Zdenek Valter píše: ↑16. 2. 2020, 8:28
xiivi píše: ↑16. 2. 2020, 8:16
takto vypadal, kdyz jsem ho dostal, je tam videt i remen, ktery k tomu byl, nasazovali to tam prej pred predanim pred tema triceti lety
No nevím jestli mě zrak nešálí - řekl bych, že ten řemen je zubatý!!
ten řemen na fotce zubatej je - ale s ozubeným řemenem to nemá nic společného
tohle je klíňák, tj. je určený k tomu aby táhnul v drážce s příslušným sklonem boků za boky
ty zuby na spodku tohohle řemenu jsou tam jen proto, aby se mohl lépe ohnout na řemenici malého průměru
tenhle řemen tam někdo nacpal proto, že byl zrovna po ruce, originál kulatej nebyl k mání
......
koupil jsem další velký Hermle
někdo u původního majitele, tj. Tesly Pardubice nebo u kohosi z nástupců na oko podobně doprasil převod z 12kW motoru vřetene do převodovky
originál je tam asi 5 cm široký mikrořemen
ten zřejmě nebyl mání, tak ty řemenice nějaký lojza vedle na soustruhu přetočil pro trojici klíňáků
jen mu asi nic neříkaly nějaké úhly a šířky řemenice pro klíňák, tak ty drážky měly úhel tak 90°, řemen po nich běhal po dně chvíli bokem, chvíli naruby a tak
aby to neklouzalo, tak to našponovali jako kráva a oddělali ložiska v motoru a v převodovce
sorry za o.t.
jen mi to připoměl tvar těch drážek výše
na tom Hermle ale určitě kulatý řemínky nejsou
