Co jste dneska bastlili?

Odpovědět
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

4. 3. 2019, 8:25

pavlaxy píše: 4. 3. 2019, 7:52 Osobně si myslím že : elektro je pro Emobilitu jen přidaný ztrátový cyklus nabíjení-vybíjení kdy ztráty jsou "důmyslně" ukryty do elektráren,vedení a transformaci energie . Další jsou ve výrobě-likvidaci akumulátorů s krátkou životností .Přestavbě VN sítí pro přenesení nabíjecích příkonů pro velkou elektromobilitu -auta.
Dovolím si nesouhlasit. Myslím, že do města elektromobilita patří. A sázím na to, že dřív nebo později tam bude převažovat.
Cyklus nabíjení-vybíjení sice má nějaké ztráty, ale zato motor pracuje v pro něho příjemném rozsahu výkonů. A hlavně spalovák na uhlí nebo uran nepojede, e-auto ano.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10211
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

4. 3. 2019, 8:33

Mex píše: 4. 3. 2019, 8:25
Dovolím si nesouhlasit. Myslím, že do města elektromobilita patří. A sázím na to, že dřív nebo později tam bude převažovat.
Už se těším na to jak bude nataháno po sídlištích pár tisíc prodlužovaček :lol:
Pokud něčemu věřím tak vodíku ,načerpáš ho za podobnou dobu jako benzín a vyrábět se dá když je elektřiny přebytek ,jenže potroublá EK bude protěžovat baterie z lithia ikdyž to bude asi kolaps při nabíjení a asi pěknej bordel při recyklaci.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
chb
Příspěvky: 3853
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

4. 3. 2019, 8:43

baterie nesou ještě jeden problém (a čím "lepší" baterie, tím hůře) - příliš mnoho energie na malém prostoru a pak stačí drobná mechanická či chemická chyba a ta energie se lavinovitě uvolní. Viz občasné problémy baterek v mobilech - ale v autě to bude výrazně větší ohňostroj uvnitř plechovky ve které sedíme.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Dynamik
Příspěvky: 47
Registrován: 16. 2. 2019, 10:53

4. 3. 2019, 8:52

Mex píše: 4. 3. 2019, 7:46 Ale nějaké chytré měření jsem zatím neviděl. Naopak mě ty systémy (které jsem zatím viděl) připadají takové nic moc.
Mě třeba chybí pouze zobrazování venkovní teploty (což má kdejaký běžný cyklocomputer) a potřeboval bych odblokovat max. rychlost motoru, která je pro kolo stanovena na cca 27 km/h (asi u všech e-kol). Někdy je totiž příležitost jet rychleji (vítr v zádech, bezvětří, mírný svah), a krabička na odblokování stojí cca 4 tis. Kč. Taky mi chyběla nějaká originální zadní blikačka, tak jsem ji opět vyrobil na 3D tiskárně, aby i ladila dizajnově. Po namontování udělám fotku. Ale vytiskl jsem ji z PLA, což byla chyba kvůli nízké odolnosti před UV záření. Příště ji vytisknu z PET-G. Zvažuji ji ještě doplnit o trvalé svícení při brždění. Při brždění se totiž motor přepne do fce alternátoru díky mikrospínači, který je umístěný v ruční brzdové páce.
Výzkum/vývoj techniky pro dynamiku tekutin, její prototypování v 3D CAD a měření
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

4. 3. 2019, 9:09

fmodel píše: 4. 3. 2019, 8:33 Pokud něčemu věřím tak vodíku ,načerpáš ho za podobnou dobu jako benzín a vyrábět se dá když je elektřiny přebytek ,jenže potroublá EK bude protěžovat baterie z lithia ikdyž to bude asi kolaps při nabíjení a asi pěknej bordel při recyklaci.
I Ty, Brute? ;-)
Jako praktik přece musíš vědět, jaký hajzl je vodík. Jeho molekuly prolezou kde čím, navíc to při tom prolízání ještě zničí.
Nedá se to (v praxi) zkapalnit, takže musíš pracovat se šílenými tlaky.
A jeho produkce třeba elektrolýzou je energeticky špatná. Takže v praxi se stejně dělá z fosilních paliv.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

4. 3. 2019, 9:27

Dynamik píše: 4. 3. 2019, 8:52 ... potřeboval bych odblokovat max. rychlost motoru, která je pro kolo stanovena na cca 27 km/h (asi u všech e-kol). Někdy je totiž příležitost jet rychleji (vítr v zádech, bezvětří, mírný svah), a krabička na odblokování stojí cca 4 tis. Kč. Taky mi chyběla nějaká originální zadní blikačka ...
Tak to je smutné kolo. To když už jsem si zajezdil na tom švárově, tak tam je maximálně někde kousek pod 70 km/h (750W, středový motor). Pak to ježdění sice není sport, ale aspoň je to zábava.

Prosím blikačku si tam nedávaj, dej si tam trvale svíticí červené světlo. Jednak to myslím říká i vyhláška. Ale hlavně blikačka je dost bezohledná vůči dalším účastníkům, kteří jedou delší dobu za Tebou. Auto Tě předjede rychle, ale třeba další cyklista nebo bruslař může jet za Tebou i docela dlouho. A to je proti blikání ostrým červeným světlem fakt nepříjemné, po nějaké době z toho už má člověk kruhy před očima a snadno přehlídne ve tmě něco kolem. Jak známo, tak červené světlo neiniciuje stažení zorniček, takže to světlo dostáváš na sítnici v plné palbě. Stálý svit je v praxi mnohem snesitelnější.

Já to znám hlavně z bruslí, kde je to asi nejhorší. Moje dlouhodobá maximálka na bruslích je zhruba stejná jako na kole (25-30 km/h), ale s mnohem menší rezervou. Na kole krátkodobě člověk celkem snadno dá 40 km/h a předjede, na bruslích nebo třeba koloběžce už je to docela problém.
Navíc na bruslích je třeba pořádně vidět na zem, každý šutr nebo větvička představuje problém. A to je s kruhy před očima fakt docela těžké.
Dynamik
Příspěvky: 47
Registrován: 16. 2. 2019, 10:53

4. 3. 2019, 9:44

Mex píše: 4. 3. 2019, 9:27 Ale hlavně blikačka je dost bezohledná vůči dalším účastníkům, kteří jedou delší dobu za Tebou.
Ano, máš pravdu. Blikání tedy přestanu používat, protože to stejně bude napájené z kola. Většinou ale nechávám bruslaře předjet, protože si zaslouží i obdiv. Někdy mu přitom řeknu i jeho aktuální rychlost, aby si mohl jízdu ještě více užít.
Výzkum/vývoj techniky pro dynamiku tekutin, její prototypování v 3D CAD a měření
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10211
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

4. 3. 2019, 9:46

Mex píše: 4. 3. 2019, 9:09
fmodel píše: 4. 3. 2019, 8:33 Pokud něčemu věřím tak vodíku ,načerpáš ho za podobnou dobu jako benzín a vyrábět se dá když je elektřiny přebytek ,jenže potroublá EK bude protěžovat baterie z lithia ikdyž to bude asi kolaps při nabíjení a asi pěknej bordel při recyklaci.
I Ty, Brute? ;-)
Jako praktik přece musíš vědět, jaký hajzl je vodík. Jeho molekuly prolezou kde čím, navíc to při tom prolízání ještě zničí.
Nedá se to (v praxi) zkapalnit, takže musíš pracovat se šílenými tlaky.
A jeho produkce třeba elektrolýzou je energeticky špatná. Takže v praxi se stejně dělá z fosilních paliv.
Vzpomeň na ty bláboly o vybuchování aut na LPG :D CNG se nebojíš ? tam ty tlaky jsou taky slušný .
No když EK poručí tak neproleze ,a navíc od toho aby to fungovalo si přece platíme z daní ty naše vědce :wink: Z ocelové lahve nevyleze ani džin :wink:

Když Makrela na moři zatočí větrníkama tak bude vodíku pokokot :D a přebytečnej kyslík můžem pouštět do luftu aby se nám lépe dýchalo :wink:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

4. 3. 2019, 10:02

fmodel píše: 4. 3. 2019, 9:46 ... Vzpomeň na ty bláboly o vybuchování aut na LPG :D CNG se nebojíš ? tam ty tlaky jsou taky slušný .
No když EK poručí tak neproleze ,a navíc od toho aby to fungovalo si přece platíme z daní ty naše vědce :wink: Z ocelové lahve nevyleze ani džin :wink: ...
LPG skoro beztlaké (třeba nějakých 8 bar), to se dá nalít i do PET flašky. CNG už je slušný tlak, ale aspoň se snadno a levně získává, je ho na světě hodně a není náročné na materiály.
Dokonce jedna z vývojových větví je, že by se nějak produkoval vodík, ale ten by se transformoval na metan a pak používal jako CNG.

Předpokládám, že to s tou ocelovou lahví a vodíkem jsi myslel jako srandu, protože zrovna ocel vodík moc nezvládá. Používají se různé polymery.
A idealisté fantazírují o vázání vodíku do nějaké látky v pevné formě.

Líbí se mi něco takového:
https://www.alza.cz/vxt-2-quadro-modro- ... 149096.htm
Jen ty 3 kW a 45 km/h je trochu málo. Chtělo by to tak 10 kW a 60 km/h.
Bude z toho dobře vidět, je to krátké, takže to může parkovat kolmo k chodníku.
Na staré roky si něco takového pořídím.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10211
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

4. 3. 2019, 10:08

No tak už je jen poslední možnost ,pokročilí onanisté v čele s politiky budou třít ebonitovou tyč liščím ocasem a to bude jízda :lol:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 5225
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

4. 3. 2019, 10:09

Tak dohonit, tady jsou ty hodinky v celku
Hodinky7.JPG
Hodinky9.JPG
Víc fotek a příklady použití tu http://www.renovace-stroju.cz/index.php ... 37-hodinky

Ještě si k nim dodělám jiný koncovky, prodloužený, a široký terče.

Ještě k tomu mám i veselou historku, chtěl jsem ten magnet líznout nožíkem, aby to bylo zároveň, jenže ten parchant se nedal, i když jsem hned ometal magnetickej prach. Tak si mu řikám, dostaneš teda pořádně nažrat, a připlácl jsem na něj ocelovou kostku. Jenže já ti předtím obalil šmirglem :P a stím ten magnet nepočítal, a tak jsem na něj vyzrál :arrow: :idea: :P Šmirglu je nějakej magnetickej prach úplně ukradenej :wink:
Naposledy upravil(a) DwPetr dne 4. 3. 2019, 11:12, celkem upraveno 2 x.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

4. 3. 2019, 10:11

Dynamik píše: 4. 3. 2019, 9:44 Ano, máš pravdu. Blikání tedy přestanu používat, protože to stejně bude napájené z kola. Většinou ale nechávám bruslaře předjet, protože si zaslouží i obdiv. Někdy mu přitom řeknu i jeho aktuální rychlost, aby si mohl jízdu ještě více užít.
Za nás bruslaře Ti děkuji. :) :)
Já se taky snažím pokud možno nezavazet rychlejším cyklistům.
Ještě jednou díky.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10211
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

4. 3. 2019, 10:13

DwPetr píše: 4. 3. 2019, 10:09 Tak dohonit,
Když to je to jediný co nám ještě nezdanili ,nebo jinak neomezili ,ale co není může být :wink:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 5225
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

4. 3. 2019, 10:21

Mex píše: 4. 3. 2019, 10:11
Dynamik píše: 4. 3. 2019, 9:44 Ano, máš pravdu. Blikání tedy přestanu používat, protože to stejně bude napájené z kola. Většinou ale nechávám bruslaře předjet, protože si zaslouží i obdiv. Někdy mu přitom řeknu i jeho aktuální rychlost, aby si mohl jízdu ještě více užít.
Za nás bruslaře Ti děkuji. :) :)
Já se taky snažím pokud možno nezavazet rychlejším cyklistům.
Ještě jednou díky.
Když jste u toho, já dneska objížděl jednoho cyklistu, a jen tak jsem si nevkusně pro sebe zavtipkoval, "silnice maj bejt jen pro auta" "cyklisti maj lítat ve vzduchu" A pak jsem si uvědomil, že když je to auto vlastně nabere, tak fakt lítají :arrow: :idea: Sem to ale veselá kopa co :wink:
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Dynamik
Příspěvky: 47
Registrován: 16. 2. 2019, 10:53

4. 3. 2019, 10:35

A když už je řeč o autech, tak dnes odpoledne byl zahájen ženevský autosalon. Jedno vystavené auto pochází z malé rodící se anglické firmy a já jsem poslal dnes odpoledne majiteli firmy velmi důležité marketingové rady, abych tím aspoň trochu napomohl možnému úspěchu. Podaří-li se to, tak asi budu pro karosérii navrhovat lepší (či spíše nejlepší) aerodynamiku min. zadního přítlačného křídla, difuzoru a zrcátek. Majitel už chtěl před výstavou, ale trval jsem z taktických důvodů až po výstavě. Fotky pak ukážu, ale jisté to bohužel zatím nemám, i když si zcela věřím se svými znalostmi. Na youtube by se už dnes mohly objevit první reportáže z výstavy.
Výzkum/vývoj techniky pro dynamiku tekutin, její prototypování v 3D CAD a měření
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“