hospudka
Moderátor: sysel
No, pokud to tak bude pokračovat (zastřelenej syn, sebezabitej vnuk, další syn asi bude stíhanej kvůli kšeftům a basa někdy není moc bezpečná), můžeme doufat, že starej Kočka za chvíli nebude mít komu ten poctivě nabytej majetek komu předat ...
Závěrečná scéna z Kmotra III byla pěkná ...
Pokuds myslel "boží", tak dle mne Bůh obvykle na všechno svinstvo s..., jenom když náhodou na někoho z těch nahoře něco padne, tak si plebs dole řekne obezličku v duchu těch "božích mlýnů" ...
Závěrečná scéna z Kmotra III byla pěkná ...
Pokuds myslel "boží", tak dle mne Bůh obvykle na všechno svinstvo s..., jenom když náhodou na někoho z těch nahoře něco padne, tak si plebs dole řekne obezličku v duchu těch "božích mlýnů" ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Není tu prosím někdo, kdo šoféruje nějaký větší dopravní Boeing?
Horizontální stabilizátor se přestavuje dvěma koly, které jsou uprostřed mezi piloty pod středním panelem. Zajímalo by mě, jestli když polohu stabilizátoru upravuje nějaký automatický systém (a nemusí jít jen o MCAS), tak jestli se ta kola sama otáčejí. Tedy jestli to působí jako vizuální zpětná vazba.
Já bych si tipnul, že ano. Ale nikdy jsem to (bohužel) nepilotoval.
Díky.
Horizontální stabilizátor se přestavuje dvěma koly, které jsou uprostřed mezi piloty pod středním panelem. Zajímalo by mě, jestli když polohu stabilizátoru upravuje nějaký automatický systém (a nemusí jít jen o MCAS), tak jestli se ta kola sama otáčejí. Tedy jestli to působí jako vizuální zpětná vazba.
Já bych si tipnul, že ano. Ale nikdy jsem to (bohužel) nepilotoval.
Díky.
Tak nám paní ministryně drahých dat opět ukázala, kdo je tady pánem (v ČR). Ze setkání investorů nechala vykázat delegaci Tchaj-wanu, protože se to nelíbilo čínskému velvyslanci. Přitom investice Tchaj-wanu jsou stále větší, než kontinentální Číny. Takže kdo vlastně v této zemi poroučí? Ať se soudruzi nesnaží mlžit, že je to USA a EU. Ta paní je na tom ministerstvu platná asi jako slepý pes na honě.
A jakou to má relevanci vůči těm svinstvům nahoře? Nechápu.
Jakože velký zloděj je nevinný, protože dole si taky někdo přikrade? Zajímavá myšlenka.
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
kolecka se hybat nemusi, piloti to poznaji, kdyz zamiri cumakem k zemiMex píše: ↑28. 3. 2019, 2:10 Není tu prosím někdo, kdo šoféruje nějaký větší dopravní Boeing?
Horizontální stabilizátor se přestavuje dvěma koly, které jsou uprostřed mezi piloty pod středním panelem. Zajímalo by mě, jestli když polohu stabilizátoru upravuje nějaký automatický systém (a nemusí jít jen o MCAS), tak jestli se ta kola sama otáčejí. Tedy jestli to působí jako vizuální zpětná vazba.
Já bych si tipnul, že ano. Ale nikdy jsem to (bohužel) nepilotoval.
Díky.

"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
na 737 papíry nemám
ale ta kola se otáčejí
pozor nepřestavují celý horizontální stabilizátor, tedy výškovku (to co je vidět jako vodorovná část ocasu - kormidel)
to se řídí pohybem celého sloupku řízení i s berany dopředu - dozadu
ta kola ovládají jen tzv. vyvažovací plošku, což jen malá část odtokové hrany celé výškovky
na malém letadle s rozpětím výškovky cca 3m je ta vyvažovací ploška třeba jen 5 cm x 0.5m
natočením té vyvažovací plošky se mění zakřivení profilu výškovky (stabilizátoru) na jednu nebo druhou stranu a tím se nastavuje, aby řízení (berany) při horizontálním letu a momentální poloze těžiště a momentálních klopivých silách (tah motorů působí pod těžištěm) bylo v neutrálu
to standardně za letu u dopraváků řídí autopilot, proto se ta kola na videu pořád točí dopředu - dozadu
do tohohle jim z důvodů popsaných viz článek níže hodil šutr ten nový A... system B737 MAX
než to posádce došlo co a proč se děje a jak z toho ven, tak byli nosem v hlíně
ten nový systém měli odepnout - vypíná se vypínačem na středním panelu někde u těch vyvažovacích kol, na rozdíl od std autopilota který se odepne automaticky po intuitivním ručním zásahu dořízení pomocí beranů
mechanismus vzniku toho průseru je hezky vč. terminologie atd popsán na Technetu
ale ta kola se otáčejí
pozor nepřestavují celý horizontální stabilizátor, tedy výškovku (to co je vidět jako vodorovná část ocasu - kormidel)
to se řídí pohybem celého sloupku řízení i s berany dopředu - dozadu
ta kola ovládají jen tzv. vyvažovací plošku, což jen malá část odtokové hrany celé výškovky
na malém letadle s rozpětím výškovky cca 3m je ta vyvažovací ploška třeba jen 5 cm x 0.5m
natočením té vyvažovací plošky se mění zakřivení profilu výškovky (stabilizátoru) na jednu nebo druhou stranu a tím se nastavuje, aby řízení (berany) při horizontálním letu a momentální poloze těžiště a momentálních klopivých silách (tah motorů působí pod těžištěm) bylo v neutrálu
to standardně za letu u dopraváků řídí autopilot, proto se ta kola na videu pořád točí dopředu - dozadu
do tohohle jim z důvodů popsaných viz článek níže hodil šutr ten nový A... system B737 MAX
než to posádce došlo co a proč se děje a jak z toho ven, tak byli nosem v hlíně
ten nový systém měli odepnout - vypíná se vypínačem na středním panelu někde u těch vyvažovacích kol, na rozdíl od std autopilota který se odepne automaticky po intuitivním ručním zásahu dořízení pomocí beranů
mechanismus vzniku toho průseru je hezky vč. terminologie atd popsán na Technetu
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Díky za info, že se otáčejí.
Nicméně si dovolím polemizovat: podle mě ta kola natáčejí celý stabilizátor, tedy celou tu plochu (ne výškovku, což je ten to "křidélko" na odtokové liště, ani vyvažovací klapku).
Vypnout ten zásah MCASu (který natáčí celý stabilizátor až o 2.5 stupně) lze právě tak, že hned pod těmi koly jsou 2 vypínače/jističe, které sprostě odepnou napájení těm servomotorům které s tím hýbou automaticky nebo pomáhají hýbat při manuálním otáčení.
Moc mi hlava nebere to parkování v hlíně/moři. Trochu to vysvětluje, že u druhého pádu měli piloti 27 a 25 let, a u prvního se jeden z pilotů zabýval tím, že se modlil. Pokud se ta kola skutečně otáčejí, tak na to musí být piloti zvyklí, protože stabilizátor otáčejí i další systémy, nejen MCAS.
Což ale nic nemění na tom, že ten MCAS byl navržený fakt diletantsky. Mám-li na letadle 2 a více čidel, které umí měřit to samé, ale do potenciálně nebezpečného systému přivést signál z jediného (navíc vnějšího a tedy zranitelného) čidla a ještě na to nevyškolit posádky - to zaslouží opravdu nakopat do zadku zepředu.
Nicméně si dovolím polemizovat: podle mě ta kola natáčejí celý stabilizátor, tedy celou tu plochu (ne výškovku, což je ten to "křidélko" na odtokové liště, ani vyvažovací klapku).
Vypnout ten zásah MCASu (který natáčí celý stabilizátor až o 2.5 stupně) lze právě tak, že hned pod těmi koly jsou 2 vypínače/jističe, které sprostě odepnou napájení těm servomotorům které s tím hýbou automaticky nebo pomáhají hýbat při manuálním otáčení.
Moc mi hlava nebere to parkování v hlíně/moři. Trochu to vysvětluje, že u druhého pádu měli piloti 27 a 25 let, a u prvního se jeden z pilotů zabýval tím, že se modlil. Pokud se ta kola skutečně otáčejí, tak na to musí být piloti zvyklí, protože stabilizátor otáčejí i další systémy, nejen MCAS.
Což ale nic nemění na tom, že ten MCAS byl navržený fakt diletantsky. Mám-li na letadle 2 a více čidel, které umí měřit to samé, ale do potenciálně nebezpečného systému přivést signál z jediného (navíc vnějšího a tedy zranitelného) čidla a ještě na to nevyškolit posádky - to zaslouží opravdu nakopat do zadku zepředu.
Jedno hospodské téma.
Přišel mi newsletter od Tymy a byla tam tahle statistika. Nejsou to žádné neočekávané informace, ale tady se mi líbilo, že to mají (snad) statisticky podložené.
Účinnost řemenových převodů
Účinnost popisuje poměr výstupního k vstupnímu výkonu. U klínových řemenů dochází ke ztrátám při tření řemenu a řemenice, ohybu, prodloužení a snížení předpětí, což vede ke ztrátě účinnosti. Bylo zjištěno, že klínové řemeny dosahují z důvodu prokluzu průměrné účinnosti asi 92 %. Při instalaci je účinnost asi 97 %. Při provozu se však účinnost běžných klínových řemenů nepřetržitě snižuje. Špatně a nepravidelně udržované klínové řemeny pracují s účinností daleko pod 90 %.
Proti tomu mají ozubené řemeny zásadní výhody. Jejich trvale stejný záběr v zubech umožňuje synchronní pohyb a zabraňuje prokluzu. Ztráty třením v bocích zubů jsou malé a ztráty způsobené prodloužením jsou také výrazně nižší než u klínového řemenu. Ozubené řemeny jsou schopny pracovat s účinností 98 % až 99 %.
Přišel mi newsletter od Tymy a byla tam tahle statistika. Nejsou to žádné neočekávané informace, ale tady se mi líbilo, že to mají (snad) statisticky podložené.
Účinnost řemenových převodů
Účinnost popisuje poměr výstupního k vstupnímu výkonu. U klínových řemenů dochází ke ztrátám při tření řemenu a řemenice, ohybu, prodloužení a snížení předpětí, což vede ke ztrátě účinnosti. Bylo zjištěno, že klínové řemeny dosahují z důvodu prokluzu průměrné účinnosti asi 92 %. Při instalaci je účinnost asi 97 %. Při provozu se však účinnost běžných klínových řemenů nepřetržitě snižuje. Špatně a nepravidelně udržované klínové řemeny pracují s účinností daleko pod 90 %.
Proti tomu mají ozubené řemeny zásadní výhody. Jejich trvale stejný záběr v zubech umožňuje synchronní pohyb a zabraňuje prokluzu. Ztráty třením v bocích zubů jsou malé a ztráty způsobené prodloužením jsou také výrazně nižší než u klínového řemenu. Ozubené řemeny jsou schopny pracovat s účinností 98 % až 99 %.
Teda, prd tomu rozumím, ale nehledáš tohle? http://dfens-cz.com/if-its-not-boeing-i-am-not-going/Mex píše: ↑28. 3. 2019, 3:06
Moc mi hlava nebere to parkování v hlíně/moři. Trochu to vysvětluje, že u druhého pádu měli piloti 27 a 25 let, a u prvního se jeden z pilotů zabýval tím, že se modlil. Pokud se ta kola skutečně otáčejí, tak na to musí být piloti zvyklí, protože stabilizátor otáčejí i další systémy, nejen MCAS.
Což ale nic nemění na tom, že ten MCAS byl navržený fakt diletantsky. Mám-li na letadle 2 a více čidel, které umí měřit to samé, ale do potenciálně nebezpečného systému přivést signál z jediného (navíc vnějšího a tedy zranitelného) čidla a ještě na to nevyškolit posádky - to zaslouží opravdu nakopat do zadku zepředu.
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
Pro mne osobne je cely pripad Boeing zajimavy hlavne kvuli hypernadseni okolo autonomnich pozemnich vozidel.
Letadel za zivot snad uz moc nepotkam (ani jako pasazer ani jako obyvatel obce, na kterou muze letadlo padnout - i kdyz letni koridory na Ruzyn obcas huci nad nami).
Jako ucastnika silnicniho provozu na strane jedne a vyvojare SW na strane druhe
mne hodne zajima, jak se asi bude vyvijet SW pro tyhle pozemni hracicky - a docela se toho bojim.
Poslednich par let uz jenom tise doufam, ze SW pro lekarsky a jaderny HW se vyviji ponekud lepe nez ten "bezny".
Ale clovek by nemel videt do kuchyne niceho - zatim se to rikalo o jidle a zakonech ...
Letadel za zivot snad uz moc nepotkam (ani jako pasazer ani jako obyvatel obce, na kterou muze letadlo padnout - i kdyz letni koridory na Ruzyn obcas huci nad nami).
Jako ucastnika silnicniho provozu na strane jedne a vyvojare SW na strane druhe

Poslednich par let uz jenom tise doufam, ze SW pro lekarsky a jaderny HW se vyviji ponekud lepe nez ten "bezny".
Ale clovek by nemel videt do kuchyne niceho - zatim se to rikalo o jidle a zakonech ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
A tenhle znáte?
to se takhle bavěj dva strojaři těsně po promoci, a ten jeden říká tomu druhýmu:
Ty vole, když si uvědomím, jakej já jsem inženýr, tak mám normálně strach jít k doktorovi...
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;