Zateplení sekčních vrat - závěs
Hledal jsem a nenašel... Tak se ptám, řešil jste někdo a jak zateplení sekčních vrat?
Vrata jako taková jsou ok, panel 42mm ale zima se dostává kolem bočních gum většinou v místech kde se spojují sekce, dotesneni v podstatě nemožné.
Přemýšlím o nějakém závěsu na zimu ale jsem zase omezen těmi vraty jelikož se zasouvaji pod strop takže lano na závěs by bylo ca 50cm od stropu což taky není ideální.
Tak kdyby někoho něco zajímavého napadlo, případně jestli to má někdo vyřešené.
Děkuji.
Vrata jako taková jsou ok, panel 42mm ale zima se dostává kolem bočních gum většinou v místech kde se spojují sekce, dotesneni v podstatě nemožné.
Přemýšlím o nějakém závěsu na zimu ale jsem zase omezen těmi vraty jelikož se zasouvaji pod strop takže lano na závěs by bylo ca 50cm od stropu což taky není ideální.
Tak kdyby někoho něco zajímavého napadlo, případně jestli to má někdo vyřešené.
Děkuji.
A co ten závěs pověsit přímo na vrchní hranu vrat a kousek pod to přidělat na vodící porfily nějakou trubku přez kterou by se vytahoval když by šly vrata nahoru a nakonec závěsu pověsit nějaká závaží - petku s vodou 

Zrovna řeším to samé... jediné co jsem dokázal bylo koupit na aliexpresu samolepící pásek s kartáčkem ( https://www.aliexpress.com/item/32448329098.html ) a nalepit ho z obou stran na futra, což pomohlo pro zavřená vrata, ale nějaký ten závěs by to chtělo. Asi úplně nejvíc by se mi líbilo zabudovat si do těch panelů dveře, viděl jsem že se dělají i do takovýchto sekčních vrat, ale nějak nemůžu najít firmu které by mi takové dveře vyrobila za rozumnou cenu.
Hezkej nápad
.
Ještě doplním, že bych rád závěs ode zdi ke zdi abych eliminoval ty úniky kolem bočních gum, závěs klidně roztahovaci, nemusel by se zvedat s vraty, ven chodím barákem nebo se přesouvam mezi dilnama.
Mě zatím jen napadlo udělat závěs na laně v tom ca 0.5m pod stropem na lano aby vrata projeli nad a přes to v dráze vrat ještě půl metrovej závěs který mě zakryje ten vrch a boky za kolejnice další dva pidi závěsy...
Ty vrata se přes zimu stejně otevírají minimálně, jen když tam potřebuji s něčím co se mě nechce tahat přes dílnu vedle.

Ještě doplním, že bych rád závěs ode zdi ke zdi abych eliminoval ty úniky kolem bočních gum, závěs klidně roztahovaci, nemusel by se zvedat s vraty, ven chodím barákem nebo se přesouvam mezi dilnama.
Mě zatím jen napadlo udělat závěs na laně v tom ca 0.5m pod stropem na lano aby vrata projeli nad a přes to v dráze vrat ještě půl metrovej závěs který mě zakryje ten vrch a boky za kolejnice další dva pidi závěsy...
Ty vrata se přes zimu stejně otevírají minimálně, jen když tam potřebuji s něčím co se mě nechce tahat přes dílnu vedle.
ty kartáče trochu pomohou
... jinak chyba je už v prvotním návrhu
moje sekční jdou do boku, zavřené jsou v podstatě hladké a proto stačí obyčejný krátký kartáč na utěsnění (- překvapivě jim stačí 80mm boční prostor) volil jsem je právě z důvodu "dveří" - tyto boční jen pootevřu pro průchod. Nahoře jedou na rolnách a tím že se nic nezvedá, stačí malá síla na pohon.
... jinak chyba je už v prvotním návrhu

moje sekční jdou do boku, zavřené jsou v podstatě hladké a proto stačí obyčejný krátký kartáč na utěsnění (- překvapivě jim stačí 80mm boční prostor) volil jsem je právě z důvodu "dveří" - tyto boční jen pootevřu pro průchod. Nahoře jedou na rolnách a tím že se nic nezvedá, stačí malá síla na pohon.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Nafot mě to prosím kam jsi to lepil, snížily se tepelný ztráty.brutal píše: ↑8. 1. 2020, 7:46 Zrovna řeším to samé... jediné co jsem dokázal bylo koupit na aliexpresu samolepící pásek s kartáčkem ( https://www.aliexpress.com/item/32448329098.html )....
Co se týče dveří tak je taky řeším. Vím o nějaký "stavebnici" ale problém je, že je to na panely 61cm vysoké a já mám 51cm. Cenově to bylo 9300kc.
Ještě se zeptám jednoho známého co vrata dělal jak ty dveře vyřešit do těch mých panelů.
To jsem bohužel dát nemohl, na jedné boční stěně jsou okna, na druhé zase dveře vedle.chb píše: ↑8. 1. 2020, 7:56 ty kartáče trochu pomohou
... jinak chyba je už v prvotním návrhu
moje sekční jdou do boku, zavřené jsou v podstatě hladké a proto stačí obyčejný krátký kartáč na utěsnění (- překvapivě jim stačí 80mm boční prostor) volil jsem je právě z důvodu "dveří" - tyto boční jen pootevřu pro průchod. Nahoře jedou na rolnách a tím že se nic nezvedá, stačí malá síla na pohon.
Já to původně vůbec moc neřešil, postavil jsem to jako garáž ale s příchodem soustruhu se z toho stala černá dílna.
Aha, chápu zkusím. Děkuji
okna nevadí, když jsou otevřená vrata, tak okna nepotřebuješFugo píše: ↑8. 1. 2020, 8:04To jsem bohužel dát nemohl, na jedné boční stěně jsou okna, na druhé zase dveře vedle.chb píše: ↑8. 1. 2020, 7:56 ty kartáče trochu pomohou
... jinak chyba je už v prvotním návrhu
moje sekční jdou do boku, zavřené jsou v podstatě hladké a proto stačí obyčejný krátký kartáč na utěsnění (- překvapivě jim stačí 80mm boční prostor) volil jsem je právě z důvodu "dveří" - tyto boční jen pootevřu pro průchod. Nahoře jedou na rolnách a tím že se nic nezvedá, stačí malá síla na pohon.
Já to původně vůbec moc neřešil, postavil jsem to jako garáž ale s příchodem soustruhu se z toho stala černá dílna.

Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
To Fugo jaké máš prosimtě vrata značku,že máš takové oproti jiným problémy s těma bočníma lištama?
To Brutal , to chb a jaké máte vrata kluci vy? Kvalita ,provedeni, a v poměru s cenou? Do čeho mám jít?
Ptám se ,ze uvažuji o vratech do dílny jaká koupit? Na co si dát při koupi pozor?
Také jakou máte sílu lamely těch standardních 40mm? Stačí to? Nebo vyplatí se investovat připlatit a mít lamely 60mm?
Mám teď možnost koupit za cca 12000 lehce použitá 3roky stará lamelová vrata Horman 5m šíře, 3,2m výška ,ale tloušťka lamel je 40mm.Stačí ta tloušťka lamel?
Dík moc ,za všechny postřehy ,rady
To Brutal , to chb a jaké máte vrata kluci vy? Kvalita ,provedeni, a v poměru s cenou? Do čeho mám jít?
Ptám se ,ze uvažuji o vratech do dílny jaká koupit? Na co si dát při koupi pozor?
Také jakou máte sílu lamely těch standardních 40mm? Stačí to? Nebo vyplatí se investovat připlatit a mít lamely 60mm?
Mám teď možnost koupit za cca 12000 lehce použitá 3roky stará lamelová vrata Horman 5m šíře, 3,2m výška ,ale tloušťka lamel je 40mm.Stačí ta tloušťka lamel?
Dík moc ,za všechny postřehy ,rady
Avia fnc25, S32
Jako na vrata si stěžovat nemohu, vůbec ne za ty peníze co stály. Jsou od m-doors.
Ono to nemá vyloženě díry ale prostě jak k tý gume dám ruku tak tu zimu cítím.
Tady ti mě dělali dvoje vrata, první ca 5x2.6m a druhý ca 2.8x2.5m s motory a 2x DO ke každým za ca 45t s cestou a montáží, v poledne přijeli a v 18hod frceli na další. Do další pneudilny co chci stavět přijdou taky od nich, jen s průmyslovým motorem, protože tam se bude otvírat často a tam si nechám dát i dveře (+13t).
Ono to nemá vyloženě díry ale prostě jak k tý gume dám ruku tak tu zimu cítím.
Tady ti mě dělali dvoje vrata, první ca 5x2.6m a druhý ca 2.8x2.5m s motory a 2x DO ke každým za ca 45t s cestou a montáží, v poledne přijeli a v 18hod frceli na další. Do další pneudilny co chci stavět přijdou taky od nich, jen s průmyslovým motorem, protože tam se bude otvírat často a tam si nechám dát i dveře (+13t).
otvírací do boku - ty jsem volil hlavně proto, že sklep/garáž nemá jiný východ ven. Ovládání má 2 čudly - otevření/pootevření.
Jsou (nepochopitelně neb mechanika je jednodužší) citelně dražší než klasické pod strop.
utěsnění jakýchkoliv vrat je problém pro neřešené/blbě řešitelné tepelné mosty po krajích. Neškodí si ty kraje načrtnout na papír a přemýšlet, jak tam udělat přerušení tepelného mostu, utěsnění, labyrint atd ... Dodavatelé takovéto "drobnosti" neřeší.
Ono dost záleží co za těmi vraty je, zda vytápěná dílna nebo jen garáž
(montážní dvojici jsem po třech půldnech montáže vyhodil a předělal jsem to po nich znova sám
)
Jsou (nepochopitelně neb mechanika je jednodužší) citelně dražší než klasické pod strop.
utěsnění jakýchkoliv vrat je problém pro neřešené/blbě řešitelné tepelné mosty po krajích. Neškodí si ty kraje načrtnout na papír a přemýšlet, jak tam udělat přerušení tepelného mostu, utěsnění, labyrint atd ... Dodavatelé takovéto "drobnosti" neřeší.
Ono dost záleží co za těmi vraty je, zda vytápěná dílna nebo jen garáž

(montážní dvojici jsem po třech půldnech montáže vyhodil a předělal jsem to po nich znova sám

Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Joooo vrata. Mám dvoje roletové od Almy a jedny velké sekční Hormany SRN. Roleta má jedinou, ale obrovskou výhodu s tím, že nezabírá žádné místo. Jinak tepelně to je stejné jako kus idelitky a provozně jeden velý problém. Těsní hermeticky což je uplně šumák, když lamelka ma tlouštku 10mm
Koncové kalené úchytky se permanetně lámou, obzvlášt pokud vrata nejsou naprosto perfektně seřízená. Pokud lamely nejezdi v kluzném vedení naprosto, naprosto lehoučce začnou se vrata navíjet do krytu a to je konečná. U každých vrat mám tedy central stopku. Toto provedení už nikdy.
Hormany sekční byla další kauza tentokrát designová. Lamelu jsem vzal nejsilnější co byla k dipozici. Základ barev v CZ jsou vzory, které jsou v SRN jako vnitřek vrat. Plech musí být prolisovaný, protože dle infa Hormana je tak tenký, že by neudržel tvar a neformoval by se. Tak do nědo vylisují vzor prkna, peklo. Díky tomu je základem rustikální vzor struktury dřeva. Ten v provedení stříbrná je naprosto strašlivě děsivý. Všechny změny příplatky desítky procent celkové ceny. Diky panu oknaři a vrataři (tímto dííííky Honzo) jsem dostal podélně vrapovaný povrch v CZ za nesmyslný příplatek a ejhle, tento vzor je v SRN v cenách základního provedení. Dělaji z nás vychodní socky pěkné blbce. Možná řeknete, že řeším designové pitchoviny, ale za ty penize (80k)jsem prostě nechtěl neco co mě vyložene irituje. Tohle je fakt parádní designovka, vypadá jako trup letadla.
Neposuzuju vrata, že bych za nimi plánovat spát, ale pocit táhnutí průvanu nemám. Gumky sedí dokonale. A to jsou mackové 6.5 x4m. Líbí se mi systém vyváženi vlastních vrat, kde potom celá vrata dokáže ovládat mikro motorek "ze stěračů". Montážnící Hormanáci za pár hodin na hotovo, prace na 1* a to jsem na kvalitu díky dozorům na stavbě fakt mega pruda.
Pokud vzduch bude i v mírném podtlaku budou sosat každa vrata. Zvaž zda ti vzduch někde nesosá plynový kotel, kamna na pevná či vetraky a digestoře. Potom nepomůžou žádne kartáčky a ni sametky. Mírné přetlakování prostoru by to vyřešilo samo.

Hormany sekční byla další kauza tentokrát designová. Lamelu jsem vzal nejsilnější co byla k dipozici. Základ barev v CZ jsou vzory, které jsou v SRN jako vnitřek vrat. Plech musí být prolisovaný, protože dle infa Hormana je tak tenký, že by neudržel tvar a neformoval by se. Tak do nědo vylisují vzor prkna, peklo. Díky tomu je základem rustikální vzor struktury dřeva. Ten v provedení stříbrná je naprosto strašlivě děsivý. Všechny změny příplatky desítky procent celkové ceny. Diky panu oknaři a vrataři (tímto dííííky Honzo) jsem dostal podélně vrapovaný povrch v CZ za nesmyslný příplatek a ejhle, tento vzor je v SRN v cenách základního provedení. Dělaji z nás vychodní socky pěkné blbce. Možná řeknete, že řeším designové pitchoviny, ale za ty penize (80k)jsem prostě nechtěl neco co mě vyložene irituje. Tohle je fakt parádní designovka, vypadá jako trup letadla.
Neposuzuju vrata, že bych za nimi plánovat spát, ale pocit táhnutí průvanu nemám. Gumky sedí dokonale. A to jsou mackové 6.5 x4m. Líbí se mi systém vyváženi vlastních vrat, kde potom celá vrata dokáže ovládat mikro motorek "ze stěračů". Montážnící Hormanáci za pár hodin na hotovo, prace na 1* a to jsem na kvalitu díky dozorům na stavbě fakt mega pruda.
Pokud vzduch bude i v mírném podtlaku budou sosat každa vrata. Zvaž zda ti vzduch někde nesosá plynový kotel, kamna na pevná či vetraky a digestoře. Potom nepomůžou žádne kartáčky a ni sametky. Mírné přetlakování prostoru by to vyřešilo samo.