-Soustruh - velkej, tuhej a za cenu šrotu s 11kw motorem - 11kw je pro mě naprd - velká spotřeba i na volnoběh - velkej náraz, a poznatek z praxe, že ten výkon není vůbec potřeba. Jo jestli někdo potřebuje strojně vrtat 80mm vrtákem za 3 minuty půlmetrovou kulatinou, OK, jeslti potřebuješ brát 3cm z průměru na jeden záběr ná déčkovej posuv, ok. Ale já to nepotřebuju, neobrábím kola do vagonu. Jsem nalepenej na baráku, kde už jedna firma je, a vytěžuje to jističe chvilkama až dost, a já je nepotřebuju pořád shazovat, neboť bych byl poslán do prdele.
Kupovat 11Kw měnič nepotřebuju, leda by mi ho někdo zaplatil, ale stejně bych nesnížil odběr na prázdno, protože se tam točí hmota a to něco sežere. Ten motor má 105 kg a poměrnou část musí roztáčet a zadarmo to není.
Všechno co zapínám a udělá to nějakej náraz, tak k tomu hážu softstarty (svoje vlastní, 500,- kus), poněvač jak jsem zmínil, shazuju občas i jiný stroje někomu jinýmu. SS to účinně řeší - opět mnou prakticky ověřeno.
Tak se ta velká ludra vyhodila, daly se tam 4KW, který ve hvězdě zvládaj všechno v redukovaný předloze a ve zrychlený do 630ot. a já jsem to svojí činností nedokázal přetížit, a ještě abych ten motor nahrazoval. Existují situace, který potřebujou výkonu víc, to je převod do síly při vysokých otáčkách, a to 800, 1000, 1250 a 1600 - tady je potřeba uvést, že je to převod do síly 1,25:1 to nemá každej soustruh, jestli si někdy viděl rozběh z 0 na 1600 kde je na hřídeli ještě sklíčidlo, tak je ti to jasný a uplně stejně s tím bojuje 7.5kw v SUI na hvězdu. Pro ty případy tam ten přepínač je, otáčky si taky zařadíš, proč ne výkon motoru.
Ten 11KW motor je předimenzovanej až až, i to, že jsou k němu dráty 2,5mm2 svědčí o tom, že konstruktér nepočítal s nějakou velkou zátěží pro něj.
Po pravdě nechápu proč to řešíme, nežádám žádnou radu, a už vůbec ne v elektru, na to mám lidi, kteří část života strávili v rozvaděčích mašin, který většina odsud ani pohromadě neviděla, pokud teda nedělali na elektru v TOSce. A nemám důvod pochybovat, že by to bylo špatně. A navíc, já to reálně vlastním, používám, a vidím co to chce a nechce a vidím že to vyhovuje a dostačuje. To že to sem hážu, je informace pro ty, kteří by o něčem podobným uvažovali, a velkej motor by je odrazoval, což je přesně případ 16K20. Je to poznatek z praxe, reálně ověřenej, ne teoretická úvaha. Až tam dám přepínač, tak to samozřejmě napíšu, jak to dopadlo, aby byly ucelený informace. Mohl bych to i natočit, kdyby tomu ještě někdo nevěřil

A v poslední řadě, platím účty za elektriku, a tohle řešení narozdíl od původního motoru tu částku zvyšuje o něco míň a to je to, oč tu běží, aniž by mě to omezovalo? Stačí to tak? Proč by měl mít 3x slabší motor srovnatelný parametry? Jestli je potřebuješ a tak hrubuješ, že bys tu 4ku utahal, tak si tam 11tku nech. Ta 4 má i na hvězdu parametry dostatečný a jako bonus jde přepnout do trojúhelníku. Na těch ani ne 10% operací.
Ještě to jde obrátit takhle : vyber si jakýkoliv soustruh podle motoru do 4KW a pak jeho velikost, tuhost, možnosti a výbavu srovnej s K20. Už je to čitelněší, proč jsem to udělal? Prostě jsem si sestavil 4Kw předimenzovanej soustruh se snahou o minimální dopad na síť.
Jestli to jde vůbec takhle porovnávat, podle odběru/užitný hodnoty https://stroje.bazos.cz/inzerat/1006825 ... x-1000.php