Sústruh TOS C-45 - skúsenosti
hurá funguje a přesně jak jste psali ješte jednou díky.
Jen blbý dotaz používá se stejný nůž jak na jemné i klasické závity? A co dělám špatně když mám nic moc ten závit. Je takový jako trhaný sice jen lehce, ale přece. Řezal jsem po 0.2mm a mazal řepkou. Je možné jakoby předřezat závit nožem a dojed očkem na čisto?
Jen blbý dotaz používá se stejný nůž jak na jemné i klasické závity? A co dělám špatně když mám nic moc ten závit. Je takový jako trhaný sice jen lehce, ale přece. Řezal jsem po 0.2mm a mazal řepkou. Je možné jakoby předřezat závit nožem a dojed očkem na čisto?
Záleží podla stúpania, väčšie stúpanie má na špičke väčší rádius. Ak nabrúsiš nôž s malým rádiusom, môžeš rezať aj väčšie stúpanie, neviem či máš plátok, kotúčový nôž, alebo brúsený.
No 0,2 mm na jeden záber je príliš veľa, aj preto to máš potrhané. Posledné 4-5 razy sa to len tak hladí- takmer bez pridávania do záberu. A ano, môžeš predrezať, a skalibrovať očkom.
Prostě se smiř s tím, že uděláš na kusu kulatiny 10 perfektních závitů a až vytočíš tvarově složitou hřídel a budeš jí chtít zakončit úhledným závitem pro KM matici tak se ti celý potrhá
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
ano jsou to stejné nože, liší se jen radiusem ve špičce, měl by být r=0,1443*t, t je stoupání závitu. Nůž musí mít dostatečný podbrus hřbetu, zvláště pro závity se strmějším stoupáním, aby hřbetem nedřely. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Tak a jsem v pasti vůbec nevím co je podbroušení nože. A to samé nastavení pomocného suportu, no mám se co učit. A nerad bych na finálovém výrobku. Ale opřít očko o čelo koníku asi to pravé ořechové nebude. Nic budu trénovat. Jen tenhle soustruh mám 400km daleko a doma jen malého boxforda. A na něm ještě moc nevím co a jak ty přepočty moc nechápu z palců na metrické.
Ak mám správne očko tak nikdy nerežem závit nožom, škoda roboty ale mám spravený prípravok do koníka na očká, rukou to je o ničom. Podbrúsenie noža je iba na to, aby nedrhla spodná časť noža o závit, ktorý režeš. Vidno to na tomto obrázku. Ak máš k tomu boxfordu správne kolesá, tak by tiež mal vedieť rezať metrické závity. Možno bude mať dokonca také isté stúpanie posuvovej skrutky ako C-45.
Tos C45-2000
Tady máš trochu čtení i s obrázkama a tabulkou https://coptkm.cz/portal/reposit.php?ac ... instance=2
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8177
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
K tomu natočení nožového suportu tady zrovna mám obrázek. Tohle nastavení se používá, když chci použít boční přísuv (http://crstools.cz/wp-content/uploads/2 ... isuv-2.png), který dává užší třísku a tedy menší řezný odpor, nůž/obrobek potom nedrnčí.
Aleš Procháska
Ahoj všem, prosím, o radu. Koupil jsem C45/2000, nějaký kutil tam předělal řemenici na pohon převodovky vřeteníku, dal tam jedno drážkovou pr.130. Vím, že tam má být 4 drážka, tu však nemám, zajímalo by mě, jaký má mít průměr, aby mi seděli otáčky. Mám staženou origo tech. dokumentaci a tam jsem to nenašel, mohl by mi to někdo z vás poměřit. Zajímal by mě pro jistotu i průměr na motoru, ale tam mám, řekl bych "origo" 4+1 drážku,průměr od stolu nedám, motor bude také nejspíš původní MEZ 3kW,ot. 1450, včetně krytou chlazení. Moc předem děkuju za postřehy!Martin!
Remenica na vretenníku má priemer 192mm a je na 4x17mm remeň. Remenicu na motore ti nezmeriam, lebo ju mám vymenenú za väčšiu. Teraz mám maximálne otáčky vretena necelých 1000rpm, to je pre mňa tak akurát. Ak tam dáš originálnu remenicu, tak budeš mať na vretene 450rpm. Inak tie remene mám úplne voľné a aj tak mi prešmykli iba raz, aj to keď som to nabúral. Takže na normálnu prevádzku musia stačiť 2 správne napnuté remene (možno by stačil aj ten jeden)
Tos C45-2000