Přípravek na řezání závitů - zmetek

stanik84
Příspěvky: 1083
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

8. 1. 2020, 4:28

Milane, ty neumíš udělat na SU 100 závit do díry M3x0.15? To jsem měl lepší mínění :lol:

Možná jsem jinej, ale Petra jsem pochopil... Myslel, že člověk Tvých kvalit a teoretických znalostí to zvládne na jednu šponu ve dvou stovkách :wink:
milan584
Příspěvky: 1399
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

8. 1. 2020, 4:59

stanik84 píše:
8. 1. 2020, 4:28
Milane, ty neumíš udělat na SU 100 závit do díry M3x0.15? To jsem měl lepší mínění :lol:

Možná jsem jinej, ale Petra jsem pochopil... Myslel, že člověk Tvých kvalit a teoretických znalostí to zvládne na jednu šponu ve dvou stovkách :wink:
Doteďka jsem si myslel, že první volba vhodné technologie výroby závitu je podle toho, jaké potřebuji házení a toleranci (protože závit spáchaný očkem a nebo závitníkem hážou u jednochodého závitu vždy, tolerance to samý) - a to i kdybych měl dělat jeden jediný kus.
Takže klidně můžete dál řešit jak se nedají řezat malé závity nožem, jak je to neproduktivní a co za xxxxxx může vymyslet držák, co do něho to očko co do něho nepatří :mrgreen: ani nejde upnout.
stanik84
Příspěvky: 1083
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

8. 1. 2020, 5:17

Já tyhle chujoviny ale neřeším...očkem neřežu ;) . Max. to předřežu kudlou a pak začistím závitníkem. Tímhle přípravkem nějak nedisponuju ;) . Ani mi to nějak nechybí :wink:

Ani nevím, jak by s tím šel vyřezat závit o délce třeba 150-200 mm v nějaký toleranci.
Britt
Příspěvky: 368
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

8. 1. 2020, 6:01

Toleranci jsem neměřil, nebyl důvod ale 170mm závit M8 byl krásně rovný. Ten přípravek je dostatečně tuhý a vodící trn je bez vůle, aby to nemohlo utíkat.
Samozřejmě, že s nožem se to nedá srovnávat.
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 2135
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

8. 1. 2020, 6:28

brite je rovný a rovný jasně v porovnání s ručním řezáním očkem ano.
Je prostě závit a ZÁVIT...proto sa milan pustil do diskuze o té přesnosti.
Pokud potřebuju závit na nenáročné požití aby tam šla našroubovat matka tak klidně ten přípravek.
Pkud potřebuju produktivně řezat závity tak použiju herbertku, pokud potřebuju závit s vysokou pevností použiju válcovací hlavu...když má být závit přesný tak nůž... přesný samozřejmě geometricky no a pokud je o závit na posuvový šroub kde musí být navíc perfektní povrch tak brousit.
Vše je to jen o tom o jakou součást jde a podle toho se zvolí postup.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Britt
Příspěvky: 368
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

8. 1. 2020, 7:14

Kenybz, jasně že máš pravdu, ale kolikrát potřebuješ udělat přesný závit a o broušení ani nemluvím. Vycházím z domácího použití a tam ten přípravek má své využití.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 5962
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

8. 1. 2020, 8:53

tumlik píše:
7. 1. 2020, 10:53
v nějaké staré literatuře ohledně posuvových šroubů, když ji najdu tak dodám
Fajn, to by mě zajímalo. Už jsem to taky někde zaslechl, ale netuším proč :-)
Aleš Procháska
Odpovědět

Zpět na „pro soustruh“