Drsnost frézování

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Odpovědět
Permonik
Příspěvky: 80
Registrován: 19. 2. 2015, 7:34
Bydliště: Mošnov
Kontaktovat uživatele:

17. 5. 2018, 3:37

Zdravím,

bud mám někde chybu a nebo frézou udělám povrch Ra 0,2.

Bavil jsem se s kolegou a ten dělá na frézce vzhledové povrchy 1mm kůlovou frézou a kroky mezi tahy (nevím jak přesně to nazvát) 0,1mm a podle tabulky v materiálu výrobce fréz http://www.k-tools.cz/aktuality/20140407084654.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; str. 22 mi vyšlo Rz cca 2,5 a to by mělo odpovidát Ra cca 0,2. Sice je to pěkné, ale vetšinou se uvadí povrch po fézování Ra=1,6-3,2 a broušení 0,4-0,8 , je někde chyba?

Zkoušel jsem více vzorců, ale obdobné výsledky....
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
prochaska
Příspěvky: 5131
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

17. 5. 2018, 3:41

Nemusí to být chyba, Ra = 0.2 se dá skutečně dosáhnout a dokonce i bez nějakého extrémního úsilí, stačí když se sejde dobrý stroj, nástroj a vhodný materiál.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 2457
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Nýrsko

17. 5. 2018, 4:05

Tak, tyhle poučky platí pro před CNC dobu pro klasické frézky.
Permonik
Příspěvky: 80
Registrován: 19. 2. 2015, 7:34
Bydliště: Mošnov
Kontaktovat uživatele:

18. 5. 2018, 12:50

Díky, ale jsem ted z te odpovědí rozpolcený.

Na jednu stranu dobré že nemusím řešit broušení ploch, že budu lesklé už od frézování, ale zase některé plochy budu muset dovyjiskřít na 0,2-0,4 (delší čás na strojí).

Škoda, že ty poučky nikdo neaktualizuje :-(. Aneb Teoreie se praxi nepotkáva....
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“