No ja prece netvrdim ze cast prechodoveho jevu ktera je treba brat do uvahy trva pul sekundy (jinak jak znamo, prechodovy jev trva nekonecne dlouho, ale jeho ucinky po tak dlouhe dobe jsou temer nekonecne male

, to pro pripad kdyby chtel nekdo slovickarit). Pouze poukazuji na to ze casem kratsim nez pul sekundy neziskate temer zadne vyhody, ale nevyhody se vyskytnout muzou. No a myslet si ze prechodovy jev musi odeznit v ramci jednoho kroku je taky mirne naivni.
Proc si myslite ze se takhle zadny profi driver nechova ??? a doby snizeni proudu jsou nastavitelne az na desitky sekund?? a urovne snizeneho proudu nejsou kolem 10procent, ale spise pres 40 ??
Presneji receno ono se vam to povede realizovat, ale vy s vasimi mericimi moznostmi (pokud nemate minimalne kvalitni osciloskop) v lepsim pripade ani nezjistite ze jste tomu vice ublizil nez pomohl. V horsim pripade zaznamenate zhorseni dynamiky motoru, nebo problemy se ztratou kroku nebo rezonancemi.
Nezapominejte ze motor neni pouze indukcnost jeho vinuti, ale cely elektromechanicky system s promnenou indukcnosti v zavyslosti na poloze rotoru, indukovanym napetim v zavislosti na okamzite zmnene polohy rotoru, momentem setrvacnosti a okamzitou uhlovou rychlosti rotoru. A mezi vsemi temito vlastnostmi jsou nelinearni vztahy. A vzhledem k materialovym vlastnostem a tvaru magnetickeho obvodu neni jednoduche sestaveni nelinearni soustavy integrodiferencialnich rovnic ktere by s dostatecnou presnosti definovaly tento system.
Jsou dva pristupy -
1) Pokud si chcete s touhle casti (driverem) hrat a neco se naucit (O TOM VLASTNE HOBBY JE) tak jdete smele do toho.
2) Pokud to chcete pouze postavit tak aby to relativne dobre fungovalo a hrat si s necim jinym - treba vlastnim frezovanim tak je lepsi drzet se vyslapane cesticky.
Ja vam v zadnem pripade nemohu a ani nechci rikat kterou cestou mate jit, ale pouze co vas na ktere ceste muze potkat.