaly se další vrstvy.
Nechal jsem topení na to foukat celou noc a když jsem k tomu druhý den přišel, tak v prostřed ze zadu to bylo
horké až to na dotek rukou pálilo a na krajích studené. Nadával jsem si v domění že jsem to zničil
a opřel jsem o železo natušírované pravítko - ani se to nehlo a i po vychladnutí je to stejně rovné.
Tak že materiál teplo moc nevede, ale jinak je po mechanické stránce vynikající
Blíží se doba stěhování portálu o místnost vedle a usazení na spodní část stroje - začínám tedy řešit pravé úhly.
Když to bude takto křivé dá se to srovnat i dodatečně podkládáním na pohyblivé části Z,
ale hlavně odchylku vlevo dokážu změřit vodováhou, která už se mi nečekaně několikrát hodila.
Na případ na obrázku vpravo bych si musel udělat nějaký přípravek, nebo půjčit jinou vodováhu. Co ale nemám páru jak změřit je tenhle úhel..Výhodou je že tento úhel se dá ladit na již smontovaném stroji kdykoliv v budoucnu.
Samožřejmě za předpokladu že to ničím k sobě nepřilepím - což nechci. Zatím naivně věřím tomu, že dosedací plochy na sebe dokonale bez spáry klapnou a všude bude pravý ůhel a nebudu tedy muset řešit nějaké tmelení.
Protože v dílně je zima skoro jako venku tak jsem si zatopil a pak jsem zapomněl 2KW topení a namířené na portál.Nechal jsem topení na to foukat celou noc a když jsem k tomu druhý den přišel, tak v prostřed ze zadu to bylo
horké až to na dotek rukou pálilo a na krajích studené. Nadával jsem si v domění že jsem to zničil
a opřel jsem o železo natušírované pravítko - ani se to nehlo a i po vychladnutí je to stejně rovné.
Tak že materiál teplo moc nevede, ale jinak je po mechanické stránce vynikající

Blíží se doba stěhování portálu o místnost vedle a usazení na spodní část stroje - začínám tedy řešit pravé úhly.
Když to bude takto křivé dá se to srovnat i dodatečně podkládáním na pohyblivé části Z,
ale hlavně odchylku vlevo dokážu změřit vodováhou, která už se mi nečekaně několikrát hodila.
Na případ na obrázku vpravo bych si musel udělat nějaký přípravek, nebo půjčit jinou vodováhu. Co ale nemám páru jak změřit je tenhle úhel..Výhodou je že tento úhel se dá ladit na již smontovaném stroji kdykoliv v budoucnu.
Samožřejmě za předpokladu že to ničím k sobě nepřilepím - což nechci. Zatím naivně věřím tomu, že dosedací plochy na sebe dokonale bez spáry klapnou a všude bude pravý ůhel a nebudu tedy muset řešit nějaké tmelení.
.
S nadšením to sleduju, co se stříkání týká, tak v týhle zimě (mám doma stejnej problém, taky klepu kosu) pomůže mít to trochu víc naředěný a dát víc tenčích vrstev s odstupem pro odpaření. Na stroje používám polyuretan, ale hned po syntetice je to druhá nejhorší barva - pomale zasychá, blbě kryje, nanáší se ve větší vrstvě - moc barvy + zima = teče, jenže stojí podstatně míň než akrylát, jinak se to nedá srovnat. Odstín je pěknej a na fotce to máš pěkně stříklý.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Barva je polyuretanová dvousložková RAL 6018.
Cena asi 300 Kč za 0,75kg plechovku i s tužidlem a namíchali mi to na počkání.
Podle dokumentace jsem použil několika-násobně víc barvy než je nutné - již po první vrstvě to bylo téměř dokonalé.
Když jsem volal výrobci že to pomalu tvrdne, tak se doslova zhrozil proč jsem to tak zaplavil barvou
Železné části Z jsem již dříve nechal nabarvit práškovou barvou myslím že se to jmenuje Komaxit.
Dnes bych to raději udělal tou polyuretanovou. Zatím mám totiž takovou zkušenost,
že častěji udělám nějakou ránu do do té vypalované práškové barvy než do toho poylyuretanu.
Bude to nejspíš tím že ta polyuretanová je po delší době taky pěkně tvrdá, ale přesto bude asi trochu pružnější.
Cena asi 300 Kč za 0,75kg plechovku i s tužidlem a namíchali mi to na počkání.
Podle dokumentace jsem použil několika-násobně víc barvy než je nutné - již po první vrstvě to bylo téměř dokonalé.
Když jsem volal výrobci že to pomalu tvrdne, tak se doslova zhrozil proč jsem to tak zaplavil barvou

Dnes bych to raději udělal tou polyuretanovou. Zatím mám totiž takovou zkušenost,
že častěji udělám nějakou ránu do do té vypalované práškové barvy než do toho poylyuretanu.
Bude to nejspíš tím že ta polyuretanová je po delší době taky pěkně tvrdá, ale přesto bude asi trochu pružnější.
.
Tvrdne pomalu protože je v tom hrozně moc pigmentu
Běžný problém transparentní báze a hodně polotransparentního pigmentu =dlouho schne a blbě kryje
Měl jste šťastnou ruku s tou 2složkou být to alkyd schne to 3 měsíce.kdyby jste zvolil pastelový odstín dostal by jste se na parametry výrobce
Běžný problém transparentní báze a hodně polotransparentního pigmentu =dlouho schne a blbě kryje
Měl jste šťastnou ruku s tou 2složkou být to alkyd schne to 3 měsíce.kdyby jste zvolil pastelový odstín dostal by jste se na parametry výrobce
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
Podle výrobce jsem dlouhé vytvrzování způsobil velkou vrstvou, přičemž se nemohlo vypařit ředidlo použité pro stříkání.
Fakt je že barva pár měsíců smrděla, teď je bez zápachu a je tvrdá.
V každém případě mojí rychlost stavby to rozhodně neovlivnilo - problém spíš než v chemii barvy je chemie v mém mozku
Barvu jsem vybral na základě informací z tohoto fóra kdy někdo doporučoval barvu Hodopur, kterou zřejmě výrobce nahradil touto.
Fakt je že barva pár měsíců smrděla, teď je bez zápachu a je tvrdá.
V každém případě mojí rychlost stavby to rozhodně neovlivnilo - problém spíš než v chemii barvy je chemie v mém mozku

Barvu jsem vybral na základě informací z tohoto fóra kdy někdo doporučoval barvu Hodopur, kterou zřejmě výrobce nahradil touto.
.
hodopur a het jsou dva různí výrobci.. žádná náhrada
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
ten hodopur je z Hodonína, ale HET je někde ze severu Lovosice, Teplice tam někde.. nevím kde jsi přišel na to, že jsou taky z Hodonína..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
A ještě se musíš naučit i tím pravítkem měřit!Vepr píše: tak v prostřed ze zadu to bylo
horké až to na dotek rukou pálilo a na krajích studené. Nadával jsem si v domění že jsem to zničil
a opřel jsem o železo natušírované pravítko - ani se to nehlo a i po vychladnutí je to stejně rovné.
Tak že materiál teplo moc nevede, ale jinak je po mechanické stránce vynikající![]()
Takovou hovadinu jsem už dlouho neslyšel. A věř mi, že i jeden stupeň na velkých kusech dokáže průhyb v setinách. V tabulkách si zjisti tepelnou vodivost betonu a železa (roztažnost je téměř stejná) a možná usoudíš, že nemáš pravdu, ale spíše pochybuju.
Máš naprostou pravdu - všechno má svoje.Josef píše:A ještě se musíš naučit i tím pravítkem měřit!
Takovou hovadinu jsem už dlouho neslyšel. A věř mi, že i jeden stupeň na velkých kusech dokáže průhyb v setinách.
V tabulkách si zjisti tepelnou vodivost betonu a železa (roztažnost je téměř stejná) a možná usoudíš, že nemáš pravdu, ale spíše pochybuju.
Například když se při rovnání blížím k rovině, tak už musím na pravítko nanášet tak tenkou vrstvu barvy,
že ji skoro není na obtisknutí vidět a šermuju kolem toho se světlem, abych věděl kde škrábnout.
V případě že zase ale nanesu na pravítko barvy víc je sice otisk pravítka hezky vidět, ale snadno tak zakryju nerovnosti
až několik tisícin a vypadá to že to je rovné i když není.
Navíc pravítko je asi necelou setinu prohnuté, takže s tím že výsledek nebude dokonalý počítám.
Případu průhybu při jednom stupni tepelného rozdílu který popisuješ rozhodně věřím.
Proto jsem byl mile překvapený že to zůstalo rovné a že písek s epoxydem je na stroj dobrá volba.
.
Jak nanášet tušírovací barvu ?
Používám 2ml stříkačku kterou udělám tečky na pravítko a prstem pečlivě rozetřu.
Zkoušel jsem gumovou stěrku, nebo hadřík, papírový kapesník a ničím mi to nejde tak dobře jako prstem.
Na jedno namazání množstvím které je na obrázku označím tak 2x, jen po použití zbytky znovu rozetřu.
Z počátku to jde otisknout vícekrát, protože na nerovném podkladu ulpí méně barvy,
občas domáznu jen místa na pravítku kde se barva setřela - v mém případě na krajích.
Za celou dobu co tu o mém stroji píšu jsem asi jednou naplnil do 2 ml stříkačku a ještě tam polovinu mám.
Těch 225 gramů co je napsáno na balení barvy vživotě nemůžu spotřebovat, pokud nenajdu jiné použití.
Už jsem s rovnáním skoro hotov, teď poslední týden pracuji na poslední z 6 kolejnic vypadá to ještě tak dva tři dny.
Používám 2ml stříkačku kterou udělám tečky na pravítko a prstem pečlivě rozetřu.
Zkoušel jsem gumovou stěrku, nebo hadřík, papírový kapesník a ničím mi to nejde tak dobře jako prstem.
Na jedno namazání množstvím které je na obrázku označím tak 2x, jen po použití zbytky znovu rozetřu.
Z počátku to jde otisknout vícekrát, protože na nerovném podkladu ulpí méně barvy,
občas domáznu jen místa na pravítku kde se barva setřela - v mém případě na krajích.
Za celou dobu co tu o mém stroji píšu jsem asi jednou naplnil do 2 ml stříkačku a ještě tam polovinu mám.
Těch 225 gramů co je napsáno na balení barvy vživotě nemůžu spotřebovat, pokud nenajdu jiné použití.
Už jsem s rovnáním skoro hotov, teď poslední týden pracuji na poslední z 6 kolejnic vypadá to ještě tak dva tři dny.
.
Já nanáším trochu jinak,když chci tušírku dostat na příměrný hranol tak si připravím malířský váleček s krátkým chlupem šířky asi 8cm(neměřil jsem) potom menší příměrnou desku na kterou ťupnu pár teček barvy a válečkem rozválečkovávám tak až je na válečku stejné malé množství barvy které se pozná podle že dělá stejný odstín na pomocné desce .Potom teprv válečkem válečkuju příměrný hranol,když se mi zdá že je míň barvy na válečku stačí přejet pomocnou desku a pokračuju na hranolu.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
To jsem nezkoušel, protože pravítko je šroké jen 12mm a tak mi to ani nenapadlo. Nepouští to chlupy? Neplánovaně se mi v domácnosti objevil kocour a takový ty jemný chlupy co nejsou okem skoro vidět co všudě lítají a je jich plný ventilátor v počítači, tak ten když se dostane do barvy, tak i jeden kousek při posunutí pravítka natře kontrolovanou plochu jako štětec. Ale na velké plochy je ten váleček asi dobrá možnost.fmodel píše:Já nanáším trochu jinak,když chci tušírku dostat na příměrný hranol tak si připravím malířský váleček s krátkým chlupem šířky asi 8cm(neměřil jsem) potom menší příměrnou desku na kterou ťupnu pár teček barvy a válečkem rozválečkovávám tak až je na válečku stejné malé množství barvy které se pozná podle že dělá stejný odstín na pomocné desce .Potom teprv válečkem válečkuju příměrný hranol,když se mi zdá že je míň barvy na válečku stačí přejet pomocnou desku a pokračuju na hranolu.
Až dokončím rovnání poslední kolejnice čeká mi rovnání montážních ploch na spojení základny s portálem a tak to barvení budu potřebovat nějak vyřešit.
Problém je, že ty plochy jsou velké 180x200 a když namažu úzké pravítko, tak se barva otře po pár milimetrech a musím ho natírat znovu. Navíc mi slábnoucí barva mate v tom že nepoznám jestli to málo špiní protože došla barva, nebo je slabý kontakt, nebo když je to naopak hodně těsné, tak se barva zase vymáčkne a taky do není v tom místě modré.
Když jsem podkládal portál a měři hodinkama jestli se vlastní vahou neohýbá, tak se ani nehnul, to ale nemůžu říct o spodní části stroje. Nevím kolik to je, protože se mi to špatně měří, ale na špinění pravítka je to znát, když vytočím střední šroub, bebo naopak krajní. Portál je daleko tužší, protože je silný 200mm a dlouhý 800mm, naproti tomu spodní část stroje (jak se tomu říká?) je silná 145mm a dlouhá 1000mm.
.
Když se prohejbá vlastní vahou tak počkej co bude dělat až na to nasadíš zbytek.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz