TO procházka:
— podívat se, jestli máš opravdu POM-C (máš potrhané i soustružené plochy, není to třeba POM-H?),
Ano určitě se jedná o POM-C. Na fotce je nějaký silon a je jen ilustrativní.
— snížit otáčky,
— zvýšit posuv (špony mají být tlusté, částečně natavené, pak tohle nevzniká),
Zkusím otestovat, dneska budu dělat další várku, večer nafotím výsledek.
Možná bude trochu problém s tuhostí, občas se jedná o kolečka v tloušťce necelého mm a mám obavy aby se to neohýbalo.
Dalším problémem je nutnost v závěru brát "šponu" v řádu setit, podle toho jak ty zuby měřím a co naměřím.
Protože se měří rozměr přes zuby, nedá se to dělat jako na soustruhu nahrubo a po změření na čisto
— použít ostrou frézu

,
Většina je nových, používám je pouze na plast max. mosaz.
U těch modulových fréz bohužel s úhlem ostří toho moc nenadělám.
— čelo soustružit až nakonec, leštěným plátkem na hliník,
Ten sice nemám, ale nabroušené radeko funguje obdobně.
Této operaci bych se nejraději vyhnul, občas jsou problémy opětovně kolo přesně na soustruhu vycentrovat.
A pak zase vznikají otřepy od toho nože
— otřepy otrhat prstama nebo wapkou a kolo vyleštit plynovým hořákem.
Používám na to různé štětečky kterými to "vyčesávám" ze zubů a nehtem pak seškrabávám proti hraně zubu.
Je to ale otravná práce kdy se to musí dělat několikrát po sobě, jednou po směru otáčení pak zase proti...
Další variantou co používám je hrubší kartáček na ruce která to taky utrhá.
U větších kol to vcelku funguje u těch menších modulů už to není ono.
Stejně tak mám strach z toho plamene u těch malých koleček, mám pocit že už jsem to zkoušel a že mi to tavilo i zuby
TO packa:
Mosaz né, ta už to poškrábe
