výměna ložisek u krokáčů
potřebuji vyměnit u krokáčů ložiska, na některých vláknech jsem zaregistroval upozornění, že není vhodné vyndávat rotor ze statoru motoru. Může mi někdo z fundovaných odborníků objasnit důvod tohoto tvrzení, případně doporučit postup při výměně ložisek?
Rozpojením magnetického toku se magnet zeslabí-demagnetuje.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale za jak dlouho? Výměna ložisek u malého krokového motoru - otázka 5minut?? Myslím, že je můžete v klidu vyměnit. Sám jsem měnil ve dvou a nezpozoroval jsem jiné chování motoru.
Jednou jsem měnil ložiska i ve 3kW servu a také nic.
Jednou jsem měnil ložiska i ve 3kW servu a také nic.
Okamžitě! Je potřeba na ten magnet nasunout trubku z feromateriálu, aby se "propojily" poly magnetů rotoru.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja vim ze je to slozitejsi ale nejsou v krok.motorech permanentni magnety? Takze lestli jo, pak to jsou STALE magnety a odmagnetovani pak neni mozne.
Kdo nic nedela ,nic nesku...
Nevím jak v nových motorech, ale ve starších motorech tento problém je.
Je to snad nějakým zvláštním postupem magnetizováno - ten rotor.
Pokud jsem nějaký otevřel, tak po smontování to mělo o poznání menší odpor mezi kroky při protáčení rukou. Speciálně jsem se na to ptal a tohle mi bylo zodpovězeno.
Je to snad nějakým zvláštním postupem magnetizováno - ten rotor.
Pokud jsem nějaký otevřel, tak po smontování to mělo o poznání menší odpor mezi kroky při protáčení rukou. Speciálně jsem se na to ptal a tohle mi bylo zodpovězeno.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mám ten samý poznatok . Podstatná stata magnetizmu okamžite po vytiahnutí a následnom zasunutí rotora . Vyťahovanie rotora zo statora do železnej trubky by asi pomohlo - neodskúšané .Mad_BOXs píše:Pokud jsem nějaký otevřel, tak po smontování to mělo o poznání menší odpor mezi kroky při protáčení rukou. Speciálně jsem se na to ptal a tohle mi bylo zodpovězeno.
- Krutor
- Sponzor fora
- Příspěvky: 1013
- Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
- Bydliště: Moravské Bránice
- Kontaktovat uživatele:
Jsem v tomto laik, ale přeci ten permanentní magnet v rotoru musí být sakra permanentní, když ho nijak neovlivní ani velké magnetické síly, které vznikají proudem v cívkách statoru, ne?
Naopak když jsem ještě jezdil RC elektro auta, tak profíci přes zimu skladovali motory s vytaženým rotorem, aby jim právě ten rotor pomaličku nezkratovával magnety ve statoru. Což je naprosto opačná situace. A teď babo raď.
Mně to tak připadne, že to bude celé fáma, kterou někdo kdysi dávno vymyslel a nějakým nedopatřením se to rozšířilo jako pravda.
Ale i kdyby docházelo ke ztrátě magnetismu v řádu procent, tak to nic neznamená, když si vezmete, jakým "postupem" zde běžně dimenzujeme kroutící momenty našich pohonů. Prsty máme ocucaný až po loket a bloklou krční páteř od toho, jak čumíme do hvězd
Naopak když jsem ještě jezdil RC elektro auta, tak profíci přes zimu skladovali motory s vytaženým rotorem, aby jim právě ten rotor pomaličku nezkratovával magnety ve statoru. Což je naprosto opačná situace. A teď babo raď.
Mně to tak připadne, že to bude celé fáma, kterou někdo kdysi dávno vymyslel a nějakým nedopatřením se to rozšířilo jako pravda.
Ale i kdyby docházelo ke ztrátě magnetismu v řádu procent, tak to nic neznamená, když si vezmete, jakým "postupem" zde běžně dimenzujeme kroutící momenty našich pohonů. Prsty máme ocucaný až po loket a bloklou krční páteř od toho, jak čumíme do hvězd

Tento jev se zeslábnutím magnetů prostě existuje (už nás to i něco stálo). Je ale pravda že malé motory nebývají na toto náchylné. Permanentní magnety pro motory se vyrábí údajně tak že se už při výrobě snaží aby atomy nebo jak se tomu říká byli magneticky nějakým směrem čímž se dosáhne maximální síly magnetu (odborníci by to popsali ještě lépe). Tato síla se zesílí ještě zmagnedtováním po výrobě a tím se nějak ustálí materiál vevnitř. Po vyjmutí ze statoru se toto ustálení poruší a magnet zeslábne (vyčteno kdesi na netu před léty). Je pravda že může zeslábnout jen o něco a není to poznat ale neriskoval bych to u motorů už od velikosti Nema23. Rozhodně je rozebírám s nasazeným kroužkem na rotoru z nějaké planžety kterou jsem si stočil a zdála se mi magenticky výborná a zjistil jsem že jim nedělá dobře klepání na hřídel protože to také zbavuje magnet síly. Fáma to rozhodně není !
- Radek-B
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
- Bydliště: V:Karlovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak takovy poznatek tu jeste nebylstrzengon píše:Pánové, pokud připojíte po výměně ložisek motor opět k napájení, obnoví se magnetický stav. Takže se výměny nebojte!

Protoze vytazenim rotoru a ponechanim ho mimo stator nebo vhodnou klec
se ti demagnetizuje a to tim vic cim dyl ho nechas mimo.
Mimochodem staci hledat uz se to tu probiralo.
RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
automatizace/konstrukce
Ja si myslim, ze vytiahnutie rotora magnet nemoze demagnetizovat. KM pri svojej cinnosti sa dostava do situacii, ked magneticke pole statora posobi dokonca proti mag. polu rotora (napr. pri strate krokov), co je este horsie ako vytiahnutie z mag, obvodu,a predsa mu to nijako neublizi. Ak by bol pouzity magnet, ktory by sa dal tak lahko odmagnetovat, rovnako lahko by sa musel dat aj zmagnetovat. Rozobral a zlozil som maly krokac z disketovej jednotky. Mal tam feritove magnety. po zlozeni som nezpozoroval ziadne zmeny...
V praxi jsem několikrát prováděl spolu se servisákem servomotorů výměnu ložisek nebo brzdy u serv. Tento proces se ničím neliší od výměny ložisek v jakémkoliv jiném motoru. Tedy žádné trubky, nebo podobné záležitosti. Rovněž při výměně kompletního rotoru serva byl rotor normálně položen na stole v krabici, kde ležel bez statoru cca týden. Všechny serva, u kterých se prováděla výměna ložisk či rototu byla stará 3-7 let, všechna naprosto bez problémů fungují dále.Radek-B píše:Tak takovy poznatek tu jeste nebylstrzengon píše:Pánové, pokud připojíte po výměně ložisek motor opět k napájení, obnoví se magnetický stav. Takže se výměny nebojte!. Pokud bys toto ocekaval od serva starsi vyroby tak si muzes stoprocentne nachystat penize na novy motor.
Protoze vytazenim rotoru a ponechanim ho mimo stator nebo vhodnou klec
se ti demagnetizuje a to tim vic cim dyl ho nechas mimo.
Mimochodem staci hledat uz se to tu probiralo.
RADEK