corona virus - obecna diskuze
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
To přebírání hráchu a čočky jsem myslel tak nějak abstraktně...
Samozřejmě, že by to šlo strojem..., ale když už... proč by to pak měli obsluhovat zrovna Češi, co když Němec to svěří Polákovi, bude pak pro nás mít Němec nějakou práci?
Co se týče těch divných diplomek... dr. Cvacha pamatujete? Takoví byli vždy... a nejsou argumentem proti VŠ vzdělávání. Černé ovce jsou vždy vidět víc, jak ty bílé.
Samozřejmě, že by to šlo strojem..., ale když už... proč by to pak měli obsluhovat zrovna Češi, co když Němec to svěří Polákovi, bude pak pro nás mít Němec nějakou práci?
Co se týče těch divných diplomek... dr. Cvacha pamatujete? Takoví byli vždy... a nejsou argumentem proti VŠ vzdělávání. Černé ovce jsou vždy vidět víc, jak ty bílé.
Milan199 píše: ↑20. 4. 2020, 9:02
Taky s tebou nesouhlasím, že hrách a čočku mají přebírat ukrajinci. To má přebírat stroj navržený českými inženýry, vyrobený českými dělníky a naprogramovaný českými programátory. Obsluhovat ho může tydýt co ukončil studium šestou třídou. // místo ležení na gauči //
MAS FU2A, TOS SM16A
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8346
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem vystudoval ještě za komančů a žádnej king jsem nebyl



Aleš Procháska
Bobiku, tak tos mě pobavil !

Jako ten vtip :
Měl jsem hrozný sen ! Zdálo se mi, že zavedli inkluzi ve státní správě. Vzbudil jsem se celý zpocený a uvědomil si, že už to dávno realizovali.
Dřív to bylo jedno, přesunul ho vejš a vyžádal si dalšího, nebo ani nepoznali že neumí... a dnes, pokud chce zaměstnavatel dobrého člověka, na titul se nedívá a vyzkouší si ho.
Bývalý šéf, uměl ale byl exKSČ, preferoval lidi z VÚT. Přijal jich několik, žádný se mu ale neosvědčil na původním fleku vývojáře, skončili v obchodě.. Naopak vývoj mu táhli lidi z VŠB, vydělali firmě stovky miliónů, no neocenil je, neměli VUT
Bývalý šéf, uměl ale byl exKSČ, preferoval lidi z VÚT. Přijal jich několik, žádný se mu ale neosvědčil na původním fleku vývojáře, skončili v obchodě.. Naopak vývoj mu táhli lidi z VŠB, vydělali firmě stovky miliónů, no neocenil je, neměli VUT

MAS FU2A, TOS SM16A
Samože jsou, já jen reagoval na to báječné školství za totáče, když to byli kingové. Vzpomínám si, jak jsem se v sedmdesátém devátém bavil s primářem na rehabce (když jsem rozcvičoval jedenáctiměsíční fixaci nohy) o jednom doktorovi. On mi povídá: podívej se, máš deset zedníků a až čtyři jsou lempli. Máš deset doktorů a až čtyři nejsou lempli. Málokdo tak odvážně střílí do svých řad.
Myslím, že jsi mě vůbec nepochopil. Pokud má tahle republika prosperovat je třeba preferovat kvalifikovanou práci s vysokou přidanou hodnotou. Protože máme i podíl lidí nevzdělavatelných, je třeba nedohnat automatizaci nadoraz, ale ponechat podíl jednoduché manuální práce pro ně.Carl_FM píše: ↑20. 4. 2020, 9:15 To přebírání hráchu a čočky jsem myslel tak nějak abstraktně...
Samozřejmě, že by to šlo strojem..., ale když už... proč by to pak měli obsluhovat zrovna Češi, co když Němec to svěří Polákovi, bude pak pro nás mít Němec nějakou práci?
Co se týče těch divných diplomek... dr. Cvacha pamatujete? Takoví byli vždy... a nejsou argumentem proti VŠ vzdělávání. Černé ovce jsou vždy vidět víc, jak ty bílé.
Milan199 píše: ↑20. 4. 2020, 9:02
Taky s tebou nesouhlasím, že hrách a čočku mají přebírat ukrajinci. To má přebírat stroj navržený českými inženýry, vyrobený českými dělníky a naprogramovaný českými programátory. Obsluhovat ho může tydýt co ukončil studium šestou třídou. // místo ležení na gauči //
Němec ať si svěřuje práci v německu komu chce a od nás si může koupit ten hrách/čočku vytříděné. /// když už použiju ten tvůj příměr ///
Diplomky jsou divné skoro všechny /co jsem v posledních letech četl/ . Hodně divné je že pomocí takové ubohosti se dá absolvovat vysoká škola a je na zvážení jaký přínos taková škola pro společnost má.
ještě, že ty diplomky jsou dnes veřejně dostupné a lidé se mohu kochat blbostí studentů, a Vy ti dříve norození jste si opravdu jistí, že Vaše diplomka pokud by byla zveřejněna by nebyla podobným způsobem dehonestována?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Jde o to co vyrábíme a ve vlastnictví koho.
Jen kvalifikovaná práce nestačí.
Vysoká přidaná hodnota rozhodně ano.
Cyklus je:
1) výzkum, vývoj
2)výroba
3)prodej (včetně služeb k výrobku)
Ve 2) zůstane nejméně peněz bez ohledu na kvalifikovanou práci.
Což znamená, že peníze z 2) utrácí dělník v Česku a peníze z 1) + 2) Němec v Německu. A proto má německá prodavačka 3x větší mzdu. Čech si koupí na víkend víno za max 150Kč a Němec za 20€. Víc peněz v ekonomice, víc se utrácí.
MAS FU2A, TOS SM16A
Fůra věcí je špatně.
Máme přehršel vysokoškoláků s IQ, které by dřív stačilo tak na střední školu. Takže absolvování VŠ už v podstatě nic neznamená. Proto se taky už tituly moc nepoužíval. Chtělo by to nové zkratky - Ing za totáče, MUDr za totáče, ... To by něco znamenalo.
Dřív absolvování VŠ znamenalo, že ten člověk na to má (vetšinou). Teď to bohužel neznamená nic (většinou). Dřív šli chytří synci prominentů na doktory, blbí na automechaniky. Dneska ti blbí jdou na politology, sociology, .... Výjimky existujou, jako všude.
Diplomové práce jsou takové, jaké jsou, a není to vina studentů, ale zadání. Když jsem kdysi dělal diplomku tak jsem měl zadání, že má práce být na 40 stran tuším. Přitom jsem měl dělat vf. směšovač/modulátor, včetně realizace. Mohl jsem si vybrat jakej. Tak jsem si vybral, ale sakra co jsem tam měl na 40 stránek pindat? Výběr konkrétního typu i při snaze to rozvést vyšel na stránku, nějakej úvod, nějaký poděkování, no, deset stránek včetně obsahu a tvrdejch desek, ve kterejch to bylo svázaný. Podstatnej byl vzorek modulátoru, kterej fungoval. Nakonec jsem to vytáhnul asi na 36 stran, ale psal jsem tam věci, který tam vůbec nepatřily. Nerad na to vzpomínám.
A teď , zvlášť na humanitních směrech, jsou diplomky, kde se vlastně jen pindá. Študáci si něco přečtou, z každého zdroje něco vykousnou, seřaděj to do svého díla, a nejvíc práce jim dá, aby svými slovy řekli to, co řekli před nima už stovky a tisíce jinejch. Tak jakápak diplomová práce. Názor, co si maj myslet, to jim vtloukali do kebule 5 let. Z toho netřeba dělat diplomovou práci. Z toho není ani potřeba vysokoškolskej titul. A kdyby se náhodou objevil někdo, komu to opravdu myslí a přišel s něčím odlišným, například že uprchlíci nejsou pro vyspělé státy žádná výhoda, nebo že jedinej způsob, jak uprchlíky integrovat je, vytrhnout je z jejich komunity a vychovávat je podle místních tradic a zvyklostí, tak by nejen že neobhájil, ale asi by ho i zavřeli.
Přitom k tomuhle by měla vysoká škola vychovávat; dodat co nejvíc informací a naučit lidi přemýšlet vlastní hlavou. Ale když je v tý hlavě IQ80, tak to holt vypadá, jak to vypadá.
Máme přehršel vysokoškoláků s IQ, které by dřív stačilo tak na střední školu. Takže absolvování VŠ už v podstatě nic neznamená. Proto se taky už tituly moc nepoužíval. Chtělo by to nové zkratky - Ing za totáče, MUDr za totáče, ... To by něco znamenalo.
Dřív absolvování VŠ znamenalo, že ten člověk na to má (vetšinou). Teď to bohužel neznamená nic (většinou). Dřív šli chytří synci prominentů na doktory, blbí na automechaniky. Dneska ti blbí jdou na politology, sociology, .... Výjimky existujou, jako všude.
Diplomové práce jsou takové, jaké jsou, a není to vina studentů, ale zadání. Když jsem kdysi dělal diplomku tak jsem měl zadání, že má práce být na 40 stran tuším. Přitom jsem měl dělat vf. směšovač/modulátor, včetně realizace. Mohl jsem si vybrat jakej. Tak jsem si vybral, ale sakra co jsem tam měl na 40 stránek pindat? Výběr konkrétního typu i při snaze to rozvést vyšel na stránku, nějakej úvod, nějaký poděkování, no, deset stránek včetně obsahu a tvrdejch desek, ve kterejch to bylo svázaný. Podstatnej byl vzorek modulátoru, kterej fungoval. Nakonec jsem to vytáhnul asi na 36 stran, ale psal jsem tam věci, který tam vůbec nepatřily. Nerad na to vzpomínám.
A teď , zvlášť na humanitních směrech, jsou diplomky, kde se vlastně jen pindá. Študáci si něco přečtou, z každého zdroje něco vykousnou, seřaděj to do svého díla, a nejvíc práce jim dá, aby svými slovy řekli to, co řekli před nima už stovky a tisíce jinejch. Tak jakápak diplomová práce. Názor, co si maj myslet, to jim vtloukali do kebule 5 let. Z toho netřeba dělat diplomovou práci. Z toho není ani potřeba vysokoškolskej titul. A kdyby se náhodou objevil někdo, komu to opravdu myslí a přišel s něčím odlišným, například že uprchlíci nejsou pro vyspělé státy žádná výhoda, nebo že jedinej způsob, jak uprchlíky integrovat je, vytrhnout je z jejich komunity a vychovávat je podle místních tradic a zvyklostí, tak by nejen že neobhájil, ale asi by ho i zavřeli.
Přitom k tomuhle by měla vysoká škola vychovávat; dodat co nejvíc informací a naučit lidi přemýšlet vlastní hlavou. Ale když je v tý hlavě IQ80, tak to holt vypadá, jak to vypadá.
Přidaná hodnota a produktivita, to jsou ošemetné pojmy. Jak je možné, že náš (dobrej) inženýr má nižší produktivitu, než německej blbej dělník? Je to vzděláním? Není. Je to IQ? Není. Je to tím, co oba ve skutečnosti umějí? Není.Milan199 píše: ↑21. 4. 2020, 7:02
Myslím, že jsi mě vůbec nepochopil. Pokud má tahle republika prosperovat je třeba preferovat kvalifikovanou práci s vysokou přidanou hodnotou. Protože máme i podíl lidí nevzdělavatelných, je třeba nedohnat automatizaci nadoraz, ale ponechat podíl jednoduché manuální práce pro ně.
Němec ať si svěřuje práci v německu komu chce a od nás si může koupit ten hrách/čočku vytříděné. /// když už použiju ten tvůj příměr ///
Je to tím, že germán si za stejnej výrobek, nebo stejnou práci, naúčtuje 2x tolik, co čech. A lidi mu to bez mrknutí oka zaplatěj. Takže to nesouvisí ani se vzděláním, ani s inteligencí, ale je to jakýsi úzus a dokud budeme produkovat budižkničemy, kteří budou mít vysokoškolskej titul a IQ 80 a výsledky jejich činnosti budou takové, jaké jsou, tak holt budeme mít pořád nižší produktivitu práce, i když za stejnou dobu vyrobíme 2x tolik co germáni a ve stejný kvalitě.