Portalka F20 / jubilejni /

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

26. 9. 2009, 10:52

xxx
Naposledy upravil(a) Pupak dne 4. 1. 2010, 6:55, celkem upraveno 2 x.
kiko01
Příspěvky: 1671
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

26. 9. 2009, 12:30

super stavba, ako vzdy, kolko asi vazi ten portal celkovo?
pipa
Příspěvky: 257
Registrován: 6. 2. 2008, 7:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

26. 9. 2009, 12:45

Prostě nádhera !
Při pohledu na takovouhle krasavici už ale nemám chuť pokračovat v mojí frézce :(
www.tc-pipa.wz.cz
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

26. 9. 2009, 2:15

Portal jeste neni kompletni. Chybi bocni vyztuhy,ale ted ma tak 35 kg.
Snazim se, aby byla max. tuhost pri min. hmotnosti, ale jako vzdy je to kompromis.Tech 200mm v Z-tku uz dela uz dost problem. Nad 150mm je kazdy centak znat, protoze roste rameno a s nim i naroky na tuhost.
kiko01
Příspěvky: 1671
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

26. 9. 2009, 2:50

rozumiem, je toto riesenie lepsie ako keby si nechal pevbny portal a hybal stolom? viem, zvetsi sa tym dlzka spodnej casti, a predlzia potrebne vedenia na na pohyb stola, ale stol je ovela lahsi ako portal...
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

26. 9. 2009, 4:58

Tuhle variantu uz jsem taky delal.Byla to F8. Je to dost narocna konstrukce. Potrebuje kolem sebe vic prostoru,nez pojizdny portal.
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 1013
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

27. 9. 2009, 8:37

pipa píše:Prostě nádhera !
Při pohledu na takovouhle krasavici už ale nemám chuť pokračovat v mojí frézce :(
No počkej počkej! Právě jsem konečně dodělal Tvé AL desky 10 mm, takže to musíš dodělat :-) V pondělí to pošlu.
Petr Spáčil
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 1013
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

27. 9. 2009, 8:47

Pupak píše:Snazim se, aby byla max. tuhost pri min. hmotnosti
S ohledem na toto bych se Tě rád zeptal, jestli se vyplatí bočnice portálu profrézovat do příhradoviny. Myslím, že když se odfrézování dobře navrhne, mohla by se hmotnost bočnice v pohodě snížit po 50%, a tuhost by nemusela moc klesnout. Ale vyplatí se to s ohledem na pracnost? I když na CNC by to mělo být docela bez práce :-)
Petr Spáčil
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4556
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

27. 9. 2009, 9:01

Mě fascinuje ten rozsah pojezdu Z. Se zvětšujícím se rozsahem Z klesá tuhost frézky, je to tak? Takže tahle frézka bude nejspíše pro truhláře.
gpm
Příspěvky: 8
Registrován: 15. 8. 2009, 5:36

27. 9. 2009, 9:53

Pozerám, že vedenia si na rozdiel od F18 už neuchytával v drážkach profilu ale priamo do tela profilu. Máš plochu pod nimi tiež zafrézovanú? Ako to máš uchytené - v závite v tele profilu, alebo máš z vnútra profilu matice?
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

27. 9. 2009, 2:01

Bocnice by se v zadnem pripade profrezovavat nemely. Jakakoli zmena
prurezu smerem dolu je nezadouci.
Vedeni jsou do profilu pochopitelne zafrezovane.jelikoz jde o silnostenny profil,je tam materialu dost.
pipa
Příspěvky: 257
Registrován: 6. 2. 2008, 7:21
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

27. 9. 2009, 4:23

A jak je to s vedením na nejdelší ose, teď myslím šrouby co přitahují vedení. Jsou přitáhnutý maticema a nebo si udělal do Al profilu závitový díry ?
www.tc-pipa.wz.cz
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

27. 9. 2009, 6:57

Zkusil jsem oboji.
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 1013
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

28. 9. 2009, 1:00

bobik píše:Mě fascinuje ten rozsah pojezdu Z. Se zvětšujícím se rozsahem Z klesá tuhost frézky, je to tak? Takže tahle frézka bude nejspíše pro truhláře.
Čti pozorně Pupákovy příspěvky. Píše, že s rostoucím pojezdem Z rostou nároky na udržení dostatečné tuhosti frézky. Takže když se to postaví dobře, tak může být dobrá tuhost při jakémkoliv zdvihu. Pouze hmotnost a cena stroje exponenciálně roste.

Kromě toho si myslím, že Pupák testuje své stroje zásadně minimálně na duralu, a občas si hrábne i do železa. Takže s tou truhlařinou mu možná trochu křivdíš :D
Petr Spáčil
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

28. 9. 2009, 2:20

Ono to zas tak horky neni. Pokud se pouzije dobre vreteno,coz Teknomotor rozhodne je,tak lze dural frezovat i na relativne mene tuhem stroji. Musi se prizpusobit rezne podminky a jde to. problem je pak spis s presnosti,protoze pet stovek sem a tam, zadna mira.
Tahle masinka bude umet obrabet dural rozhodne. Navic neni problem
dat na stul klidne 100mm silnou desku jako podlozku a brat kovy s nizsim
vylozenim Z-osy. Metod,jak zvysit tuhost a zlepsit tak obrabeci podminky je spousta. Plati jedna zasada,ze pouzivani mozku silne snizi opotrebeni ostatnich casti tela. :lol:
Nekdy mi prijde,ze tem muj uz moc nefunguje. Ted jsem dodelal Deklika s tim,ze osa Y ma rozjezd 200mm a najednou se zjistilo,ze ma jen 185mm. Po sestaveni mi 15mm nekam zmizelo,coz naprosto nechapu.
Nekdy mi pripada zbytecne vsechno desetkrat kontrolovat,ale plati druha zasada. Co nezkontrolujes,je blbe.
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“