Co jste dneska bastlili?
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22887
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
si rikam jestli by jsme tu neudelali nejake vlakno o astro technice v souvislosti se strojarinou a elektronikou
ted obcas pro nekoho delam nejaky veci, tak bych treba neco mohl publikovat a jsem zvedavej i na jine projekty
ted obcas pro nekoho delam nejaky veci, tak bych treba neco mohl publikovat a jsem zvedavej i na jine projekty
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
-
- Příspěvky: 770
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
robokop: vyborny napad. zatim ma jen nekolik drobnosti, ale na vetsi akce se chystam 

Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
Jaké napnutí ozubeného řemene (vyrobeného z uhlíku)
Chtěl jsem na tomto svém městském e-kole napnout ozubený řemen, ale nevím jaké napnutí zvolit. Např. o kolik se má prohnout, pokud na něj zatlačím určitou váhou, případně nějakou jinou metodou. Prosím, poraďte. Moc děkuji!Výzkum/vývoj techniky pro dynamiku tekutin, její prototypování v 3D CAD a měření
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22887
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
podle typu remenu
najdes v katalogu vyrobce
ja napinam vetsinou s citem
jsou remeny ktere pozaduji vic jine min
vylozene treba jeden prekvapil ze vyzadoval strasne malo napnout spis skoro navolno
jinak desne hlucel (znackovy remen i remenice)
jak jsem ho byt sebemene napnul tak zacal rvat
najdes v katalogu vyrobce
ja napinam vetsinou s citem
jsou remeny ktere pozaduji vic jine min
vylozene treba jeden prekvapil ze vyzadoval strasne malo napnout spis skoro navolno
jinak desne hlucel (znackovy remen i remenice)
jak jsem ho byt sebemene napnul tak zacal rvat
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Snad nebude až tak velký rozdíl mezi tímhle řemenem a běžným řetězem, ne? A řetěz je na kole napnutý jen minimálně. Jen tolik, aby se zajistilo dostatečné opásání.
Navíc tohle kolo má motor v zadním náboji, takže to šlapání je tam spíš pro srandu a pro úkolování pedálového senzoru, aby řídicí elektronika věděla, kolik páry do motoru má pustit.
Jezdím kolo hodně, a přijde mi vždy legrační, jak šoféři těchto elektrokol mají pocit, že sportují, když skoro naprázdno motají nohama. Mám 2 takové i v příbuzenstvu.
Navíc tohle kolo má motor v zadním náboji, takže to šlapání je tam spíš pro srandu a pro úkolování pedálového senzoru, aby řídicí elektronika věděla, kolik páry do motoru má pustit.
Jezdím kolo hodně, a přijde mi vždy legrační, jak šoféři těchto elektrokol mají pocit, že sportují, když skoro naprázdno motají nohama. Mám 2 takové i v příbuzenstvu.

Je nekde na tech e-kolech indikovano, jak je rozdelen prikon mezi motor a jezdce? Senzor v pedalech podle tebe je, takze by to mela byt hracka.
Ve smyslu - napr. 72W celkem, z toho motor 70% a jezdec 30% - v hypersuper verzi za priplatek na presnost 74,058% a 25,942% - to pro ty movité/důležité

Nebo se to nijak neidikuje ani pomerove - nejakym %-barem nebo podobne?
Samozrejme to musi v realnem case kolisat, ale dejme tomu s nejakym integracnim oknem v radu sekund?
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
to mi taky desne stvalo, tak jsem si poridil kolo, co ma pod stangli 40 koniku

"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Já vidím největší výhodu e-kola hlavně v tom (a říkám to každému), že mám při rozjezdu velkou akceleraci (rozjíždějící auta mě většinou nemají možnost předjet) a že jedu do kopce vždy maximální rychlostí. Jinak bych jel na běžném kole do kopce dost pomalu, a na to já nemám čas. Výkon motoru mám ale pro běžnou jízdu, tj. rychlost 25 km/h, nastaven na stupeň 2 (což baterie vydží cca 100 km, stupeň 1 má výdrž baterie cca 150 km). Na tomto e-kole musím tedy docela sportovat, protože pěšky už nikam nechodím (nemám ani kg navíc), nepoužívám 3 a 4 stupeň výkonu motoru (4 st. = cca 850 W). Za půl roku jsem najel cca 3 000 km.
Výzkum/vývoj techniky pro dynamiku tekutin, její prototypování v 3D CAD a měření
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Marek už ti odpověděl a já se přidám, třeba je tu potrefených více a strojařiny je tam taky dost...


... možná současně i trochu ohl. techniky pro fotografování, protože každý by měl zvěčňovat svá CAD a CNC díla. Mě třeba hned zaujal ten mikroskop připevněný přes redukci k běžnému digitálu od Cjuze, možná i to spektrální měření od někoho dalšího
Výzkum/vývoj techniky pro dynamiku tekutin, její prototypování v 3D CAD a měření
Hihi, každý "elektrikář" má vždy nějakou legendu, proč zrovna u něho je důvod používání elektrokola nějaký objektivní, nikdy to není lenost. 
Samozřejmě každý si může jezdit na čem chce, tak jako já z nich můžu mít srandu.
Pro lidi s nějaký handicapem to ale není špatné. Třeba švára je po docela drsné operaci, autem už jezdit nemůže a takhle má šanci se někam dostat. U švagrové už je to ale jenom tím, že je tlustá a líná.
Používám kolo celoročně jako základní dopravní prostředek. Už mě samozřejmě mockrát napadlo si elektrokolo pořídit. Ale bojím se, že je to jednosměrná cesta. A nevím, jestli zrovna já bych byl výjimka a nezlenivěl.
lapa: úrověň motorové přípomoci je samozřejmě nastavitelná. Ale nějaké chytré měření jsem zatím neviděl. Naopak mě ty systémy (které jsem zatím viděl) připadají takové nic moc.
Už jsem víckrát přemýšlel si na normální kolo namontovat ty pedálové senzory jen pro měření výkonu při šlapání.

Samozřejmě každý si může jezdit na čem chce, tak jako já z nich můžu mít srandu.
Pro lidi s nějaký handicapem to ale není špatné. Třeba švára je po docela drsné operaci, autem už jezdit nemůže a takhle má šanci se někam dostat. U švagrové už je to ale jenom tím, že je tlustá a líná.
Používám kolo celoročně jako základní dopravní prostředek. Už mě samozřejmě mockrát napadlo si elektrokolo pořídit. Ale bojím se, že je to jednosměrná cesta. A nevím, jestli zrovna já bych byl výjimka a nezlenivěl.
lapa: úrověň motorové přípomoci je samozřejmě nastavitelná. Ale nějaké chytré měření jsem zatím neviděl. Naopak mě ty systémy (které jsem zatím viděl) připadají takové nic moc.
Už jsem víckrát přemýšlel si na normální kolo namontovat ty pedálové senzory jen pro měření výkonu při šlapání.
Osobně si myslím že : elektro je pro Emobilitu jen přidaný ztrátový cyklus nabíjení-vybíjení kdy ztráty jsou "důmyslně" ukryty do elektráren,vedení a transformaci energie . Další jsou ve výrobě-likvidaci akumulátorů s krátkou životností .Přestavbě VN sítí pro přenesení nabíjecích příkonů pro velkou elektromobilitu -auta.
Pro mne vítězí malé moto 50ccm čtyřtakt "Honda" koncepce jako "Stadion" s převodovkou "Rohloff"500-14rychlostí a ozubeným řemenem "Gates" .
Pro mne vítězí malé moto 50ccm čtyřtakt "Honda" koncepce jako "Stadion" s převodovkou "Rohloff"500-14rychlostí a ozubeným řemenem "Gates" .
https://t.me/pump_upp
Tak třeba mě manželka zakázala jakejkoliv styk se šlapkama

http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;