Nebudu se přít,někdo shání stroje ,aby na nich mohl dělat,někomu holt stačí kus a řeší jako první cenu..Já už z toho před moc léty vyrostl,páč nějak nehodlám utrácet svůj čas na tomhle světě (bacha,málo kdo si uvědomuje,že věčnej je jen Lenin,lidi dneska umírají většinou před stovkou!) nesmyslnýma projektama..Ty bereš ,že je to pořád stroj,i když je ho půlka..No,dobře,pokud budu vědět,kde je ta druhá půlka a že ji levně(což je skoro vždycky relativní) pořídím,budu placenej státem a budu si to moci opravit v práci zadarmo,max. za režii,tak to smysl má.Ale,pokud na tom budu chtít něco smysluplně vyrábět a ne se jen skrývat před starou,pořídím rovnou něco provozuschopnýho,co nebudu muset napřed zgenerálkovat ( a tím do toho zase nasypat spoustu peněz) a když na to hned nemám,půjdu třeba vykládat do Tesca krámy do regálu. Ono když spočítáš hodiny a náklady,tak i tahle mizerně placená práce vydělá prachy na dražší stroj nepoměrně rychleji,než když ten čas strávíš tím generálkováním..Navíc je spousta nářadí a přípravků,které k tomu potřebuješ-a které už třeba nikdy nepoužiješ,pokud si teda ty vraky nehodláš vozit domů stále.V inzerátu normálně nebývají,ve šrotu nenajdeš-a vyrábět je? Stejná utopie,jako generálkovat ty mašiny,kterých je dost....Vím o čem mluvím,ač většinu potřebnýho mám,nešel bych do toho..Dneska je doba,že se slušná mašina sežene za prachy,za který nestojí za to opravovat nějaký vrak,i kdyby byl za 5,-/kilo.Vím o čem píšu, i já chodím do sběren a za ta léta už jsem v nich potkal strojů,že bych zařídil fabriku.A že nebyly vyhozený kvůli tech. stavu..aleshonsa píše: ↑19. 9. 2018, 3:25A ono se jako na brusce bez vnitřního broušení nedá nic dělat???????????david.1 píše: ↑18. 9. 2018, 7:57Bez koníka - a to že jí chybí vnitřní broušení,to jako nevadí?aleshonsa píše: ↑17. 9. 2018, 2:15 1U ale bohužel bez koníka
https://stroje.bazos.cz/inzerat/9431656 ... -1U400.php
To samé,co jsem psal o té UME200 - 10.000 : 1.500kg=6,60,-/kg
Hlavně chybějící koník je daleko větší problém, protože se pak dá brousit jen letmo v univerzálce, což je na nic. A i když ho někdo někde dodatečně sežene, tak to znamená ho pracně napasovat, aby byl proti hrotu v pracovním vřeteníku.
Jinak 1U nemá 1500kg ale jen 1250kg. Nicméně ono je to jedno, protože srovnávat cenu stroje s cenou šrotu je prostě bullshit. Já samozřejmě neznám technický stav té brusky, protože jsem jí v reálu neviděl, tj. nevím jak moc je třeba vyježděné lože nebo ošoupaný stůl, jak hází vřeteníky, atd. Nicméně pochybuju, Davide, že jsi takový machr, abys dokázal něco takového vyrobit za 10 000,-.
Ovšem,pokud máš třeba univerzální brusku na kulato bez vnitřního broušení,můžeš na ní dělat spousty věcí..Brousit na plocho,tužky,šroubováky,občas něco mezi hroty,..(teda když je to vnitřní broušení to jediný,co ji chybí).Taky motat cívky,nebo na stole rovnat ohnutý hřebíky..Takže vlastně univerzální je.Jenomže já nemám tolik místa,abych měl jednu brusku ,(co zrovna má koníka) na povrchy,druhou,co nemá koníka,ale má náhodou vřeteno ,třeba na díry..
Je to jako s autama- budeš v dnešní době dělat generálku shnilý oježděný stodvacítky,kterou pořídíš jen proto,že stála třeba dva litry,když jen slušnej lak nepořídíš za deset,zatímco celou zachovalou jsem tuhle viděl v bazáru za 20,- ???
Možná že je Ti líto toho,co to dalo práce těm soudruhům dělníkům,kolik koksu se muselo spálit a kolik železný rudy ze SSSR a Švédska dovézt,kolik exhalací při tom vzniklo..Máš pravdu,to je mně líto taky..Třeba teď nedávno v Sušici bourali sirkárnu..Krásný velký haly..Taky si říkám,že by to šlo opravit..Jenže na co-u nás už se málo co vyrábí,takže se to zbourá a rozemele..Taky by to dneska nedokázal nikdo postavit ani za desetinásobek toho,co to stálo..Jenže proč,prázdných fabrik jsou mraky,proč by se tím někdo zabýval..Jako necelou bruskou..
K tomu,jestli to dokážu vyrobit-no,to nebudu rozpitvávat,většina normálních lidí si už dneska na stavbu baráku taky neplácá doma cihly nebo tvárnice..
Ale zapomněl jsem,ona i cesta může být cíl..Potkáš na ní mnoho podobně postižených zoufalců,ale jen málo s kým se uvidíš v cíli.
