Heidenhain jak srazit otvory a hrany

ruzne programy,konverze dat, digitalizace, atd...
Odpovědět
Pepa102
Příspěvky: 2
Registrován: 1. 5. 2020, 7:53

1. 5. 2020, 7:57

Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda by mi někdo mohl poradit jak v programu Heidenhain naprogramovat sražení otvoru (např. 2x45 stupnu) a jak naprogramovat sražení obvodu (1x45 stupnu).
Poté bych se chtěl zeptat jak zapsat hvězdičku (kuželový záhlubník) do tabulky nástrojů aby udělala přesné sražení?
Předem děkuji za odpověď.
PeteCZ
Příspěvky: 33
Registrován: 23. 10. 2014, 11:12
Bydliště: Cerveny Kostelec

4. 5. 2020, 7:30

Uvedu priklad, jak srazim ja.

ctverec 20x20, nula je v levem hornim rohu, srazim s kompenzaci polomeru

TOOL CALL 1 Z S16000

L X-5 Y+5 R0 FMAX M13
L Z+2
L Z-2,5 F3000
L Y+0 RL F2600
L X+20
L Y-20
L X+0
L Y+5
L Z+2 RO FMAX

Radius nastroje v tabulce nastroju odpovida rozdilu hloubky (2,5) a velikosti pozadovaneho srazeni. Pokud tedy nastrojem jedu do hloubky 2,5mm pod srazenou konturu a chci mit srazeni 0,2mm, zadam radius 2,3. Pokud chces srazeni 1mm, zadas radius nastroje 1,5. Samozrejme to pak musis zmerit a doladit, protoze ta srazecka nikdy nema idealni spicku.

Pro otvor to funguje analogicky, zase pises konturu otvoru, jenom si musis pohlidat smer.
Pepa102
Příspěvky: 2
Registrován: 1. 5. 2020, 7:53

4. 5. 2020, 3:55

Aha děkuji moc za vysvětlení, na Heidenhainu teprve začínám a pořád mi sražení dělalo problém.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní software“